Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

^^^Pitkään tuhdanneiden KESÄ^^^

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
19.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten oletettavissa oli, kesä on kirjoittelun suhteen hiljaisempaa aikaa, kuka sitä sisällä koneella viitsisi könnätä..:) Oon kyllä säännöllisesti käyny kurkkimassa, mutta ei oo vaan saanu aikaiseksi kirjoittaa..

2pojanäiti, kiva, että sait hyviä uutisia endon parantumisesta! Ties vaikka hopeopaattiset lääkkeet ja vöyh.terapia oliskin edesauttanut! Pääasia kuintekin, että tilanne näyttää sen suhteen hyvältä..:)

Tirlittan, harmi, ettei inssi onnannu! Tiedän kyllä tunteen, ettei edes odota mitään ja silti tipahtaa korkealta..:(

Saiko mäntänen plussaa ovistikkuun?:)

Puhetta on ollut särkylääkkeistä.. Kyllä mä silloin tällöin sen buranan nappaan, jos tuntuu ettei muuten pärjää. Kuten 2pojanäitin lääkärikin oli sanonut, tuskin ne yksittäisinä mitään haittaa.. Esim. nyt oli taas niin kivulias ovis, että oli pakko napata yks, että sai olluksi ja pääsi hyödyntämään niitä tuntemuksia..;)

Toinen mikä on ollut monella mielessä, on tuo onnistuuko pitään taukoa, eli saamaan tätä ajatuksista pois.. Oon tässä pari kiertoa kokeillu.. Ei sitä tuolta takaraivosta saa mitenkään pois, mutta onneksi näin kesällä on puuhattavaa millä mitalla, että se ei ole niin "pinnalla" kuin normaalisti..

Mäntänenkö kysyi meidän inssistä.. Siitä saa soitella vasta elokuulla polille, että sitten tietää tarkemmmin..

Sain taas vauvauutisia ja tällä kertaa niin läheltä, että veti aivan fyysisestikin pahan olon..:( Miehen sisko saa neljännen ja vahingosta tietenkin.. Nyt asia jo sulateltu ja pitkään puhuttu miehen siskon kaa.. Surettaa vain, että ensin piti tulla toisen serkun kanssa samaa ikää, nyt ei välttämättä ehdi edes tämän serkun ikäluokkaan..:(

Sellasia, tuli päätettyä vähän ikävään sävyyn, mutta minkäs teet..

hyvää kesän jatkoa kaikille!!! Ilmoitelkaa itsestänne syksyyn mennessä!!!:)

Sofi

Vierailija
22/46 |
19.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset kaavinnan jälkeiset menkat alkoi sunnuntaina. Viime kierto oli 30 päivää. Taas toivoin jotain luomuihmettä. Itku ja suunnaton ketutus tuli kun menkat alkoivat. Kierrot ennen kaavintaa olivat 26-28 luokkaa ja nyt kun tuli kaksi ekstrapäivää niin ehdin jo toivoa.

PAS:iin päästään elokuun loppupuolella. Äkkiä se aika loppujen lopuksi menee. Onneksi on kesä ja lomareissut edessä.

Mukavaa kesää kaikille!

-Annique-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
23/46 |
20.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikapäivitys ennen kuin alan nauttimaan vapaapäivän askareista :)

Joo, elikkäs oletettu ovis bongattu.. Testiin tuli mielestäni plussa viime torstaina ja kipuilua oli lauantaina, kaiken tuon perusteella oletetaan että ovis olisi tapahtunut ja piinaviikot alkakoon.. Turhaan en kehtaa toiveita nostaa kattoon, pessimistinä luulen ettei olla onnistuttu taaskaan..

Taitaa olla tuttuja tunteita monelle mistä sofikin kertoili. Itselle kaikkein rankinta oli kun molemmat sisarrukset ilmoittivat saavansa vauvan, monet itkut itkettiin sen takia.. Jotenkin ulkopuolinen olo on :(

No mutta.. Ei siitä tänään sen enempää! Aurinkoisia päiviä toivottelee

Mäntis

Vierailija
24/46 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikapäivitys täältäkin. Kävin eilen lapsettomuuslääkärillä ja katsotaan nyt tämä kierto ennen kun mitään lääkkeitä voi antaa Tai verikokeita ottaa (luulen näin). Maanantaina käyn vielä ovisultrassa (oletettu ovis). Rahaahan tässä palaa, mutta ei voi mitään; haluan nyt selvittää ettei jää epäselväksi vaikkei lasta sitten loppujen lopuksi tulisikaan. Jasitten pitäisi saada mies vielä antamaan siemennestenäytteen... Tähän asti on ollut sitä vastaan, mutta katsotaan nyt miten käy.

