Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

jo kolmas sektio

29.10.2005 |

hieman huolettaa kun minulla on yksi alatie synnytys ja yksi hätäsektio ja yksi pelko sektio.nyt on tulossa neljäs lapsi ja sektio on edelleen edessä.mutta muistan lääkärin sanat leikkauspöydällä " tästä mahasta ei enää paljon leikellä" ilmeisesti runsaan arpikudoksen vuoksi.onko samoja kokemuksia?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut Naistenklinikka. Ja sen verran lisään että jos olisi tiedetty että olen repeämässä ei leikkausta tietenkään olisi tarvinnut odottaa, mutta tätä ei siis tiedetty ja muista syistä olin menossa kiireelliseen sektioon.

Vierailija
22/29 |
08.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukaisin tuolta toisesta ketjusta, että sinutkin on sektioitu Kys:ssä. Muistatko ja haluatko paljastaa tämän sinut edellisen kerran leikanneen lääkärin nimeä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
08.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

et miten loppuraskaus meni, ja kuulumiset muutenkin, jos esim. kipuilujen " syyt" selviää. Repeytymistä ei toivota enää kellekään!!

Vierailija
24/29 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

että alavatsan kivut voi johtua esim. joidenkin koville joutuvien kannakkeiden tms. tulehtumisesta.Nyt sitten odottelen labran vastausta..

kipu voi siis olla paljon muutakin kuin repeämistä.

Vierailija
25/29 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja yleensä onkin. Parempi niin. mukavaa kuitenkin, että neuvolassa tarttuivat asiaan ja tutkivat kivun syytä!!

Vierailija
26/29 |
11.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

hei.en ole ikinä kysynyt lääkärin nimeä mutta joku naislääkäri hän oli.olen tilannut kyllä epikriisin kohtuni tilasta.jos siitä selviää hänen nimensä niin en usko että se mikään salaisuus on.en tavannut tietääkseni sitä lääkäriä leikkuksen jälkeen..pyysin kotiin jo kaksi päivää leikkauksesta ja ihme kyllä ovat laskeneet molemmist sektioista....lääkäri itse ei ole suoraan minulta kieltänyt raskauksia eikä sanonut mitään suoraan minulle.olettaisin jos kohtu on niin huono niin lääkäri varottaisi asiasta.se nähdään kun saan sen epikriisin..

Vierailija
27/29 |
26.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko sinulle monalinnea selvisi tuo leikkaava lääkäri?

Ja tuosta kohdun kunnosta... eli minulle ainakin lääkäri sanoi, että jos kohdun kunto ei enää kestä uusia raskauksia, se täytyy kirjata epikriisiin.

Vierailija
28/29 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinä leikkauksessa on ollut joku j.ahola ja ägren erikoistuva lääkäri.tässä epikriisissä ei ole mainittu mitään kohtuni tilasta.se on mainittu että vatsapeitteet ovat arpiset.rakkoliuska myös arpinen.mitähän tuo tarkoittaa että hemostaasi on hyvä.

Vierailija
29/29 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi vaan=)

Mulla on takana neljä sectiota ja pelkkää hyvää kerrottavaa! Ensimmäinen meni kiireelliseen josta pystyviilto ja nukutus. Toinen leikattiin yllättävän perätilan takia lasketussa ajassa. Silloin todettiin kohdun olevan hyvässä kunnossa ja puoli vuotta kehoteltiin pitämään väliä seuraavaan raskauteen. Siihen meni kuitenkin lähes 4 vuotta ja kolmannen kohdalla kerrottiin kohdussa olevan hiukan ohenemaa, mutta kestää helposti yhden raskauden, ei kuitenkaan rankkoja supistuksia, vatsanpeitteet arpiset. Myös mahdollinen neljäs sectio suuniteltaisiin hyvissä ajoin viikon 38 paikkeille, ettei kohtu veny äärimmilleen.

Neljännen jälkeen kohtu edelleen loistokunnossa viidettä raskautta silmällä pitäen, vatsanpeitteet arpiset. Meillä kyllä nämä neljä riittävät=)

Tiedän myös tapauksen repeämisestä ihan lähipiirissä. Tällä ihmisellä repeäminen oli tapahtunut jo noin viisi päivää ennen sovittua sectiota ja tuli täytenä yllätyksenä salissa. Kertoi kipujen olleen kamalat ja kuvaili tunteen olevan sellainen, että jotain vatsassa olisi revitty irti toisistaan. Hänelle sectio oli vasta toinen ja lääkärit olivat kehotelleet jättämään lapsiluvun kahteen. Uusi raskaus olisi kuulemma todellinen riski sekä äidille että vauvalle. Hänellä myös haavan paranemisen kanssa suuria ongelmia, sectioista on jo kuukausia ja edelleen jonkinmoista vaivaa on. Ja useamman antibioottikuurinkin on syönyt.

Eli jokainen meistä toipuu sectioista erilailla, kannattaa todella kysyä lääkärin mielipidettä siinä section yhteydessä seuraavista raskauksista.

Itse olin huolissani neljännen raskauden loppumetreillä kohdun kestävyydestä melkoisten kiinnikekipujen ja tämän ystäväni tapauksen vuoksi. Kävin äitipolilla lahden viikon välein 32 viikosta lähtien ihan oman mielenrauhani säilyttämiseksi, mutta lääkärit siellä sanoivat, että ultralla (ainakin siellä melko surkealla laitteella) ei kohdun kunnosta saada juurikaan mitään selville ainakaan loppuraskaudesta.