Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapseni vaihtaa koulua eikä hänestä tule ylioppilasta :(

Vierailija
03.06.2011 |

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeen elämän edellytys on lukea itsensä ylioppilaaksi?

Vierailija
2/11 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna lapsesi tehdä mitä itse haluaa tai saatat menettää hänet.Ei se ylioppilas ole sen kummoisempi kuin Ammattikoulusta valmistunut.

Mut itse pari vuotta sitten pakotettiin käymään lukio.En ole enään äitini kanssa missään tekemisissä.Hän ei voinut ymmärtää kun lakin saatua en mennytkään hänen valitsemaansa yliopistoon tai yliopitoon ollenkaan vaan hain ammattikoulun LVI-Puolelle.On kuulemma häpeäks suvulle olla amis.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se hirveää, jos noin sivistyneen ja menestyneen ihmisen kuin aloittajan lapsi menee TÖIHIN. Siis ihan semmoisiin, joissa voi tulla hiki tai kädet likaantua, eikä niitä voi tehdä valkakauluksisessa paidassa ja kravatti kaulassa.

Eikö sellainen ajatus ole hieman vanhanaikainen?

Vierailija
4/11 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ylioppilasta me ei nyt saada, eikä lakkiaisia. Kaikki lehdet ovat täynnä ylioppilasjuttuja ja ylioppilaitten nimiä. Harmittaa, että oma lapsi jää ulkopuolelle.

ap

Vierailija
5/11 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ylioppilasta me ei nyt saada, eikä lakkiaisia. Kaikki lehdet ovat täynnä ylioppilasjuttuja ja ylioppilaitten nimiä. Harmittaa, että oma lapsi jää ulkopuolelle. ap

Et voi järjestää yo-juhlia lapsellesi, et saa yo-kuvaa kehystettynä kotiisi tms. Lopeta ! Lapsesi ei ole jäänyt minkään ulkopuolelle hän on vain löytänyt itsensä ja todennut, että lukio ei ole hänen juttunsa.

Vierailija
6/11 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin on paljon sellaisia, joiden pitäisi tehdä sama ratkaisu ekan lukiovuoden jälkeen. Jos opiskelusta ei kertakaikkiaan tule mitään, eikä se yhtään kiinnosta, miksi tuhlata yhtään enempää omaa aikaa (ja vanhempien rahaa) lukiossa?

Suoraan amk:hon hän ei tietääkseni voi päästä, mutta ammattioppilaitoksen kautta sitten. (Ellei minulla ole vanhentunutta tietoa.)

Vierailija
7/11 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lakinkin voi ostaa ja valmistujaisjuhlat pitää. eli mistä sä jäät paitsi? etkö saa lyyraa rintapielees?

Vierailija
8/11 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amiksessa ei tarvi tehdä mitään ja läpi pääsee.

Vierailija
9/11 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai ainakaan 90% varmuudella ei tule.

Hänkin vaihtaa koulua, menee erityisluokalle ensi syksynä 4. luokkaa aloittamaan. Hänellä on erittäin vaikea lukihäiriö. Olen aivan onneni kukkuloilla kun lapsi vihdoin ja viimein oppi lukemaan sujuvasti tänä keväänä!

Vierailija
10/11 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amiksessa ei tarvi tehdä mitään ja läpi pääsee.

Sun kommentin on pakko olla vitsi. Jos ei ole, niin olen pahoillani jos todella koet ettei ammattiin valmistavissa oppialitoksissa tarvitse tehdä mitään.

Itsellä peruskoulun jälkeinen ammattioppilaitos + AMK pohja, ihan tietoisesti valittuna.

Vierailija
11/11 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin yliopistoon menevät on leivän syrjässä vasta yli 25-vuotiaana ja silloin vasta alkavat edes harkita perheenlisäystä. Siitä menee vielä monta vuotta toteutukseen.