En ehdi nyt muuta kirjoittamaan. Tsemppiä kaikille!!! :) Ja aurinkoisia päiviä! =)

Kp 9/n.26

25/46 |
02.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei muuta....

Vierailija
26/46 |
06.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin taitaa tämä esikoisen haaveilu mennä "tekemisen puolelle" vaikka vauvoja kyllä saadaan eikä tehdä.

Me ollaan minä 29 v ja mies 30 v aviopari ja yritystä 02/10 alkaen. Historiasta sen verran, että molemmat perusterveitä, ainoastaan minulla tuo veritulppa aikanaan tullut e-pillereistä (ei geenivirhettä) sekä polyyppi kohdusta poistettu 05/09.

06/10 tein jo ensimmäisen plussaa näyttävän testin ja olimme häkeltyneitä miten näin pian voi tärpätä. No onnea kesti rv 13+0 asti, jolloin menimme np ultraan ja ultraaja kertoi vauvamme kuolleen jo rv 7+3. Eikä ollut mitään oireita keskenmenosta... Tämän jälkeen kävin kaavinnassa. Uutta yritystä kuukaudesta toiseen heti kaavinnan jälkeisten vuotojen loppumisesta. Uutta tärppiä ei kuulunut ja gyne epäili epäsäännöllisten kiertojen vuoksi ovulaation tapahtuvan vain joka toisessa kierrossa (asiaa ei tutkittu, eikä otettu verikokeita tms.). Lääkäri määräsi clomit 1 tbl/pv avuksi kolmeen kiertoon (ei seuranta ultria). Toisesta clomikierrosta tärppäsi, mutta tämäkin todettiin tuulimunaksi rv 7 ja kaavittiin pois.

Nyt yritystä 05/11 alkaen clomien avulla + 100 mg disperiini päivittäin, mutta tulosta ei ole tullut. Koska paikkakunnalla ei ole gyneä, käy ostopalveluna n. 2 kk välein. Tuplasin oma-alotteisesti tuon clomi annoksenkin johonkin kiertoon, mutta ei ollut vaikutusta. Tässä kolmannessa clomikierrossa (annos 1 tbl/pv)kävin yksityisellä gynellä kp 10 (ovis kp 14 clomien kanssa) ja johtofolli oli löydettävissä 1,3 cm + pienempiä molemmin puolin. Limakalvo tosin oli vain 4-5 mm. Lääkäri ei ollut oikein varma ennättääkö tuo limakalvo kasvaa riittävästi kiinnittymistä ajatellen ja ehdotti, että voisin syödä teroluteja 1 tbl/pv kp 15-24. Ja seuraavaan kiertoon clomit voisi tuplata.

Lapsettomuuspolille meille luvattiin lähete tutkimuksiin + hoitoihin keväälle 2011, mutta tuulimunan toteamisen jälkeen lapsettomuuspolin lääkäri totesi, että eihän meillä olekaan ongelmaa tässä raskautumisessa. No mielestäni jos ongelmaa raskautumisessa ei ole, niin miksi sitten määrää niitä clomeja? Ja eikö se ole ongelma, jos raskaudet ei kestä? Eli emme saaneet luvattuja tutkimuksia ja hoitoja, jotka piti alkaa keväällä 2011. Kävinkin sitten terveyskeskuslääkärille "itkemässä" asiaa ja hän heltyi tekemään lähetteen tälle syksylle lapsettomuuspolille. Nyt sitten odotellaan polin aukeamista ja ekana olisi miehen simppatutkimus.

Lääkäri vain on todennut, että tämä on normaalia että tulee kaksikin km peräkkäin ja että pitäisi olla iloinen, että on tullut edes raskaaksi. No kyllä tässä olisi monet itkut ja kärsimykset jääneet väliin, jos ei olisi näitä kahta km takana.

Teillä muilla onkin kokemusta jo näistä lapsettomuushoidoista. Kysyisinkin, että voiko hoitomuodon itse valita? Luin, että koeputkihedelmöityksen onnistumisprosentti/per yritys on paras, verrattuna muihin hoitoihin. Ja että tämä hoitomuoto sopii olipa syy sitten kummassa tahansa.

