Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ylilihavan juhlavaatteet???

Vierailija
01.06.2011 |

Virtahepo-nainen pyytää apua.

Olen menossa heinäkuun helteiden aikaan ystävieni hääjuhliin ja vieläpä kuvaajana (joten olen ihmisten näkyvillä jatkuvasti). En ole koskaan osannut pukeutua juhliin enkä löytänyt vaatetta, jossa en hikoilisi. En tiedä mikä materiaali tai asu olisi vilpoisin.

Jos jollakulla on antaa hyviä neuvoja tilanteeseeni, olen kovasti kiitollinen. Tiedän toki kokemuksesta, että yleisin neuvo on "laihduta läski!" ja seuraava "hirttäydy", mutta jollei kumpikaan noista onnistu, niin tietääkö joku, mikä vaatemateriaali olisi vilpoisin?

- Hippo

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tummaa pellavaa vaikka? Tunika ja housut? Sitten jotkut kauniit helmet kaulaan ja hiukset nätisti. Tunikassa voi olla hihaakin, jos tuntuu paljaalta ilman.

Vierailija
2/23 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en todellakaan suosittele hikisiin juhliin...

Joku puuvilla-polyesteri sekoite vois olla hyvä...

Polyesteri estäis vähän rypistymistä ja kuivuu nopeasti hikoillessa, puuvilla taasen hengittää...

Satsaa hiuksiin ja koruihin ja kenkiin! sitten jotkut mukavat hieman juhlavat housut tai caprit ja juhlava tunika tai pusero. Jakkupukua en suosittele, tukala, eikä siinä saa kuvattuakaan kunnolla kun tahtoo kiristää joka paikasta...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tykkään ihkaohuista puuvillakerroksista. Pellavasta en tykkää, koska rypistyy heti, sekoitteet ovat armeliaampia mutta niissä menetetään se puhtaan pellavan viileys.

Kuumassa maassa asuessamme pukeuduin nimenomaan ohueen puuvillaan, alle minitoppi (kuitenkin väljä mutta esim spagettiolkaiminen), päälle shaali tai tunika. Väljät housut. Ja ei mitään stretchiä, ihan silkkaa ohuenohutta kangasta.

Ja kerroksia siksi, että ohut kangas kuultaa läpi. Shaali on hyvä peittämään kriittiset paikat niin ettei alusvaatteita paista pohjakerroksesta läpi.

Vierailija
4/23 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silkki materiaalina ei myöskään hiosta. Esim. silkkipaita/toppi noiden ehdotettujen pellavahousujen kanssa? Ja pitkä huivi peittämään olkapäät ja käsivarret.

Suosi muutenkin luonnonmateriaaleja ja vältä keinokuituja, jotka ovat aina paljon hiostavampia.

Vierailija
5/23 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitää dödön olla supervarma. Pienikin hikiläiskä leviää hurjasti, ja näkyy. Lisäksi mattasilkki on kallista ja kaikki kiiltävä ainakin minun mielestäni näyttää hiukan sirkusmaiselta pullean ihmisen päällä.

Vierailija
6/23 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos asut Helsingissä tai lähettyvillä

Vierailija
7/23 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pellava on tosiaan hyvä, mutta rypistyy hetkessä ja menetää juhlavuutensa. Puuvillallakaan ei juurikaan lämpöä pitäviä ominaisuuksia.

Kannattaa myös panostaa tummiin vaatteisiin, joita piristää sitten asusteilla.

Vierailija
8/23 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

isojen naisten vaateliike jossaa mielestäni kauniita vaatteita ja varmaan osaavat neuvoa. taisi olla robert coffeen vieressä :) itse en laittaisi silkkiä, koska kiiltävät vaatteet eivät anna yhtään "anteeksi". jos haluat hameen tai mekon niin suosi epäsymmetrisiä helmoja, ne hoiketaa ja tietysti myös korkokengät on ehdoton valinta asuun!

Vierailija
9/23 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pituus?paino? ruumiinrakenne?

tissiä?, persettä?

Vierailija
10/23 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

viskoosi, mutta onkohan sellaista enää? Muistan nuorempana, että ne tuntui kesällä mukavilta.

