Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

^^^Pitkään tuhdanneiden KESÄ^^^

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin taas taustalta, meillä on muutenkin jo joukko pienentynyt (onneksi), että saadaan kesäksikin keskustelua aikaan..:) Laitoin uuden pinon koko kesän ajaksi, tehdään sitten uutta jos tuntuu, että tämä menee liian pitkäksi..

Ennulia en vielä ole onnitellut, joten tässä tulee.. Suuret onnittelut passin onnistumisesta, hirmusti onnea ja vauvaliimaa mukaan!!!

Evelinelle pahoittelut myös! Sinulle on kyllä tapahnut niin uskotamattomasti, ettei voi ees uskoa, että noin huonoa tuuria voi edes olla..:( Paljon tsemppiä jatkoon!!

Oon kyllä säännöllisesti käynyt likemassa, mutta en nyt muista pitäiskö jotain kommentoida..

Mäntäselle sen verran, että meillä mies on ollut mukana tutkimuksissa jos on päässyt (yrittäjä), ja siinä hän on vieressä seissyt ronklaamisen aikanakin, mutta tosin vieressä, ei aivan siis suoraan jalkopään aitiopaikalla.. Ei siinä sen kummempia, on hän sen ennenkin nähnyt lähempääkin..;)

Me yritettiin pitää tätä taukoa niin, että vitamiinia naamaan ja mies yritti olla 100% savuttomana, mutta siinä ei oo aivan onnistunut.. Niinpä ei tässä suuria toiveita tällä hetkellä ole, mutta yritys jatkuu.. Onneksi on kesä tulossa, niin on paljon muutakin mietittävää..:)

Sofi

P.S. Jos taustalla on joku, joka on tuhtaillut jo yli 6kk, niin tervetuloa mukaan keskusteluihin...

2/46 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin siirryn nyt sitten tänne kesän puolelle, kun tuo toukokuu tuossa jo hurahti ohi :) Kiva kun Sofi teit meille uuden pinon ja tulit takaisin taustailemasta! Täällä tosiaan on ollut hieman hiljaista..

2poj@näiti: noilla on varmaan kaikilla vaikutusta sun kiertoon, toivotaan ettei ole vaihdevuosista vielä kyse kuitenkaan :)

Sofi: Meillä mies yrittää myös kovasti olla täysin savuton.. Kunnes palaa hermo tai tulee tupakkiseuraa käymään :D Olen kuitenkin ihan tyytyväinen, että suurimmaksi osaksi jaksaa olla tupakoimatta. Parempi se muutama silloin tällöin kun aski-kaks päivään.. Ootko mitä vitamiinivalmisteita napsinut? Itsellä käytössä tohtori tolosen monivitskut, edullinen alle 7e ja sisältää kaikki oleelliset..

Muuta ei nyt tähän hätään taas keksi kirjotella, taidan lähteä nauttimaan vapaapäivästä tuonne pihamaalle :) Oikein hyvää viikonloppua kaikille täältäkin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sofi: Kiitos onnitteluista! :)

MäntäneN: mulla on mies ollut mukana kaikissa tutkimuksissa paria follikkeliultraa lukuunottamatta. Jotenkin on mukavampi, kun hän on ollut mukana, onhan tämä meidän yhteinen projekti. On myöskin ollut hyvä, että on ollut kahdet korvat kuulemassa lääkärin sepustuksia. Miehelle on jäänyt mieleen sellaisia juttuja, jotka multa on jostain syystä mennyt ohi (kun tulee niin paljon asiaa)... Ja tosiaa, onhan se mies ennekin "paikkani" nähnyt...

Ennuli

4/46 |
09.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut ei valiteta, ihanaa vaan kun on lämmintä :)

Tänään kävin siellä polilla sitten, follikkeliultraa ja aukioloa.. Ja kyllä muuten minua koski se vaikka putket oli kauniisti auki, onneks ei tarttee toiste enää mennä! Olisin miehen kyllä halunnut vierelle, mutta työt oli esteenä.. 45min meni aikaa, kun jotn sähläsivät sen katetrin kanssa. Ekan ei meinannu mennä, sit kun se meni niin tuli pois. Lopulta ballongin kanssa pysyi. Pientä vuotelua oli vielä sen jälkeen päivän mittaan, mutta nyt onneks loppui jo. Vatsakin oli ihan sekaisin, luulisin siitä suposta johtuen.

No mutta siis kuitenkin Follikkeleita oli hienosti, useampikin 20mm ja siitä vähän pienempiä. Limakalvo oli vain 3mm(!!). Jatkot menee siis niin, että viikon päästä olisi juostava verikokeeseen, jolla kattovat että onko ovulaatiota tapahtunut. Jos ei ole, clomit jatkuu tupla-annoksella eli 2tbl kp 5-9. Jos tulokset ok, niin yhdellä tabletilla jatkuu syyskuulle asti, jolloin olisi taas tarkistus.

