Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vituttaa kun kaikilla muilla tuntuu asiat olevan niin hyvin.

Vierailija
05.06.2011 |

Meillä:

- velkaa on vaikka muille jakaa, silti asutaan vaan tavallisessa rivarissa

- ei perintömökkejä, saaria tms., ainoastaan kuppainen vanha vene

- muut matkustelee pitkin maailaan, (NYC, Barcelona, Thaimaa...), me mennään kesällä anoppilaan

Kateus on kamala tunne, mutta minkäs teet. Kun ei ole ylimääräistä rahaa, niin sitten se on tällaista. Ja seksielämäkin tökkii. Ja mä olen läski.

Pistäkääs mammat vinkkejä kehiin, miten nähdä elämän valoisiakin puolia. Ja lopettaa vertailiu muihin.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
05.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa tuosta luettelosta liittyi rahaan ja varallisuuteen. Eli talousasiat on hyvin. Ovatko he muuten onnellisia, terveitä? Osaavato olla iloisia hyvästä asemastaan? Ei kai tarvitse vertailla muihin. Mekin ollaan köyhiä, ja siihen olen tyytynyt, ja tyytyväinen siitä, mitä meillä on. Pakko olla, ei kai muuten jaksaisi. Vaikka kateus välillä nostaa päätään, niin pakko vain antaa olla.

Vierailija
2/25 |
05.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on rahaa ja reissataankin usein. Ei tarvi raha-asioita miettiä. Mutta mulla ei ole oikein kunnon kavereita. On aika yksinäistä. Lasten kanssa vaan touhuan eikä kukaan ota yhteyttä - itse joudun aina tekemään aloitteen ja silloinkin tuntuu, että tuppaudunko liiaksi? Ja toki läski olen minäkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
05.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

verrata huonompiin, eli kaiken tuon lisäksi istuisit pyörätuolissa, mies olisi hiv-potilas, lapsi kuollut, asuisitte intiassa slummissa, joutuisit työksesi myymään itseäsi ja maassasi olisi sotatila.

Vierailija
4/25 |
05.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä olen myös köyhä yh, jolla asuntolainaa reilusti. Silti harrastan paria kivaa lajia ja olen suht tyytyväinen elämääni. En matkaile, en osta ylimääräistä, mutta haittaneeko se?? riitaa on myös exän kanssa mutta en stressaa liikaa

Vierailija
5/25 |
05.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja varmaan niin onkin, mutta jos sitä olisi, niin se mahdollistaisi paljon sellaisia asioita, joiden uskoisen tuovan paljonkin iloa meidän perheelle. Esim. vaikka kesämökin. Mutta siihen meillä ei varmaan tule olemaan ikinä rahaa. Varsinkin kun en halua mitään kuppaista torppaa missä ei olis vettä vieressä:-)

ap

Vierailija
6/25 |
05.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaan, olen mä itsekin kateellinen jollekin omasta ihanasta omakotitalosta tms.

Mutta uskoisin että jos mulla olisi se talo, ei mun parisuhde olisi sen parempi kun nytkään, enkä olisi sen laihempi kun nytkään. Olisiko oikeasti elämä silloin parempaa? Itsestä kai se paljon lähtee..

Vierailija
7/25 |
05.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Velkaa on varmasti lähes jokaisella nuorella perheellä joka asuu omistusasunnossa, ette siis ole ainoita! Kuinka monella muulla täällä palstalla roikkuvalla on perintömökki tai saari? Ei monellakaan, eikä edes sitä kuppaista vanhaa venettä. Ja antaa muiden matkustella, mitä sitten? Ajattele mitä kaikkea pysyvää voit niillä tuhansilla euroilla ostaa mitkä säästyvät kun jätät parin viikon Thaimaan matkan tekemättä. Mistä tiedät kuinka moni tuttavasi ostaa velalla kaiken tuon hauskuuden? Siinä sitte makselevat korkoja siitä että saavat näytellä muille matkustelevansa ja tekevänsä muuta hauskaa.