Tutkimuksiin/hoitoihin meno pelotaa ja hirvittää, jos löytyykin joku syy, mitä ei voi korjata. Toisaalta sitä syyttää koko ajan itseään mitä on tehnyt väärin, kun on epäonnistunut molemmissa raskauksissa. Olisi hyvä, jos asialle olisi järkevä selitys. Toisaalta pitkä välimatka sairaalaan, jossa tutkimukset ja hoidot tehdään on oma rasitteensa. Kuinka työnantaja on suhtautunut tutkimuksista tai hoidoista aiheutuviin poissaoloihin?

Mäntäsellä oli ainakin clomeista ja tuosta limakalvon paksuudesta (tai ohuudesta) kokemuksia, vaihdettiinko sun lääkkeitä tai saitko jotain tukemaan tuota limakalvon kasvua? Täällä testataan nyt sitä clomi + terolut yhdistelmää...

KP 18/24-35 (Clomeilla ollut 25-27)

27/46 |
06.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin tulla tänne takaisin pienen tauon jälkeen. olen yrittänyt kesän ajan koota itseäni ja nyt tuntuu siltä että olen valmis vielä yhteen yrityseen.

Täällä on uusiakin mukana, kivaa tai no toisaalta toivoisi tietysti ettei tänne kenenkään tarvitsisi tulla;-) Minusta tämä on kullanarvoinen palsta meille pitkään kärvistelleille, ihanaa, että olette olemassa.

Uusille kerron hieman itsestäni. Esikoista siis toivon ja kun ikää tulee parin päivän päästä täyteen pyöreät 40 kääk, niin aika alkaa olla lopussa. Yritimme mieheni kanssa pitkään lasta ensin luomusti tietysti ja sittemmpin monta inseminaatiota ja kaksi IVF-hoitoakin. Mitään vikaa ei ole löytynyt kummastakaan. Jäin sitten leskeksi ja nyt tämä viimeinen hoito olisi tarkoitus tehdä luovutetuilla siittiöillä kun mieheni siittiöt ovat loppu. Olen siis kaksi kertaa onnistunut jo raskautumaan juuri noilla IVF-hoidoilla, mutta molemmat olivat kohdunulkoisia raskauksia. Tämä viimeisin oli nyt huhtikuussa ja erittäin rankka. Kaikki näytti olevan hyvin ja normaalia kunnes järkkyvatsakivut iskivät ja ambulanssilla suoraan sairaalaan. sairaalassa vielä töpeksivät eivätkä leikanneet heti niin toinen munatorvi ehti revetä ja vuosin aika pahasti vatsaan. No henki säilyi vaikka menetin molemmat munajohtimet.

Nyt näyttää valoisammalta kun olen ymmärtänyt sen, ettei ainakaan enää kohdunulkoisia voi tulla kun ei ole niitä röörejäkään. Eli kunhan nuo menkat tuossa parin viikon kuluttua alkaa niin aloitan taas piikitykset ja sitten vihonviimeinen yritys. henkisesti ehkä jaksaisinkin vielä yrittää useitakin kertoja, mutta koska olen yksityisellä hoidossa niin ei vaan ole enää rahaa vaikka miten päin asiaa miettisi, usempaan yritykseen. jotenkin niin surullista että jos jään lapsettomaksi vain sen takia ettei ole rahaa. Oi tulisipa pieni lottovoitto huomenna;-)

Nippe tuossa kyseli saako hoitomuodon itse valita. Minä ainakin olen aina saanut. Lääkäri tietysti suosittelee, mutta loppupeleissä potilas kai valitsee, mille linjalle lähdetään. Siis jos se vaan on mahdollista.

Eiköhän nyt tehdä hyvä kausi meille kaikille ja tullaan ja pysytään raskaana kaikki.

Sofi, sinäkö päivität tuota listaa? Laitatko mulle siihen että huhtikuu ivf kohdunulkoinen, kiitos paljon.

Mukavaa viikonloppua kaikille ja voimia ja jaksuja toivottelee

evis

28/46 |
08.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä koitettu nousta taas uuteen kiertoon.. Pikkasen v****ti menkkojen alkaminen.. Muutama päivä kerettiin jännäilemään kun vuotoa ei näkyny, mut rytinällähän ne jälleen alkoi.. Normia vuotoa kesti sen päivän, jonka jälkeen taas niukkaa! Alkaa pikkasen jo kyrsimään kun ei tärppää eikä kukaan ota kantaa limakalvon ohuuteen!

