Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tolkuttomasti kännisiä teinejä eilen Helsingin rannoilla ja puistoissa!

Vierailija
05.06.2011 |

Jopa kevyen liikenteen väylillä istutiin ja juotiin purkkiolutta ja siideriä!

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
05.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin itsekin aivan samassa menossa siinä iässä. Toivottavasti omat lapseni ovat minua fiksumpia eli nauttivat nuoruudesta ilman angstia!

Vierailija
2/13 |
05.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite ootte lapsenne opettanu. Lapsi tekee niinkuin vanhempansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
05.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin itsekin aivan samassa menossa siinä iässä. Toivottavasti omat lapseni ovat minua fiksumpia eli nauttivat nuoruudesta ilman angstia!

Ei mulla angstita vaikka juonkin. Päinvastoin, alkoholin kanssa kaikki on helpompaa. Toivottavasti lapsenikin oppivat saman.

Vierailija
4/13 |
05.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikuisen ottaa pois viinakset. Näin sosiaalityöntekijöille ja muille SPR:n ym. järjestöjen avustajille siellä katutyössä olisi mahdollisuus viinojen poisottoon. Käsittääkseni sen voi tehdä nyt vain poliiisi.

Ja silloin tuollaiset katukokoontumiset siirtyisivät ja hajaantuisivat enemmän koteihin. Ei siellä teinistä sitten enää niin hauskaa ole ryypätä, on paremmin vanhempien kontrollissa.

Tottakai nuoret haluaa olla "aikuismaisia" ja tehdä isojen juttuja. Näinhän heitä on kannustettu "kasvamaan" jo päiväkodista lähtien.

Vierailija
5/13 |
05.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites linnanjuhlat? Miksi niitä ei mainita?

Ja mitä "ei ennen vanhaan tolla tavalla?" Minkä ikäinen on tämä ihmettelij? 90v. vai? Kyllä ihan jo 60-luvulla on teinit vetänyt jurreja ja minun teini-iässä 90-luvulla myös. Oletteko noin lahopäisiä vai täydellisen nörttejä, että ette ole ikinä osallistunut mihinkään illanviettoihin?

Vierailija
6/13 |
05.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma poika on 13, menee syksyllä yläkouluun. Tänä vuonna vietti vielä illan normaalisti perheen parissa eikä varmaan tullut sille mieleenkään että voisi mennä jonnekkin rellestämään. Mutta mitenköhän ensi vuonna - muuttuukohan meno kun saa yläkoulusta uusia kavereita?

Vierailija
7/13 |
05.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nykyään nuoriso ryyppää ihan näkösällä ja puhuukin ryyppäämisestä ihan avoimesti esim fb:ssä, vaikka on kavereina vanhemmat ja vanhempien kaverit.

Mites linnanjuhlat? Miksi niitä ei mainita? Ja mitä "ei ennen vanhaan tolla tavalla?" Minkä ikäinen on tämä ihmettelij? 90v. vai? Kyllä ihan jo 60-luvulla on teinit vetänyt jurreja ja minun teini-iässä 90-luvulla myös. Oletteko noin lahopäisiä vai täydellisen nörttejä, että ette ole ikinä osallistunut mihinkään illanviettoihin?

Vierailija
8/13 |
05.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite ootte lapsenne opettanu. Lapsi tekee niinkuin vanhempansa.

Vierailija
9/13 |
05.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla angstita vaikka juonkin. Päinvastoin, alkoholin kanssa kaikki on helpompaa. Toivottavasti lapsenikin oppivat saman.

malli suomalaisesta alkoholin käytöstä. Ei tarvitse enää miettiä miksi suomessa alkoholismi on ongelma, jos jo lapset opetetaan elämään tavalla jossa alkoholin kanssa kaikki on helpompaa. Toivottavasti näin ei todellisuudessa ole.

Vierailija
10/13 |
05.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mistä mallini siis otin?

Vierailija
11/13 |
05.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mistä mallini siis otin?

Ihan raaka totuus tuo on. Sitä ei muuta se, että joku suomalainen juo sivistyneesti ja joku ei ollenkaan.

Pääosa suomalaisista juo kännihakuisesti. Juomista jollain tapaa ihannoidaan. Jos mokaa, raskaastikin eli jopa tekee jotain rikollista, niin känni on hyväksytty lieventäväksi asianhaaraksi. Tosi nolokin käytös muuttuu jollain tapaa hyväksytyksi, jos on kännissä.

Vierailija
12/13 |
05.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten muuten muka nuoriso osaisi pitää hauskaa? Tuohonhan me itse nuoremme kasvatamme. Kaikki perustuu just siihen että tehdään vastentahtoisesti työmme, silmät ristissä kouluttaudutaan, jotta voidaan juoda iloon, suruun tai vaan tavan vuoksi viikonloppuisin tai juhlapyhinä. Se vaan nyt on niin että nuoret toimii just kuten heidät on ehdollistettu toimimaan.

Mun mielestä on oksettavan itsekästä ja sokeata syyttää nuoria joko vanhempien tai valtion taholta. Vanhemmat antaa käyttäytymismallit, valtio myy ja verottaa myyntinsä. Nyt pitäs tosissaan miettiä että miten alkoholi muutettaisiin vain energiaksi ja vapautettaisiin myös vanhemmat sen orjuutuksesta.

Muna vai kana..

Vierailija
13/13 |
05.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen itsekkin miksi hirveetä älämölöä siitä että lapsemme juovat juhlan hetkellä.

Lapset oppivat käyttäytymismallinsa vanhemmilta. Ja nyt juuri äsken suomen leijot näyttivät oikein hyvää mallia. Mahtoi olla paljon ilmaveivejä eilen...