Meilläkin tökkii seksielämä ja olen ylipainoinen eikä rahaa ole ylimääräistä koska olen kotihoidon tuella kotona. Silti olen tyytyväinen siitä että voin tarjota lapsillemme rauhallista kotihoitoa ja kiireetöntä arkea, emmekä joudu tinkimään mistään oleellisesta, ainoastaan niistä luxus-jutuista (kuten matkustelu). Tällä hetkellä nyt vain on tällaista, kyllä se sit helpottaa. Kokeile tehä jotain mitä voi tehdä pikkurahalla, esim. sisustaa halvemmilla tekstiileillä asuntoa tai tehdä edullista remonttia (maalausta, tapetointia). Tai mene kampaajalle ja teetä itsellesi uusi "look", hoida kynnet kuntoon yms. Kyllä se siitä, älä vertaa itseäsi muihin, ylitä itsesi, se riittää!

Vierailija
8/25 |
05.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

- suurimmalla osalla on velkaa. Jos ei olisi velkaa, maksaisit lähes saman verran vuokraa. Oisko se jotenkin parempi?

- ne, jotka on saaneet perintöä, on yleensä menettäneet molemmat vanhempansa. Olisiko jotenkin ideaali tilanne, että vanhempasi olisivat kuolleet?

- sinäkin pääsisit matkustelemaan, jos oikeasti pitäisitte sitä todella tärkeänä. Ei ne turistirannat häviä yhtään minnekään vaikka joudut joitakin vuosia odottamaan että pääset sinne kymmenien tuhansien muitten turistien joukkoon rellestämään, jonottamaan ja hikoilemaan.

Sitäpaitsi, onhan sulla pääomaa joka ei häviä mihinkään - läskihän on ikuista. ;)

Vierailija
9/25 |
06.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

perheen autoista sanoisin, että yleensä mitä hienompi menopeli on, sitä varmemmin siitä on velkaa osa. (Minun mielestäni usein on!) Onko se sitten hienoa? Ei.

Me asutaan kerrostalossa ja yläkerran perheellä on suht uusi, hieno ja kallis maastoauto. Yläkerrasta kuuluu (siis kuuluu oikein hyvin, ei tarvii erikseen asettua kuulolle) kauheita perheriitoja, yleensä rahaan liittyviä. Isäntä haluaa pitää hienoa lainarahalla ostettua autoa ja emäntä ei, mutta etsivät nyt kuitenkin perheelle uutta autoa maasturin tilalle. Mikään koeajossa olleissa tavallisista henkilöautoista ei tunnu isännälle kelpaavan, joten kallis auto on ja pysyy pihassa. Ja emäntä puhisee.

Ei helppoa ole sielläkään...

Vierailija
10/25 |
06.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä teitäkin varmaan moni kadehtii, vaikka semmonen jolla ei oo omaa asuntoa, eikä mahdollisuutta ikinä semmosta hankkiakaan....

En itse näe rahassa mitään kadehtimisen arvoista,mutta ärsyttävän onnelliset rakastuneena kuhertelevat ihmiset saa mut kiemurtelemaan naama vihreänä :-/

Rikastumiseen on sentään vapaassa maailmassa mahdollisuus laihduttamisesta nyt puhumattakaan.. mutta rakkauden huuman mahdollisuus on naimisiin menneellä aika olematon ilman syrjähyppyjä tai eron tuomia valtavia uhrauksia - mä asuisin vaikka luolassa jos saisin elää siellä umpirakastuneena.. huoh!

ps. eikai ny toi yks vastaaja oikeesti luule et joku menis kalliille lomalle saadakseen kehuskella? kai sinne sentään mennään nauttimaan olosta vaikka se tietäisikin pitkää lainan takaisinmaksua?!!!

Vierailija
11/25 |
06.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina löytyy ihmisiä joilla on paremmin asiat tai ainakin näyttää siltä. KUn kateus nostaa päätää yritän aina miettiä että se jota jollakin on ei ole minulta pois.

Itse yritän nauttia niistä kuuluisista pienistä asioista.

Vierailija
12/25 |
06.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärnuun, pääsette haalvalla ulkomaille. Seksielämäkin virkoaa, kun turhaat läskit sulaa:))

Vierailija
13/25 |
06.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä: - velkaa on vaikka muille jakaa, silti asutaan vaan tavallisessa rivarissa - ei perintömökkejä, saaria tms., ainoastaan kuppainen vanha vene - muut matkustelee pitkin maailaan, (NYC, Barcelona, Thaimaa...), me mennään kesällä anoppilaan Kateus on kamala tunne, mutta minkäs teet. Kun ei ole ylimääräistä rahaa, niin sitten se on tällaista. Ja seksielämäkin tökkii. Ja mä olen läski. Pistäkääs mammat vinkkejä kehiin, miten nähdä elämän valoisiakin puolia. Ja lopettaa vertailiu muihin.