Niin elikkä tervetuloa joukkoomme Nippe! Toivotaan vierailustasi lyhyttä vaikka uusia onkin mukava saada tänne! Kyselitkin tuosta miten hoidettu limakalvoa, niin ei mitenkään.. Lääkäri vaan tokas ed käynnillä et ei pitäisi vaikuttaa?! Saatan seuraavalla käynnillä ehkä vetää tätiä nenään jos väittää vielä :D

Evelle myös tervetuloa takaisin! Tämä on se kerta, tunnen sen ;)

Muuta uutta ei mun rintamalla ole, clomit edelleen 1tbl kp 5-9.. Tämän kierron jälkeen taas follikkeliultraa ja muuta en sit tiiä.. Ei kait ne noita klomejakaan voi ikuisuuksia syöttää, nyt menossa jo 5. kierto eikä mitään tapahtunu?! Turhauttaa, ärsyttää, inhottaa, laiskottaa ym... Toivottavasti muilla olisi vähän parempia kuulumisia ja fiiliksiä :)

~M~ kp 7/30

Vierailija
29/46 |
08.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Evis: Toivottavasti sinulle suodaan oma nyytti syliin asti ja mitä kaikkea olet joutunut kokemaankaan! Toki ikä pienentää todennäköisyyttä onnistumisessa, mutta jokaisen kroppa ikääntyy eri lailla. Toiset saavat vielä reilusti päälle nelikymppisinäkin lapsia, eli toivoa on vielä!

Mäntänen: Pahoittelut menkoista, vaikka itsellä ei yritystä ole takana kuin reilu 1,5 vuotta, mutta joka kerta menkkojen alkaminen vetää kyllä siiven aivan maahan. Ja sitten alkaa nousee tunne, että miten voikaan olla niin tyhmä, että luulee ja antaa itsensä aina toivoa turhaan, että jospa nyt olisi onnistanut... Testasitko raskauden mahdollisuuden muuten? Koska jos vuoto on niukkaa, niin sekin mahdollisuus on olemassa?!? Jännää miten lääkärit suhtautuu välinpitämättömästi näihin limakalvojen ohuuteen. Clomit tietääkseni voi vaikuttaa toisille siten, että ohentavat limakalvoa. Ja suositus tosiaan on, että maksimissaan 6 kiertoa clomeja putkeen vois syödä. Mutta mitä ihmettä ne kuvittelevat, että onko idea saada pelkkä ovis aikaiseksi, mutta silläkö sitten ei ole väliä, onko olosuhteet kiinnittymisen kannalta otolliset?!? Mulle ainakin totesi tänäänkin tämä lapsettomuuspolin hoitaja, että kp 10 limakalvon pitäs olla paksumpi kuin 4-5 mm (kun ovis kp 14). Onneksi oli terolut lääkkeitä tuolla kaapissa jemmassa ja aloitin omatoimisesti niiden syömisen oviksen jälkeen, jospa niistä olisi apua...

Tänään kävin ekaa kertaa lapsettomuuspolilla juttelemassa aluksi "terapeutin/hoitajan" kanssa, joka kertoi tutkimuksien etenemisestä ja sain kysellä niistä hoidoista sekä varattiin ajat sperma-analyysiin ja ensimmäiselle lääkärikäynnille. Jospa tämä asia nyt etenisi eteenpäin. Tosin lapsettomuuspoli ottaa vastaan vain niin hankaliin aikoihin (ei ole aamu, eikä myöhempiä iltapäiväaikoja), että en keksi kyllä mitään keinoa, miten niissä käyminen onnistuisi... Voi kun asuttais jossakin isossa kaupungissa, jossa olis yksityisellä mahdollista hoitaa tämä asia.

Tässä nyt mietin, että aloitanko clomeja neljättä kiertoa peräkkäin, kerran limakalvo on noin ohut, toisaalta ne tasoittaa minun hyvin epäsäännöllistä kiertoa... Mutta miksi syödä niitä, jos kiinnittyminen on mahdotonta?!?

Täällä kp 20/25-27 (clomien kans). Menkkamaista jomotusta välillä alavatsassa... Tiedä vaikka täti kurvais paikalle ennen aikojaan noiden terojen kans...