Mäkään en silkkiä suosittele, mulla ainakin "nuolee muotoja". Ja jos et ole aiemmin käyttänyt pellavaa, en sitäkään, ostin jonkun kivan paidan ja huomasin, että pellava kutittaa mua ihan hirveesti (testannut sen jälkeen muitakin eli ei ollut vain liian karkea).

Varmaan mustat housut ja jonkinlainen juhlava paita olisi se paras.

Vierailija
11/23 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään trikoota. Korkeat korot, huivi tai näyttävä koru kaulaan tai näyttävät korvikset. Hiukset kiiltävät ja "laitetun" näköiset. Toisaalta maximekko, jos kaupoista löytyy sinun kokoasi.

Vierailija
12/23 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihania isoja vaatteita

Vierailija
13/23 |
02.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieltä lämmittävää kun saa oikeesti hyviä ja avuliaita vihjeitä, kiitos niistä!

Valitettavasti lähistöllä eikä vähän kauempanakaan ole riittävän monipuolisia vaatepuoteja muumimamman muotoiselle asiakkaalle. Netti on ollut jo pitkään vaatekauppani (onko ko. kaupoilla kenties nettimyyntiä?), edellämainituista syistä. Yleensä tilaan vain mustia ja ruskeanharmaita sävyjä. Jos olisin normaalikokoinen, niin mieluiten käyttäisin murrettuja maanläheisiä värejä (kevät/syksy), liian kirkkaista en osaa pitää.

Heinäkuisiin häihin päästessään täytyisi kuitenkin osata pukeutua muuhun kuin mustaan. Kiitollisena muistan ohjeenne asua ja sen amteriaalia etsiessäni.

-Hippo

Vierailija
15/23 |
17.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmaan enemmän mahdollisten hikiläiskien kuin sen "hoikistavuuden" takia.

Mutta hyviä linkkejä täällä kyllä on ollut.

Vierailija
16/23 |
17.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

suosin kevyttä kesämekkoa, joka liuhuaa tuulessa. ehkä myös maksimekkoa. ei tule helposti liian kuuma! kaveriksi sukkikset, kevyet legginsit tai ei mitään, jos jalat/mekon pituus sallii. harteille sopii huivi tai bolero. rannekorut, korvakorut, hiukset ja kengät kruunaavat.

en kyllä daijaa, et miks kaikki suosittelee tummaa? sehän imee oikeen lämpöä itteensä! tietenkin sillä on "hoikistava" ominaisuus, mut hoikistavan vaikutelman saa myös vaatteen leikkauksilla. mielestäni kesäjuhlissa on aiheellista pukeutua värikkäästi. värikäs pukeutuminen paksukaisella viestii itsevarmuudesta :) eikö ole makee? : http://tinyurl.com/759d25b

Vierailija
17/23 |
17.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.moretolove.fi/2009/09/xl-kokoista-muotia-laskit-kay-kuumana…

Huumorilla kirjoitettu ja vinkkejä xl-pukeutumiseen itse xl-naisilta :)

Vierailija
18/23 |
17.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

JA siis HUOMATKAA tossa mun linkissä lukea nimenomaan se sivun ihan lopussa oleva pienellä painettu linkkivinkki!!

eli:

"Itse haluaisimme vielä tähän loppuun nostaa pari hyvää linkkiä, josta inspiroidumme aika usein eli tämä ja ehdottomasti TÄMÄ. Molemmissa verkkokaupoissa on mukavan A-linjaista turvallista pukeutumista meille XL-kokoisille ja lähes kaikissa tuotteissa yleensä alas asti ulottuva vetoketju lisää käyttömukavuutta. Malleja löytyy jopa todella isokokoisille."

Ja linkit ovat sanojen tämä ja TÄMÄ takana :):)

Vierailija
19/23 |
17.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.yoursclothing.com/

http://www.evans.co.uk

Molemmista löytyy tosi kivoja vaatteita ja kaikkia kokoja.Siellä on paljon vaatteita, joissa käytetään sellaista kiiltäväpintaista (tekokuituista) kangasta, joka ei rypisty millään :) Mulla toimii kivasti, eikä hiosta sen enempää kuin mikään muukaan.Ovat päinvastoin kevyitä ja kivoja päällä.

Vierailija
20/23 |
02.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos sulle vinkistä, ihania vaatteita tuolla kertomassasi osoitteessa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kaksi