Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

onko joidenkin koiranomistajien ihan mahdotonta

Vierailija
02.06.2011 |

ymmärtää, että esim lapsi voi pelätä koiraa? ja että toisilla ihmisillä ei ole mitään velvollisuutta olla heidän karvaturriensa nuuhkittavina? Meille on lyhyen ajan sisään käynyt pari kertaa niin, että joku on antanut koiransa olla tosi pitkän hihnan päässä leveällä jalkakäytävällä/aukiolla, niin että koira on tullut nuuhkimaan meitä, siis lapsia ja minua. Olen ihan neutraalisti pyytänyt, että voisiko otta hihnaa kireämmälle (tilaa on siis ollut rutkasti kaikille, mutta kyseessä ei kuitenkaan puisto, tms, jossa voisi koira olla tosi pitkänkin hihnan kanssa). Olen saanut ihan kamalat huudot osakseni. Miksi? Onneksi suurin osa koiranomistajista on asiallisia....

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
02.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin jos vaellellaan luuri korvalla eikä huomata, keitä lähellä liikkuu.

Meillä on suuri koira ja otan sen aina vierelle, kun ollaan kohtaamassa muita.

Vierailija
2/8 |
02.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ymmärtää, etteivät mun koirani ole heidän lastensa silitysleluja?

Mulla siis täysin päinvastaisia kokemuksia. En päästä koiriani yhdenkään koiran, tai ihmisen luo lenkillä, koska ei voisi vähempää kiinnostaa tuntemattomien ihmisten lässytykset ja lääppimiset. Varsinkin nyt kun meillä on uusi pentu, on ihan äärimmäisen ärsyttävä, kun joka kulman takaata ampuu kakara koiriin kiinni.

Mä sanon aina napakasti, ettei koriiin voi koskea ja tästäkös lasten vanhemmat riemastuvat. Olen lastenvihaaja ja ties mitä muuta.

Meitä on siis moneen junaan. Ja jotkut jää asemalle. Ongelma on siis molempiin suuntiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
02.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut kuvittelevat että ne haisevat kuolakasat ovat kaikille yhtä rakkaita kuin vastuuttomille omistajilleen.

Eläimet ja tuntemattomat ihmiset ei yleensäkään sovi yksiin, on hihnan toisen pään vastuulla ettei mitään tapahdu, eli koira pidetään erossa muista.

Monet pikkupölyrättien omistajat ei myöskään tajua sitä, että kaikki koirat eivät rakasta heidän rakkaita pehmolelujaan, vaan jotkut isommat koirat vihaavat pikkukoiria aika kovaa ja jos sellaisen kuonon alle päästää, ei siitä ole kohta mitään jäljellä, varsinkaan kun asenne pikkurakilla on 'räky räky räky räky murrrr'.

Että tervetuloa lenkillä vastaan vaan, en taatusti takaa mitä meidän ihmisiä ja varsinkin lapsia rakastava nallekarhu teidän räksyille tekee.. Lapset kyllä saa tulla lähelle jos haluaa :)

Vierailija
4/8 |
02.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on itselle paljon helpompaa...

Vierailija
5/8 |
02.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavan usein lapset lähestyvät koiraani ja vaikka laitan sen kulkemaan jalkaan kiinni, niin pikkasen vaikeaa estää koiraa hyppäämästä, jos lapsi tulee ihan koiraan kiinni.

Täälläpäin parveilevat pph:t ovat pahimpia. Mun koira kun näkee ne, niin innostuu jo valmiiksi, kun tietää jonkun kakaran taas tulevan hänen luokseen. Mun vikahan se loppujen lopuksi on, jos mun koira raappii kynsillään jotain lasta, mutta pikkasen hankala päästä kapealla tiellä karkuunkaan.

Vierailija
6/8 |
02.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma lapseni ei pelännyt koiria ennen kuin naapuriin muutti pariskunta kolmen pienehkön koiran kanssa. Nämä koirat ovat vapaana leikkipaikalla eivätkä tunnu tottelevan omistajiaan. Monet kerrat ovat sännänneet 5-vuotiaan tyttäreni perään räkyttäen (olen koittanut neuvoa lastani olemaan lähtemättä karkuun) ja hiekkalaatikolla ovat hypänneet 2-vuotiaan päälle, mutta onneksi pienempi ei ollut moksiskaan, vaikka itseäni hirvitti ne koiran hampaat lapseni naaman kohdalla. Lasten serkkua on pieni koira purrut huulen kohdalta ja tämä on joutunut käymään moneen kertaan korjausleikkauksissa ja arpi on ikuinen. Koiran piti olla kiltti, mutta niin vain kävi kiinni lapseen, joka ei edes tullut itse koiraa lähelle. Joten pyytäisin todellakin, että pitäkää koiranne kiinni ihmisten ilmoilla.

Vierailija
7/8 |
02.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mulla on ollut koko aikuisikäni koiria. Silti omat lapseni pelkäävät joitakin koiria. Kerrankin yhden kimppuun hyökkäsi briardi meidän pyöräillessä. Ei sitä pelkoa saa kovin helpolla pois, vaikka meidänkään koirat eivät ole koskaan olleet mitään pieniä söpöläisiä.

Vierailija
8/8 |
02.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on itselle paljon helpompaa...

Koskaan kun ei tiedä miten arvaamaton vastaan tuleva rekku pitkässä talutusnuorassaan on. Ystävääni taannoin puri takareiteen koira ("joka ei koskaan pure ketään") vaikka ystäväni väisti ja teki tilaa hurtalle.

Todellakin odotan että koiranomistajat vahtivat ja kouluttavat koiransa niin ettei "meidän musti" pure.

Mutta taatusti opetan lapselle että vain koirakaveria voi silittää, vieras koira voi aina purra.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yhdeksän