30/46 |
09.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Nippe pahoitteluista :) Kyllä täältä noustaan, toivottavasti! Tosiaan ihan samat ajatukset on kun sullakin, turhauttaa aivan Pe***leesti tää koko homma ja lääkärien välinpitämättömyys. Sillä todellakin oli tarkoituksena saada vaan se ovulaatio aikaiseksi, kun mulla oli sitä ovuloimattomuutta. Kävin ed follikkeliultrassa ja sillon kp 12 oli limis 3mm, eli vielä surkeempi kun sulla :D Mainitsin asiasta lääkärille, toiselle sekä hoitajalle mutta kukaan ei ota kantaa.. Että todellakin: minkä takia niitä klomeja täytyy syödä kun siitä ei loppupelissä oo mitään hyötyä vaikka olis kolmetoista ovulaatiota viikon sisällä?! En ymmärrä.. Niin ja mun menkathan on todella niukat olleet pillereiden lopettamisen jälkeenkin, 2-3pvää korkeintaan.. Klomien aikaan vielä niukentunut siis :) Lisäksi yhtään raskautta ei olla saatu aikaiseksi.. Toivotaan että sulla lääkäri olisi viisaampi ja saatte joutuisasti hommat luistamaan! :D

Vierailija
31/46 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille pitkästä aikaa! Tervetuloa munkin puolesta kaikille uusille. Toivottavasti meistä kukaan ei täällä kovin kauaa roikkuisi..

Ja sitten omaa napaa - pakko kiukutella jonnekin suuntaan :(. Mulle piti siis toukokuussa tehdä pas mutta lääkäri näki jotain kohtuontelossa, siis polyypin/myooman. Siitä sitten odoteltiin tähystykseen ja kaavintaan. Ylläri: kaksi lääkäriä tahysti ja MITÄÄN ei näkynyt eikä myöskään patologille lähetetyssä matskussa ollut mitään. Siis aivan turha keikka + ajanhaaskuuta. No, sitten odotettiin kesätauon yli. Eokuussa piti tehdä pas mutta tämä kaatuikin nyt siihen että yhtään munasolua ei ole ottamassa ns johtofollin paikkaa tai sitten pitkäkiertoisena olin ultrassa aivan liian aikaisin. Lääkkeitä en tähän kiertoon ehtinyt saada ja se oma lääkärikin tulee lomilta vasta myöhemmin. Tässä on nyt siis tuhrattu 4kk aikaa taas ties mihin vastoinkäymisiin. Ensi kiertoon sitten taas pitäisi yrittää lääkkeillä...Herranjestas kun voi ottaa päähän!! Pian voidaankin todeta että olen aivan liian vanha ja tämä voidaan lopettaa senvuoksi. *huoh* MIstä löytäisi voimaa, että vosi ihan tyynesti aina vaan odotella seuraavaa kiertoa? Kuvittelin että yksityisellä #rahala saisi" nopeaa hoitoa mutta tämä tökkii todella paljon.

puuuh - hyvää viikonloppua kuitenkin kaikille. Tämä ketju on kullanarvoinen...

Vierailija
32/46 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut menkoista Mäntänen.:( Tsemppiä jatkoon! :)

Voimia myös Unikissalle!! =)

Omaa napaa: Kävin nyt sitten gynellä päivää ennen ovista ultrassa ja munis oli 16mm, riittääköhän se? Lääkäri ainakin sanoi ettei tarvita Clomeja ainakaan. Sitten kävin kierron 20. päivä uudestaan ultrassa ja katsoi että ovis oli tapahtunut. Ja lisäksi kävin kilpirauhas-, prolaktiini ja progesteronikokeissa. Ja jos nyt menkat alkaa parin päivän sisällä, niin sitten otetaan Lh-kokeet (2 kpl) kierron alussa. Noita ensimmäisiä kokeiden tuloksia en ole vielä saanut. Tässä kierrossa tuntui toi ovis olevan aika ärhäkkä.

Sitten pitäisi vielä saada mieheltä spermanäyte... Sanoi jo että harkitsee, mutta luulen että kestää pidempää (jääräpää). Aika kallista lystiä tuo yksityisellä käyminen: nyt mennyt kaiken kaikkiaan jo 550e..! :0 Mutta pakko tutkia että saa jonkin varmuuden, että onko kaikki kunnossa ja mielenrauhan siitä.

