Pitkään piinannut kissaongelma ohi.
Eli jonkun kissa on piinannut tosi pitkään kusemalla ja paskomalla meidänkin pihalle. Ei ole näkynyt nyt vähään aikaan.
Mies oli eilen naapurin miehen luona parilla oluella. Juttelivat kaikenmoista ja tuli puheeksi myös nuo kissat ja mun mies manaili pitkäkarvaista kissaa, joka tekee jätöksensä meidän pihalle.
Naapuri oli kumman näköinen ja sanoi, ettei taida olla kattia näkynyt vähään aikaan? Kertoi sitten, että hällä meni hermot yhtenä iltana - ja ampui sen kissan ilmakiväärillä ja lopetti sen jälkeen lapiolla. Oli kuulemma tuhonnut heidän mansikkaviljelmänsä ja muitakin istutuksia. Kissan omistaja ei valituksiin reagoinut mitenkään.
Nyt mulla on vähän paha olo siitä, että tuntuu hyvältä. Ja toisaalta olen iloinen, että naapuri teki, mitä teki. Se ei ollut oikein, mutta mä ymmärrän häntä - ja olen iloinen siitä, ettei meidän tartte enää asiasta huolehtia.
Laitonta tuo taitaa olla, mutta tuntuu kuitenkin jollain tapaa oikealta. Me emme asu Suomessa, joten turha miettiä, tappoiko meidän naapuri teidän kadonneen katin.
Mitä mieltä naapurin teosta? Ja ymmärtääkö kukaan mun ajatuksia? Tuntuu siis toisaalta älyttömän hyvältä, että piina on nyt ohi - ja toisaalta syyllisyys kalvaa. Ei sen vuoksi, että kissa on kuollut, vaan sen vuoksi, että tuntuu ihan hyvältä se kuolema. Siis se, ettei tartte sitä kattia kirota enää. :(
Kommentit (8)
voisi tulla tänne meillekin pyörähtämään... Täälläkin pyörii metsästettävää.
Miksi jätökset tuotti ongelman? Tekikö hiekkalaatikkoon tms?
Onneksi en tunne sinua, kuulostat aika kuvottavalta ihmiseltä.
Miksi jätökset tuotti ongelman? Tekikö hiekkalaatikkoon tms?
Onneksi en tunne sinua, kuulostat aika kuvottavalta ihmiseltä.
Oletko ihan tosissasi? Ei haittaa jos käyn paskalla pihallasi, jos vaan lapioin hiekkaa päälle, vai? Ja tietenkin kusen nurkkiin...
kertomaan tää tälle meidän pihalle paskantavalle kissalle. Sillä on jäänyt paskantamisen alkeiden peruskurssi kesken.
eihän kissan jätöksistä yleensä ole haittaa koska peittää ne hyvin
ja olin jo viittä vaille hakemassa eläinsuojeluyhdistykseltä loukkua, että olisin loukuttanut kissat pois.
Meillä nimittäin kävi niin, että kissat kusivat ja paskoivat hiekkalaatikon, vaikka kuinka yritettiin pressua päällä pitää. Lapsen kaveri sitten sairastui vakavasti hiekkalaatikolla leikittyään, kun ei tietysti osannut varoa käsiään niin kuin meidän muksua oli varoiteltu.
Samoin kissat tonkivat yrttipenkkini ja kukkapenkkini aina keväisin, ennekuin kasvusto oli ehtinyt kunnolla lähteä käyntiin. Vaikka kuinka sanotaan, etteivät kissat multaan tee, niin vaan tekevät. Pökäleitä täynnä koko multapenkki, kun aloitin istutushommat! Taloa ympäröivä hiekkakin oli pelkkää pökälettä niin kauan, kunnes vaihdoin hiekan isorakeiseen soraan.
Niin paljon vaivaa, harmia ja ylimääräistä työtä on kissoista ollut, että jos joku olisi silloin päästänyt niistä kahdesta kissasta ilmat pihalle, olisin henkilökohtaisesti mennyt kiittämään sitä ihmistä! Olisin todella ollut riemuissani siitä.
Nyt asutaan muualla, eikä täällä onneksi ole kissoja - tai jos on, niin omistajansa ovat sen verran fiksuja, etteivät laske niitä naapureiden pihalle tarpeilleen.
Miksi jätökset tuotti ongelman? Tekikö hiekkalaatikkoon tms? Onneksi en tunne sinua, kuulostat aika kuvottavalta ihmiseltä.
Teki jätöksiään kukkapenkkeihin ja esim. naapurin mansikkaviljelmään - ja tuhosi samalla ne. Ilmeisesti omistaja ei pidä huolta siitä, että kissalla olisi kotona paikka, mihin ne jätöksensä tekee. Ja se kissankusi haisee :(
Meillä niitä paskoja on ollut myös hiekkiksellä ja sisääntulotien varrella, YÖK! Kiva tulla kotiin paskakujan läpi.
Meillä pesii pihassa paljon lintuja, ja niitä se katti jahtasi. Enemmän mä niistä linnuista tykkään, kuin joka paikkaan kusevasta ja paskovasta katista. Mun mielestäni ei ole oikein, että meidän pitäisi jatkuvasti kerätä naapurin katin paskoja pois pihalta.
Kuvottava on mun mielestäni ainoastaan se kissanomistaja, joka ei pitänyt huolta siitä katistaan. Kuvottavaa on, että laki sallii tuollaisen. Yksi katti piinaa montaa naapuria vuosikausia! Onko se oikein?
Mutta kuten sanottu, ongelma on nyt ratkaistu :)
Paskaa en ole omalta tontiltani löytänyt, eikä myöskään naapurit.
Ehkä meidän kissat on fiksuja ja tekee tarpeensa metsiin.
Tuon pitäisi olla mielestäni laissa sallittu.