Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua! Suklaamoussekakku-ohje hukassa

Vierailija
02.06.2011 |

Mun pitäis tehdä tänään suklaamoussekakku. Sellainen, jossa ei ole tuorejuustoa.

Eli sulatettua suklaata, kermavaahtoa ja liivatettta kai. Mutta mitä muuta, tai saisko näillä jo jotain? Määristä en tiedä yhtään...

Olisko jollain helppoa ohjetta?

Ajattelin laittaa keksi-voi pohjan.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
02.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin helppo ohje:

1,5 litraa kermaa

1 litra sulatettua suklaata (tumma jähmettyy parhaiten, jolloin ei tarvitse liivatetta lainkaan, itse käytin puolet maitosuklaata ja puolet tummaa ja jähmettyi hyvin ilman liivatteita)

5 keltuaista

(makeutusta maun mukaan, ei välttämättä tarvitse)

Vatkaa kerma vaahdoksi, vispaa joukkoon sulatettu suklaa (huom. ettei ole kuumaa, vähän lämmintä voi olla) ja munat yksitellen. Kaadat pohjan päälle ja kylmään, n. 3-4h tai yön yli. Voit maustaa täytteen myös esim. minttu- tai appelsiiniaromilla.

HUOM! Ohjeesta tuli kaksi n. 24cm melko korkeaa kakkua, joten yhteen normikokoiseen kakkuun riittää varmaankin 1/3 ohjeesta.

Vierailija
2/2 |
02.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin helppo ohje: 1,5 litraa kermaa 1 litra sulatettua suklaata (tumma jähmettyy parhaiten, jolloin ei tarvitse liivatetta lainkaan, itse käytin puolet maitosuklaata ja puolet tummaa ja jähmettyi hyvin ilman liivatteita) 5 keltuaista (makeutusta maun mukaan, ei välttämättä tarvitse) Vatkaa kerma vaahdoksi, vispaa joukkoon sulatettu suklaa (huom. ettei ole kuumaa, vähän lämmintä voi olla) ja munat yksitellen. Kaadat pohjan päälle ja kylmään, n. 3-4h tai yön yli. Voit maustaa täytteen myös esim. minttu- tai appelsiiniaromilla. HUOM! Ohjeesta tuli kaksi n. 24cm melko korkeaa kakkua, joten yhteen normikokoiseen kakkuun riittää varmaankin 1/3 ohjeesta.

tämäkin ohje on varmasti hyvä, kiitoksia!

löysin myös yhden ohjeen netistä, johon tulewe kermavaahtoa, valkuais- ja keltuaisvaahtoa ja liivatetta ja vaniljasokeria. niin ja suklaata.

Ja ei kun kauppaan ja leipomaan...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kolme