Pahoittelen omanapaisuuttani, mutta en ehdi nyt muuta (poika kipeänä ja pitää viedä lääkäriin).

Tulen kertomaan sitten noista tuloksista kun ne saan. Ihmettelette varmaan miksi menin näin myöhään tutkimuksiin.. En vaan aiemmin saanut aikaiseksi ja ehkä tutkimusten tuloksetkin pelottivat. Nyt vaan tuntui oikealta hetkeltä mennä.

Tsemppiä kaikille!!! :)

Kp 27/27 (4 vuotta yritystä)

Vierailija
33/46 |
17.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, uusi yritys.. Mitähän mahdoin äsken raapustaa...

Annique, joko olette päässet passiin asti? Mun ymmärtääkseni sen saa aika lailla valita, että lääkkeellinen vai lääkkeetön pas. Mutta omalle kohdalle ajattelisin lääkkeellistä, ikäänkuin varmuuden maksimoimiseksi.. Kovasti jaksamisia!!

Mäntänen, aika kummalta kuulostaa, ettei lääkärisi ole mitenkään noteerannut noin ohutta limistä!! Mitä hyötyä siitä oviksesta tosiaan on, jos ei ole mitään mihin kiinnittyä.. Kyllä siihenkin vaivaan on mun mielestä jotain droppia (kuten Nipellekin on annettu), että yritäs nyt saada se lääkäri määräämään jotain..:) Onko teillä muuten jotain jatkosuunnitelmaa clomien jälkeen? Tsemiä tähän kiertoon, jokos se kontrolli on nyt?

Nippe, lämpimästi tervetuloa täältäkin!!! vaikea tie on teilläkin takana..:)Epäreilua, että keskenmenot "nollaavat" yritystä, aivan kuin ei voisi lapsettomuudesta kärsiä, jos saa keskenmenoja..

Noista hoitomuotojen valinnasta, niin käsittääkseni ne tutkimustuloksetkin vaikuttavat siihen, mitä hoitomuotoa lääkärit alkuun suosittelelevat. Ja yksityisellä puolella on enemmän päätösvaltaa, maksavana asiakkaana.. Tosin omakohtaista kokemusta on vain julksiselta..

Se on muuten vähän kaksipiippuinen juttu, nuo tutkimustulokset. Mitään vikaa itsestään tai miehestään ei halua löytyvän, mutta jos mitään (löydettyä) vikaa ei ole, niin miten sitä sitten korjatakaan..

Hei Eviksellekin!? Ihana, että sait taas sieltä suosta noustua!! Peukut ja varpaat pystyssä sitä THE hoitoa varten!!!:)

Unikissa, kylläpä suakin on koeteltu!! Kamala odotella jotain turhaksi huomattua hoitoa!! Joko te olette vihdoin ohitteneet ne vastoinkäymiset, saadeen lääkkeet ja pääseet siihen passiin asti?? Peukut pystyssä teillekin!

Olet muuten oikeassa, pino on kullanarvoinen!! Missä muualla voisi kiukutella tämän epäreiluutta, niin että muut ymmärtävät!! Lapsettomuuden tärkein tuki on kyllä vertaistuki!!

2pojanäiti, tosi kiva, että olet vihdoin uskaltaunut hoitohin! Tuo 16mm kuullostaa kyllä aivan sopivalta! Tuliko täti ja joko mies suopui näytteeseen? Toivotaan, ettei niistä tutkimuksista tule mitään huonoja uutisia ja että te pääsette pian eteenpäin!!

Pitää sitä kai omaa napaakin päivittää.. Mun pitkä kierto päätti juuri tasoittua lyhyeksi, eli täti saapui 3 päivää ennen polin aukeamista lomatauolta.. Eli nokka kohti seuraavaa kiertoa ja jos siihen sitten saisi sen 4.inssin.. Lomatauko on tehnyt hyvää, koko ajan se siellä takaraivossa on, mutta hetkeen se ei ole ollut se ainoa ajatus..

Koko pinolla hyvää loppukesää!! Mä niin toivon kaikille... Pakkohan se on uskoa, että se onnistuu..:)

Sofi

Vierailija
34/46 |
17.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa pitkästä aikaa! Tervetuloa uusille! Evikselle halaus! Olen ajatellut sinua kesän aikana ja toivonut että kaikkien vastoinkäymisten jälkeen kaikki päättyisi hyvin. En pysty edes kuvittelemaan mitä olet joutunut kestämään.