Noh, kysyin sitten siltä lääkäriltä, että mites toi limakalvo, että vaikuttaako ne clomit nyt sit kuitenkin siihen, kun on vielä entisestäkin niukentunut vuoto niin sanoi vaan että ei kuulemma vaikuta.. Nojaa.. Kyllähän lääkkeen selostuksessa vaan asiasta kuitenkin mainitaan.. Kait se nyt vaan haluaa sitten katsoa tuleeko ovulaatiota, eihän sen tarvii sit kiinnittyä.. Kun eihän sillä ole mihin kiinnittyä :D

Olipas taas omanapaista sepustusta.. Mitäs kaikille muille kuuluu? Vai oletteko jo kesälaitumella :)

M 12/30-32

Vierailija
5/46 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ei ole paljon ehtinyt koneella istua, kun kaikki ajat on oleiltu pihalla, työaikaa nyt lukuunottamatta.. Mutta ompa tullut matotkin pestyä..:)

Mäntänen, hyvä juttu, että on tuubit on auki!! Mulla kanssa aikoinaan tuntui toi aukkari tosi ikävältä.. Sullahan on clomit toiminut mahtavasti jos useampi tuon kokoinen folli! Limakalvo kuulostaa kyllä turhan ohuelta, toivotaan, että sekin ottais jotain kasvuspurttia..:)

Niin me nappaillaan tällä hetkellä useammastakin purkista vitskuja.. On omega3&e-vitsku, berocca ja sitten d-vitsku. Eka mä hain vain noita kahta ekaa mainittua, sitten mies oli lukenut jonkun kutun liittyen d-vitamiinin simppoihin parantavaan laatuun ja niinpä mun pito sitten hakea niitäkin purkki..:)

Niin ja tuosta tupakan vähentämisestä, niin eihän se nyt nyt suurta haittaa, että vähän polttaa. Mut mä olin aatellu, että katsotaan mitä se kokonaan savuttomuus vaikuttais.. Mutta eiköhän mies sen motivaation vielä löydä.. Tiedän kyllä kuinka vaikea lopettaminen on, oon itsekin aikoinaan saman tuskan läpikäynyt..

Tänne ei sen kummempaa, kierron puoliväliä mennään, mutta ovista en oo ainkaan vielä havainnut, tosin en kovin aktiivisesti sitä oo bongaillutkaan..

Mitäs muille jäjelle jääneille tuhtaajille kuuluu?:)

Sofi

Vierailija
6/46 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä kuulu ihmeempiä. Odottelen edelleen kaavinnan jälkeisiä menkkoja. Eilen tuli 5 vk täyteen kaavinnasta. Eilen aamulla kramppailujen perusteella olin varma että nyt alkaa, mutta ei.

Mäntänen kyseli jossain vaiheessa miehen osallistumisesta tutkimuksiin. Kyllä meillä on mies ollut mukana paria kertaa lukuunottamatta kaikissa tutkimuksissa ym. Työkiireiden takia on joutunut jäämään pari kertaa pois. Yhteinen projekti, niin yhdessä mennään. Aina parempi että on kahdet korvat kuulemassa, kun ei itse sitten muistaisi kaikkea selittää.

Ja vitamiineista: itse otan foolihappoa ja mies syö sinkkiä. En tiedä onko mitään apua ollut, mutta eipä niistä haittaakaan ole. Talvella syötiin molemmat D-vitamiinia.

-Annique-

Vierailija
7/46 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän ollut motivaatio-ongelmia kirjoittamisen suhteen,myönnetään. Mutta taas kerran aallonpohjalta päästy ylös ja nyt elämä tuntuu oikein mukavalta :D

Tutkimuksista: Mulla ollut mies mukana kaikissa "tärkeissä". siis ei inssin kontrolliultrissa, mutta alkujutuissa kyllä ja ivf punktiossa, mikä oli oikeesti mulle iso juttu, että mies siinä vieressä oli. anniqueta komppaan tossa kahdet korvat jutussa. itse oon useamman kerran ollut lääkärillä niin jumissa, etten kotona oo enää muistanut mitä lääkäri sanoi.. :p

On:outo kierto. luulen, että aiemmin pistetyt hormonit, punktio ja epäonnistunut ivf kummittelevat tässä kierrossa, sillä oletetun oviksen jälkeen ollut muutaman kerran pientä vuotoa.ja ei taida olla kiinnitysvuotoa vaan ihan jotain muuta :D

ihana,ihana kesä. unohdetaan kaikki murheet ja nautitaan siskot!

