Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka monella käynnistynyt synnytys sen jälkeen kun lääkäri tehnyt sisätutkimuksen=?

Vierailija
01.06.2011 |

tänään laskettu aika ja lääkär teki sisätutkimuksen. kohdunsuu oli pehmeä ja 1cm auki. ronklaili oikein kunnolla et jos alkais supistukset, voiko tämä tehota? ja kuinka pian ja nopeesti kellään ollut tällästä kokemuksia?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mie kävin aika monta kertaa ronklattavana ja pari eka ronklausta aiheutti illan kestävät supistukset, jotka lässähtivät puolenyön jälkeen. Sitten ronklattiin taas perjantaina, launtaina ei mitään, sunnuntaina ei mitään ja maanantaina käynnistyi synnytys. Että ota noista selvää. :D

Vierailija
2/29 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lääkäri teki ronskinpuoleisen sisätutkimuksen, pyöritteli kalvoja jne. Synnytys käynnistyi seuraavana aamuna rv 41+3, ja vauva oli maailmassa ennen klo 13 sinä päivänä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen oli jo mennyt yli 41+6, lääkäri ronklaili oikein kunnolla, koska mulla ei ollut niin mitään oireita siitä, että synnytys olisi tulossa. Tästä sellaiset 4-6 tuntia (en muista tarkasti) ja mulla alko supistella oikein kunnolla. Muutama tunti ja poika oli ulkona.

Vierailija
4/29 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

teillä ollut monella jo todella pitkällä raskaus siis yli lasketun ajan eli varmaan sitten ollut todella kypsät tilanteet jo muutenkin käynnistymään=)

itse ollut sen muutaman viikon jo 1cm auki ja supistuksia tulut pari viikkoa mutta lopahtaneet aina. nyt taas supistelee mutta epäsäännöllisesti eikä kamalan kipeesti joten eikai täs viel toivoa et käynnistys..

aivan kauheita vihlomisia on, tuntuu et nivuset tai jalat meinaa lähteä alta välillä, sellasta ihme hermokipua tulee yhtäkkiä. kaipa vauvan pää laskeutuu tms.

ap

Vierailija
5/29 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuorokauden oli ollut säännöllisiä kivuttomia supistuksia. Illalla alkoi tulla limatulpan tapaista, yöllä edelleen jatkui noi supparit.

Menin varuilta naistenklinikalle tarkastuttamaan tilanteen ja kätilö teki elämäni kivuliaimman sisätutkimuksen, kohdunsuu oli 1,5cm auki, sanoi ettei oo synnytys vielä käynnissä ja mene kotiin odottamaa. Pääsin sairaalan ulko-ovelle ja siellä sit meni lapsivedet ja samalla alkoi todella kipeät supistukset. Eli mulla meni sellaset 5minuuttia tutkimuksen jälkeen, kun synnytys käynnistyi.

Vierailija
6/29 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lääkäri teki 39+4 sisätutkimuksen (sanoi myös, että pari kunnon supistusta, niin synnytys käynnistyy. Tätä ennen ei siis ollut supistellut yhtään). Seuraavana päivänä alkoi tulla lapsivettä klo 10.45. Synnytys katsottiin käynnistyneeksi klo 15 ja 23.26 oli tyttö pihalla.

Vierailija
7/29 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla lääkäri on vaan työntänyt kaksi sormea sisään ja siinä kaikki. Ei mitään supistuksia tms.

Voisiko itse auttaa jotenkin tilannetta... Haluaisin että synnytys alkaa :D La oli eilen.

Vierailija
8/29 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko ajan tee uusia alotuksia. Kyllä se vauva syntyy vielä!!

