Auttakaa! Tarvitsen hyviä krapulan lievitys kikkoja!
Ja ei kannata sanoa että juo vähemmän, kun join jo paljon ja krapula on jo päällä, ei siis auta kun ens kerralla vasta... :(((
Kommentit (38)
Toimii ainakin mulla krapulaan loistavasti. Siinä oli muistaakseni aspiriinia ja kofeiinia.
Apteekin särkylääkehyllystä.
Olen käyttänyt nyt Acetiumia viime aikoina sekaisin viinan kanssa. Seuraavana aamuna ei ole ongelmia, ja juon aika paljon. Ihmeaine!
Varma konsti. Ite otan aina vettä mukaan ja lähden kävelemään muutaman kilsan lenkin. Kummasti olo siitä helpottuu vaikka se lähtö on aina "hyi yök oksettaa"
eipä varmaan auta, heheheh. kiva naureskella kun itsellä ei sitä olotilaa ole.
Pahoinvointiin auttaa reseptivapaa Postafen,päänsärkyyn ihan mikä vaan paitsi parasetamolia sisältävä.Eihän varsinaiseen krapulaan mitään lääkettä ole..
koko ajan odottelen että pitääkö oksentaa kohta ja päässä jyskyttää. :( Tyhmä minä kun ilta venähtikin pitkäksi ja nyt olisi kohtapuoleen menoa.
krapula johtuu nestehukasta joten korjaa se vedella mahdollisimman nopeasti.
Ota buranaa ja koita levätä. Kun pystyt, tilaa grilliltä ruokaa mm.makkaraperunat tai hampurilainen on hyvää krapularuokaa.
Mutta aloita sillä vedellä!!!!
Ei koskaan lepäämistä tai jotain buranaa. Ei burana auta krapulaan ja jos makaa sängyssä tai sohvalla niin ei väsymys, päänsärky tai oksetus lähde mihinkään. Onpas hauskaa maata koko päivä. Paras lääke on raitis ilma. Väsymys loppuu, päänsärky katoaa ja oksetus olo lievittyy. Kokemusta on monesti.
Laske siitä että milloin olet selvä. Eli aika vaan auttaa....
joka useimmilla on se ärsyttävin krapulan piirre.Elimistö on myös krapulassa ylirasittunut joten rauhallisesti ottaminen on tarpeen.
eli makaan sängyssä ikkuna auki.
Ei silloin jos täytyy miettiä että oksentaako vai ei pysty mihinkään ulos lähtemään.
Burana nassuun, lapoa raikkaassa ilmassa (ikkuna auki) ja sitä vettä litran verran ainakin!
Ja jos tuntuu että pitäisi oksentaa niin oksenna, se on kauheaa mutta olo helpottuu sen jälkeen.
kävin sitten oksentamassa :( nyt se olo helpottui hiukan... ehkä mä menen takapihalle makoilemaan sitten vesipullon kera. Ruokaa ei pysty kyllä ed3es ajattelemaan.
pelkkä vesi ei auta. Verensokeri on saatava nousemaan. Ruoka auttaisi myös.
sen vuoksi olisikin hyvä juoda vissyä(ei kivennäisvettä) ja/tai syödä jotain suolaista
että Finrexin ois hyvä krapulalääke, en ole itse kokeillut.
Mulla on aina ihan legendaarisia krapuloita, siksi en enää juokaan. Mutta opiskeluaikana...
Mulla ei mikään pysyny sisällä koko päivänä ennenkuin joskus kuudelta illalla. Makasin vaan kylppärin lattialla ja oksensin keltaista sappea. Jos join, tuli kaikki aina ulos parin minuutin sisällä. Yritin maitoa - muuttui kokkareiseksi ja oli inhottava oksentaa. Yritin kokista - muuttui läpinäkyväksi ja hiutaleiseksi ja oli inhottava oksentaa hiilihappoista juotavaa. Inhottavinta tässä tietty oli, ettei mikään särkylääke ehtinyt vaikuttaa ennenkuin oksensin sen ulos.
Kerran päädyin tunkemaan 250mg särkylääkesuppoja takapuoleen ja se auttoi! Eli kokeilkaa tätä kaikki oksentelijat! Muistakaa laittaa kunnon annos, varskin jos kotona on vain lasten laimeita suppoja.
näillä lähtee. plus tietysti aikaa tarvitaan, ei se ihan hetkessä helpota ;)
Kuulin tos jutun että apteekista saa ostaa Acetiumia on uusi tuote tosin ei suunniteltu krapulan estoon mutta kuulema tekee sen saa myös verkkoapteekista tilattua ei ole lääke ei tarvi resptiä kokeilkaa estää asetaldehydin imeytymisen joka on syöpää aiheuttava myrkky joka kuulema on yksi krpulan tekijä ja asetaldehydiä saa esim.alkoholista