Vierailija
14/25 |
06.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

anoppila, jonne olet tervetullut.

Lue vähän näitä tarinoita täällä ja huomaat ettei se ole kovin yleistä.

Nykkiä mä kaipaan, olen käynyt siellä monen monta kertaa, Barcelonassa on hyvää ruokaa ja sellaista rentoa meininkiä, Thaimaa täynnä hymyileviä ihmisiä.

Tuokaa tämä maailma lähemmäksi teitä. Netti on täynnä tapas-ohjeita.

Kata pihalle picknikkiä ja syötte tapaksia, juotte punaviiniä ja pihanne mankkaan jotain flamengo-musiikkia.

Mene kun Stockan alennusmyynnit alkaa tunkeilemaan muitten mukaan saat Nykin fiilistä ja sen jälkeen Kauppatorille pälyilemään turistimassan keskelle. Kuulet niin paljon vieraita kieliä, vois äkkiä luullakin olevansa muualla.

Suomessa valtaosa naisista on läskejä, ei tunnu missään.

Vierailija
15/25 |
06.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olette tosi onnekkaita. Homeen myötä menisi terveys, vähäinenkin omaisuus (velat jää), mielenterveys ja usko ihmisiin ja tulevaisuuteen.

Nimim. kokemusta on.

Vierailija
16/25 |
06.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja varmaan niin onkin, mutta jos sitä olisi, niin se mahdollistaisi paljon sellaisia asioita, joiden uskoisen tuovan paljonkin iloa meidän perheelle. Esim. vaikka kesämökin. Mutta siihen meillä ei varmaan tule olemaan ikinä rahaa. Varsinkin kun en halua mitään kuppaista torppaa missä ei olis vettä vieressä:-) ap

Minä ostin kuppaisen torpan jossa ei ole vettä vieressä ja olen ikionnellinen. 100 vuotta vanha mummonmökki jossa tuomet ja sireenit pihassa ja ihana rauha. En kyllä muutenkaan ole kateellinen ihnminen.

Vierailija
17/25 |
06.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina kaikki hyvin. Minulla takana työttömyyttä, lomautuksia, parisuhde meni jossain vaiheessa huonosti jne.

Nyt menee muuten kivasti, mutta vanhimman pojan kansa on hankalaa. Onneksi on saanut apua ja pitää toivoa että murkkuikä jo hiukan alkaa tasoittumaan. ei se kesämökki ja Thaimaan-matka lämmitä jos lapsesta pitää olla huolissaan.

Vierailija
18/25 |
06.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskoni kuoli monen vuoden taistelun jälkeen syöpään keväällä enkä meinaa päästä asiasta millään yli.Henkinen tilani on heikko ja olen työtön. Työnhaku on vaikeaa tämän henkisen puoleni takia ja rahaa tilillä 0 euroa jolla pitäisi elää perjantaihin. On talo josta kauhea laina ja 3 ihanaa lasta. Ihana puoliso myös eli ainakin jotain ihanaa tässä elämässä misnkä takia täällä sinnittelenkin. Toki olen usein kateellinen kavereille jotka saavat työn kuin työn ovat itsevarmoja ja lomailevat joka vuosi ulkomailla...

Vierailija
19/25 |
06.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itselläni masennusta josta ei pääse vaan yli. Huonoja kokemuksia ja stressiä elämässä ollut joka nyt jo helpottanut mutta masennus jäänyt. Ei lomailla ulkomailla edes. Rahat koko ajan tiukilla. Tuntuu että kaikki selviävät masennuksesta tuosta noin vaan ja jatkavat normaalia elämää. Itselläni on paljon kavereita mutta ei tosi ystäviä. Tuntuu että kaikki muut ovat positiivisia ja aurinkoisia.

Vierailija
20/25 |
06.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljon valoisampaa, kun ei ylimitoita lainaansa vaan tyytyy puitteisiin joihin on varaa. Näin jaa varaa elämiseen ja nauttimiseen.

Jos on koko ajan tiukkaa, siitä ahdistuu ja masentuu, tulee kateelliseksi, lihoo, joutuu viettämään lomansa anoppilassa (mistä masentuu lisää). Eikä se panetakaan enää.

Myykää se asunto pois ja tyytykää johonkin taloudellisesti sopivampaan vaihtoehtoon. Nauttikaa elämästä.