Vierailija
9/29 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

viikkoja oli 37+2 ja aamupäivällä kävin kontrollissa. Valittelin että koko raskaus väsyttää ja supisteleekin aina välillä kipeästi enkä saa nukuttuakaan. Lääkäri sanoi tekevänsä sitten vähän ronskimman sisätutkimuksen, pyöritteli sormea kohdunsuulla (sormelle auki silloin). Mentiin kotiin, olin kuolemanväsynyt ja nukuin kolmen tunnin päikkärit joilta heräsin kipeisiin supistuksiin. Iltakahdeksalta poika syntyi =)

Vierailija
10/29 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli käsineet käteen, käsi pimpuliin ja pyöritellään siellä? Näinkö se käynnistetään? Voiko siitä olla haittaa?

Olisin valmis lähtemään tänään Jorviin!

Vierailija
11/29 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuorokauden oli ollut säännöllisiä kivuttomia supistuksia. Illalla alkoi tulla limatulpan tapaista, yöllä edelleen jatkui noi supparit. Menin varuilta naistenklinikalle tarkastuttamaan tilanteen ja kätilö teki elämäni kivuliaimman sisätutkimuksen, kohdunsuu oli 1,5cm auki, sanoi ettei oo synnytys vielä käynnissä ja mene kotiin odottamaa. Pääsin sairaalan ulko-ovelle ja siellä sit meni lapsivedet ja samalla alkoi todella kipeät supistukset. Eli mulla meni sellaset 5minuuttia tutkimuksen jälkeen, kun synnytys käynnistyi.

Mä kävin yliaikakontrollissa kun viikkoja oli 41+ ja jotain ja kun kovakouraisen käsittelyn jälkeen mentiin kauppaan, niin kaupan pihassa tuli eka supistus. Aikaa oli mennyt alle puoli tuntia.

Vierailija
12/29 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos osastolla olis ollut tilaa. No ei ollut joten mut passitettiin kotiin viikonlopuksi. Oli siis perjantai kun kävin polilla tarkastuksessa. Lääkäri sanoi tutkimusta tehdessään, että tekee sen vähän ronskimmin ja niinhän tuo synnytys lähti siitä käyntiin. Supisteli tasaisesti koko loppupäivän ja illan ja yöllä tuo poika sitten syntyi.

Vierailija
13/29 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivällä kävin ronklattavana ja yöllä alkoi supistukset. Jos oisin tiennyt ton niin olisin käskenyt miehen ronklata jo aikoi sitten. Synnytys alkoi nimittäin 2 vk myöhässä ja vauva oli 4,5kg!

Vierailija
14/29 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

, ja perjantaina aamuyöllä alkoivat supparit! Ei ollut ihan laskettu aika.

Vierailija
15/29 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskimmäisestä lapsesta viikkoja oli 40+1, kun kävin äitipolilla. Lääkäri oli jotenkin huolestuneen oloinen ja sanoi, että lapsi saisi jo syntyä. Hän teki kunnon ronklaustutkimuksen ja n. 10 minuutin päästä alkoi supistukset. Menin kyllä kotiin, jossa supistukset jatkuivat seuraavan yön ja lapsi syntyikin sitten iltapäivällä. Lapsivesi oli vihreää, mutta vauva ihan hyvässä kunnossa.

Vierailija
16/29 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep mulla meni veet illalla kun päiväl oli sisätutkimus:) vaavi synty yöllä

Vierailija
17/29 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tasan rv40, pyöritteli siis sormella tosi kipeästi siinä kohdunsuulla. Ei auttanut, lapsi syntyi 41+3.

Vierailija
18/29 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tehty suht rajuja sisätutkimuksia kolmelta, eikä oo ollu vaikutusta.. viimeisintä odottaessa useampaan kertaan.. puhkasivat kalvot jne ja silti meni vielä yli 2h ennen ku alko supistukset, ne kyl avas, mutteivät tuntuneet.. luulin jo, että tarvin oksitosiinia tms, että saadaan supistelemaan, kaikestaan synnytys kesti vajaan 3h... olin kipeä ehkä 40min, mutta ei käynnistyny ennen ku kalvot puhkastiin ja viikkoja oli 42

Vierailija
19/29 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

LA meni jo.

Vierailija
20/29 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

rv 40? Itselläni ei ole. :( Ensimmäistä odotan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi seitsemän