Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Istumapaikat ei kuulu bussilla ilmaiseksi matkustaville vanhemmille!

Vierailija
14.12.2009 |

Kyllä tänään taas nyppi ruuhkabussissa, kun mamma istui tyytyväisenä penkissään eikä seissyt vaunujen vieressä. Me lipun maksaneet jouduimme sitten seisomaan...

Kommentit (63)

Vierailija
1/63 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ainakin on bussikortti aina voimassa, olipa mulla vaunut mukana tai ei. Aina vaan en jaksa käyttää sitä siinä lukijassa.

Vierailija
2/63 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

aivan samalla tavalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/63 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni jos matkustaa ilmaiseksi niin lapsi istuu rattaissa ja äiti seisoo siinä vieressä. Toki voi istua jos penkki vaunupaikalla on vapaana. Jos kerran lapsen ottaa pois rattaista ja voi penkille mennä istumaan niin samalla voi sitten mielestäni maksaa matkan.

Vierailija
4/63 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

matkan, joten ole huoleti, kukaan maksamaton asiakas ei sitä paikkaa vie.

Vierailija
5/63 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas kateuden aiheet. Hankkikaa muksu ja ajelkaa ilmasella bussilla.

Vierailija
6/63 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni jos matkustaa ilmaiseksi niin lapsi istuu rattaissa ja äiti seisoo siinä vieressä.

Ensi kerralla huudatan lastani koko matkan ajan rattaissa istuttamalla (jostain syystä ei kestä matkustamista, jos ei näe ikkunasta ulos -ehkä matkapaohinvointia?). Siinähän koko ruuhkabussillinen kuuntelette huutoa. :)

Vierailija
7/63 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin aivan taatusti kuule istun mihkä huvittaa! Enkä varmana maksa matkaani! Lällällää! Jo on taas pienet ihmisen murheet..

Vierailija
8/63 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisitte tyytyväisi, kun on toimivat bussi yhteydet.. Hemmetti täällämeillä saalähteä klo 7 bussilla jotta pääsee klo 12 lääkäriin 15km päähän. kun muita aamu busseja ei kulje. niin ja täällä ei tunneta edes ilmasia kyytejä vaikka olis 10 rattaat mukana. Ihme valitusta, eikö ihmiset ole mihinkään tyytyväisiä?? Aina pitää valittaa jostain.

Vierailija
9/63 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitääkö mun seistä sitten niiden vaunujen edessä ja tukkia muiden tie siinä käytävällä?

Vierailija
10/63 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mamma on väsyneempi kuin ap niin paikka kuuluu mammalle. Jos ap on nääntyneempi kuin se mamma, paikka kuuluu ap:lle. Jos kyytiin tulee esim. vanhus jonka on vaikeampi seistä kuin sen mamman tai ap:n niin paikka kuuluu ko. vanhukselle.

Vaikka olisi 15-vuotias ja kovasti istumapaikan tarpeessa niin sille se istumapaikka pitäisi antaa.

Vierailija
11/63 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitääkö mun seistä sitten niiden vaunujen edessä ja tukkia muiden tie siinä käytävällä?

Kyllä muakin ärsyttää väsyneenä työpäivän jälkeen (en istu työpäivän aikana kuin tauot) jos en pääse istumaan. Itse en äitiysloman aikana bussilla matkustaessa kehdannut istua, enhän ollut matkasta maksanutkaan.

Vierailija
12/63 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kun on työmatkojen takia kuukausilippu niin ei tarvitse koneeseen muutenkaan korttia höylätä.

Vierailija
13/63 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

samoin juopot, ei varmasti ole kuukausikorttia heillä.

Vierailija
14/63 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisen vaunupaikan. Vaunut kuuluu laittaa riviin, niin että niitä mahtuu kolmet siihen vaunutilaan. Raivostuttaa äidit, jotka laittavat vaunut pitkittäin, niin että toiset eivät rattaineen mahdu. Ja äiti saa kyllä istua bussissa. Sitä ei mikään sääntö kiellä.

Vierailija
15/63 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

osana yleistä hyvinvointiyhteiskuntaa. Työttömille bussilipun maksaa sossu. Lastenvaunujen kanssa matkustavat voisivat myös saada sen rahan sossusta jos niin sovittaisiin, mutta on käytännöllisempää etteivät ne ravaa vaunujen kanssa eestaas maksamaan matkaa sossun piikkiin, jättäen vaunut välillä itsekseen.

Kyse on siitä, mitä valtio tai kunta haluaa kustantaa millekin erityisryhmälle.

Itse en ole sen paremmin vaunuikäisten äiti kuin julkisten kulkuneuvojen käyttäjäkään, mutta kyllä ihmetyttää tällainen aloitus. Ihan sama kuin sanoisi että "sosiaalituella elävillä ei ole oikeutta istua bussissa".

Vierailija
16/63 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas kateuden aiheet. Hankkikaa muksu ja ajelkaa ilmasella bussilla.

Vierailija
17/63 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sitten äiti joka ei pysty vammansa vuoksi liikkuvassa bussissa seisomaan..saako se istua? Vai pitääkö sen käydä maksaan matka että saa istua? Mutta kun se ei edelleen pysty siellä liikkuvassa bussissa käveleen ja seisoon niin se ei voi käydä ees maksaan. Eli sen varmaan pitää sit jäädä kotiin. Tai saada kaupungin maksamat taksimatkat.

Vierailija
18/63 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen työtön, ei mulle kukaan ole maksanut.

Vierailija
19/63 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seisovat ihmiset vaarantavat itsensä ja muiden turvallisuuden. Eihän pienten lastenkaan tarvitse seisoa bussissa, vaikka heistä ei maksua menekkään.

Vierailija
20/63 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on jo aika naurettava väite. Pitääkö veteraanienkin seisoa? :D