Sunnuntaina alkoi menkat ja aloitin Zumenonin PAS:ia varten. Lääkkeelliseen siis päädyin. Mitään "sivuoireita" en ole kolmen päivän lääkkeiden aikana huomannut. Ultra on kp 11. Tunteet heittelee laidasta laitaan: toivosta epätoivoon ja kaikkea siltä väliltä. Meillä on pakastimessa 5 alkiota. Kevään tuulimuna ja kaavinta alkavat olla kaukainen paha uni. Tuntuu kuin siitä olisi jo ikuisuus. Silloin luulin ettei elämä voisi voittaa. Entistä pahemmalta tuntuu kyllä nähdä vatsoja. Minullakin pitäisi olla, mutta kun ei ole. Kauhulla odotan koska lähipiiristä tulee seuraava pommi. En tiedä miten kestän seuraavan uutisen. Kyllähän te tiedätte millaisia tuntemuksia nuo uutiset herättävät.

-Annique-

Vierailija
35/46 |
22.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sofi: täti saapui juu ja mies sanoi eilen että suostuu näytteeseen, mutta ei ole sitä vielä antanut. Annan sen nyt vetää pari päivää tässä henkeä ensin. :)

Sain tänään verikoeiden tulokset ja kaikki oli ok. :) Eli siinä oli kilpirauhaskoe, Prolaktiini, Progesteroni, FSH ja LH. Minulla vaan on toi endometrioosi joka häiritsee loppukiertoa. Ja nyt pitäisi siis tutkia vielä miehen näyte ja sen jälkeen katsotaan mitä tehdään tuolla lapsettomuuspuolella. En vaan tiedä miten kauan mulla on vielä varaa tähän (ollaan yksitysellä, kun en enää pääse julkiselle puolelle). No katsotaan mitä lääkäri sanoo. Niin, ja mulla on putkket auki, kun se katsottiin yli vuosi sitten lapan yhteydessä.

Täytyy mennä jatkamaan päivähommia.

Plussatuulia kaikille!! :))

Kp 7/27

Vierailija
36/46 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tänään ultrassa. Limakalvo näytti hyvältä. PAS on ensi tiistaina.

Olen aivan paniikissa ja jännitän kuollakseni. Toisaalta haluaa toivoa parasta, mutta... Jos kerran viimeksi tärppäsi (vaikkakin se todettiin tuulimunaksi), niin jotenkin prosentit eivät ole puolellamme PAS:issa, että tälläkin kertaa tärppäisi. No ei kai sitä auta muuta kuin odottaa. :)

2poj@näiti: Hyvä että verikokeissa kaikki oli hyvin. Koitahan saada se miehesi viemäään vihdoin näyte. :)

-Annique-

Vierailija
37/46 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys pitkästä aikaa. Olimme tuossa etelän auringossa viikon matkoilla ja samalla tullut aloitettua koulu pitkän työrupeaman jälkeen. Siis aikamoista myllerrystä tää elämä ollut.

Mäntänen: No nyt on spermatutkimus tehty, tulokset saadaan hieman ennen syyskuun puoliväliä, jolloin aika varattu pariaikana julkiselle lapsettomuuslääkärin luo. Katsotaan sitten jatkot... Menkat alkoivat kesken loman ja olivat kyllä niin niukat (johtuneeko terolut kokeilusta vai ohuesta limiksestä?), että ois pikkuhousunsuojilla pärjännyt. Raskaustestin tein kotiin tultua, jos ois johtunut siitä, mutta ei... Mulla limis oli kp 10 vain 4 mm ja lapsettomuuspolin hoitajakin sanoi, että on turhan ohut. Sainkin yksityiseltä lääkäriltä reseptit postissa, clomeja ja lugestron lääkkeitä varten. Tuon jälkimmäisen pitäs kai auttaa tuohon limakalvojen kasvuun... Mutta nyt käsky kävi syödä vain näitä joka toinen kierto... Tää kierto sit ilman lääkkeitä...

Unikissa: Todella ottaisi päähän turha vitkastelu... Onhan sitä pienokaista odotettu ja toivottu jo muutenkin todella kauan, jokainen kuukausi tuntuu niin pitkälle...

