Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten toimitaan tilanteessa?

Vierailija
01.06.2011 |

Olen aika viimeisillään raskaana. Avioero astuu voimaan ennen laskettua aikaa. Ex-mies on ahdistellut minua puolisen vuotta sähköpostein yms. vauvan huoltajuuden ja semmoisten takia ja aikoi jopa alunperin vaatia yksinhuoltajuutta itselleen lapsen synnyttyä. Luultavasti ihan minun kiusakseni vain. Tai pelotellakseen minua. Miehellä on ollut mielenterveys, alkoholi ja huumausaineiden kans ongelmia,(nuorempana oli kuulema myös väkivaltainen) joiden takia avioliittomme päätyi eroon. Minun mielestäni olisi parasta jos lapsi ei tulisi koskaan näkemäänkään isäänsä, niin ailahteleva ja arvaamaton hän on. Lisäksi hänellä ei ole mitään kokemuksia lapsenhoidosta. Onko minulla mahdollisuus kieltää isyyden selvittäminen? Vai voiko mies vaatia esim. isyystestejä vastoin tahoani? Olen harkinnut jopa lähestymiskiellon hankkimista, ettei kukaan viranomainen voisi pakottaa minua näkemän koko hyypiötä... Niin paljon pelkkä hänen näkemisensä ahdistaa minua. :( Apua ihmiset, mitä teen? -Äipyli

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta eikö voisi ajatella valvottuja tapaamisia? Onhan molemmilla oikeus tutustua toisiinsa kuitenkin.

Vierailija
2/8 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lastenvalvojalta.Miehesi ei tod saa olla kaksin vauvan kanssa,päinvastoin vauva otetaan HUOSTAAN sulta jos annat näin tapahtua

Ole rauhassa,ls on sun puolella,vauvan etu.Tarv. voit ottaa yht. poliisiin ,jos koet että kotirauhaasi rikotaan!Tsemppiä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta eikö voisi ajatella valvottuja tapaamisia? Onhan molemmilla oikeus tutustua toisiinsa kuitenkin.

Vierailija
4/8 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti saa valita onko lapsella isä vai ei.

Isällä ei ole mitään mahdollisuuksia vaatia isyyttä avioliiton ulkopuolella.

Näin tasa-arvoinen Suomi on. Mielestäni isällä pitäisi olla oikeus isyyteen vaikka äiti sitten hakisikin esimerkiksi lähestymiskiellon.

Vierailija
5/8 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lastenvalvojalta.Miehesi ei tod saa olla kaksin vauvan kanssa,päinvastoin vauva otetaan HUOSTAAN sulta jos annat näin tapahtua Ole rauhassa,ls on sun puolella,vauvan etu.Tarv. voit ottaa yht. poliisiin ,jos koet että kotirauhaasi rikotaan!Tsemppiä!

Vierailija
6/8 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan tuommoisesta isästä mitään iloa kuitenkaan?

Ei nyt mutta esimerkiksi 10 vuoden päästä tilanne voipi olla aikalailla erilainen.

Mielestäni se, että isän ja äidin välit ovat poikki ei saisi vaikuttaa lapsen ja isän tai lapsen ja äidin väleihin.

Vierailija
7/8 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan tuommoisesta isästä mitään iloa kuitenkaan?

Ei nyt mutta esimerkiksi 10 vuoden päästä tilanne voipi olla aikalailla erilainen.

Mielestäni se, että isän ja äidin välit ovat poikki ei saisi vaikuttaa lapsen ja isän tai lapsen ja äidin väleihin.

isän ja äidin välit ovat poikki ja se tilanne, että toinen vanhemmista on joku väkivaltainen huumehörhö ovat minusta kaksi eri asiaa. Mutta se on vaan mun mielipide.

Vierailija
8/8 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en osaa sanoa, voiko mies sitä vaatia sinun kieltoasi vastaan. Kannattaa ottaa ensi tilassa yhteyttä lastenvalvojaan, joka voi neuvoa sinua tilanteessasi. Saat näin mielenrauhan.

Mullakin on kokemusta mm. siitä, että mies meinaa itselleen yksinhuoltajuutta. Aikoinaan stressasinkin siitä, mutta nykyään ajattelisin, että siinähän vaatii. Kun perusteita ei ole. Kiusaa teki vain.

Kovasti voimia sulle!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme viisi