2pojanäiti: Meillä mies onneksi suostui mukisematta simppatestiin, tosin taisimpa ilmoittaa asian vähä niiku että sulla on aika sillon ja sillon varattu, tässä purkki ;)

Lääkärikäyntiä siis täällä kuumeisesti odotetaan, tosin jouduin vaihtamaan ajan sille lääkärille, joka ei suostunut viime keväänä lupauksestaan huolimatta kirjoittamaan edes sitä lähetettä lapsettomuuspolille, koska meillä ei ole kuulemma mitään "ongelmaa"... Eikä kalliita tutkimuksia tehdä ennen kuin on kolme keskenmenoa... no en tiedä kyllä kestäisikö pää enää kolmatta...

38/46 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annique, onnea passiin. Jotkut lekurit sanovat että Pas saattaa onnistua paremmin kuin tuoresiirto kun ei ole takana punktiota ym. ronkkimisia. Hyvä limis sulla, joten hyvin se menee.

2pojanäiti, hienoa että tulokset olivat normaalit. Tsemppiä.

Kurjaa että monet joutuvat odottamaan hoitoon pääsyä. On jo muutenkin tuskallista tämä pitkään tuhtailu niin sitten vielä pitää odotella tolkuttoman pitkään lääkäriaikoja ja tutkimuksia, höh.

Mulla vihdoin menkat alkoi JEE! eli nyt kp 4 menossa ja puregonia menee 300 yksikköä päivässä. Lisäks vielä femarit. Perjantaina olisi eka ultra ja mua niin pelottaa että folleja on taas kovin vähän tai eivät ole tasakokoisia. No pianhan se nähdään.

ja mun selkä kipeytyi TAAS!!! Sama juttu viime IVF:n aikaan ja edellisessä. Onko nyt niin että jotenkin jännitän niin paljon että lihakset menee tukkoon vai miten voi aina olla selkä jäykkänä kun on hoito päällä. Tuskin noi hormonit sitä aiheuttaa. Ärsyttää vaan kun tietty jännittää ettei se selkä paukahda niin pahasti juntturaan etten pääse liikkeelle ja näin ollen ultraan tai puntioon tai siirtoon. Pitäis jotenkin koittaa rentoutua, mutta minkäs teet kun on niin paniikki päällä vikasta hoidosta kuitenkin kyse näillä näkymin.

Tarvittais tähänkin pinoon pikkuhiljaa hyviä uutisia, aika hiljaista ollut sillä saralla, huoh.

Vierailija
39/46 |
28.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips. Saako ulkopuolelta osallistua keskusteluun?

Olemme 2 vuotta yrittäneet, clomit kolmatta kuukautta käytössä. Kaikki tutkimukset on tehty ja kummallakin pitäisi olla kaikki hyvin. Pientä endometrioosiepäilyä on mutta siinä kaikki. Minä siis 25 ja mies 30 v. En tiedä mikä seuraava askel on, clomeja vielä yksi kuukausi jäljellä ja seuraava aika lääkärille vasta lokakuussa.

Voitteko kertoa tietämättömälle, mitä Pas tarkoittaa? Meille annetaan tosi huonosti neuvoja ja tietoja tuolla julkisella. Siksi olen päättänyt ottaa itse selvää, mitä vielä on tehtävissä. :)

Kiitos jo etukäteen, jos minunkin kirjoitukseni huomioidaan.

40/46 |
28.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kuulumisten päivitystä.. Kirjottelen sitten ajan kanssa enemmän!

Tervetuloa uusille, kerkesin jo unohtamaan nimimerkit.. Lahopää olen :D Toivottavasti ette joudu viipymään pitkään!

Muuten taisi olla kaikilla aika lailla hyviä uutisia tutkimusten ja hoitojen suhteen, hienoa että asiat etenee! Meillä muuten mies meni myös ihan vapaaehtoisesti näytteeseen, mutta sen ajan varauksen jätti mun hoidettavaksi :D

Täällä tärpit tältä kuulta heitetty kaivoon.. Ei kauheesti olla keskitytty peittojen heilutteluun.. Ei yksinkertaisesti keretty näkemään ovisviikolla, kun työvuorot meni pahasti ristiin.. Harmittaa vähän, mutta minkäs teet.. Menkat odottelen saapuvaksi ens viikonvaihteen aikana, sitten varattava kontrolliin aika :)

Ei muuta kun etiäpäi sano mummo lumessa!

Mäntis