inkeri kp22

Vierailija
8/46 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

2poj@näiti kyseli jo ajat sitte multa (sori ku unohin kokonaan vastata, kun en heti vastannut.. nyt tuli sitten jostain mieleen) niistä särkylääkkeistä. Mulle on kerran lääkäri sanonut että pyrkiä käyttämään ainoastaan parasetamolivalmisteita. Parempi näin. Klinikalla punktiossa ja punktion jälkeen on annettu/sanottu että voi ottaa vahvempaa, mutta siirrtopäivänä/sen jälkeen ainoastaan enää parasetamoli! Hoidoissahan mulla on kuitenkin keinotekoisesti kasvateltu rakkuloita ja keinotekoisesti saatu aikaan ovulaatio, niin mun mielestä tuo että ennen siirtoa sai kayttää vahvempia lääkkeitä/ ibuprofeiinia ei ole verrannollinen normaaliin kiertoon. Itse olen normaaleissa kierroissa pyrkinyt mahdollisimman hyvin noudattamaan tuota ohjetta minkä olen aikaisemmin saanut, eli mielellään ainoastaan parasetamoli-valmisteet! *hali* ja tsemppiä sulle oikein kovasti!

Ihanaa että Sofikin on palannut tänne pinooon.. Saan seurailla sun matkaa taustalta :) *hali* sullekkin!

Ikävähän mulla on teitä kaikkia! En ole oikein osannut siirtyä minnekkään.. Odotus-puoli ei tunnu yhtään mun paikalta :( Ei vaikka siellä on nyt meidän oma pitkään tuhdanneiden ryhmä. Mä kai oon aikoinani niin jämähtänyt tänne vauvakuume puolelle etten osaa muualla enää olla. Todennäköisesti tästä lähtien keskityn vain kirjoittelemaan blogia. Sitäkin kyllä on viime aikoina tullut tehtyä todella harvoin.. ko en mie oikein tiedä mitä sanoa! Enkä mie halua tätä raskautta hehkuttaa (sielläkään). Vaikka olenhan sen ansainnut. Mutta en vaan oikeen osaa sanoa tästä kummemmin mitään. Mulla on vaan niin kauhean paha mieli kun tämä kaikki on niin kamalan ja pirun EPÄREILUA, että toiset pääsee "siirtymään" sinne odottajiin ja toiset vaan jää tänne yhä uudestaan ja uudestaan :( Sekin on yksi syy että en mä tahdo sinne itsekkään mennä ko ei sinne tunnu pääsevän toisetkaan sitten millään..

Ajattelin kuitenkin tässä samalla ilmoittaa, kun tulin 2pojanäitille kirjoitteleen tosta särkylääkeasiasta.. Käytiin (yksityisella) mielenterveysultrassa rv6+0, silloin näkyi kaksi sikiöpussia. Toisessa sykkeellinen alkio. Toinen näytti siltä ettei tule jaksamaan matkassa vaan kuihtuu pois. Kuluneella viikolla käytiin sitten tässä kunnallisen tarjoamassa ultrassa rv7+1 siellä näkyi jälleen sikiö jonka sydän pampatti mahdotonta vauhtia, vastasi täysin viikkoja. Toinen sikiöpussi näkyi myös edelleen (ilman elämää, tai minä en nähnyt ainakaan). Tähän kunnallinen lääkäri ei kiinnittänyt mitään huomiota/kommentoinut sitä oikeastaan mitenkään. Varmaan se tulee kuihtumaan pois sieltä? Olen todella kiitollinen tästä yhdestä ihanuudesta joka on jaksanut kasvaa!

Mutta todella ihanaa kesää teille kaikille! Olette päivittäin mielessäni. Koettakaa jaksaa tätä paskaa ja yrittäkää elää päivä kerrallaan eteenpäin! Tsemppiä kaikille ?

- Nelli ja pikku-taistelija Taisto rv 7+6

p.s. En jää tännekkään palstalle teitä sen koommin häiritsemään/kummittelemaan. Kävin vain kertomassa ton särkylääkeasian ja tämän alkuraskaudenultran kuulumisen että kaikki tällä kertaa kuitenkin peloista ja inssin keskenmenosta huolimatta täällä ok!

9/46 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun kivaa oli tulla pyörähtämään ja nähdä kaikki viestit :) Kivaa Sofi, että sinäkin olet tullut taustailemasta!

Mukava lukea myös Nelli sun kuulumisia, tule toki jatkossakin kirjoittelemaan niitä! Harmi ettei odotuspuoli ole tuntunut omalta, nauti nyt kuitenkin täysillä jokaisesta päivästä ja kaikista kolotuksista ja jomotuksista, pienokaisen potkuja unohtamatta! Olet tehnyt ison saavutuksen, niin mielestäni saat sitä hehkuttaa mielin määrin!

Ketäs muita vielä kirjotteli, muisti reistaa vaihtees taas.. Vanhuus ei tuu yksin, vai mitenkä se oli :D

Täällä rintamalla ei kummempia, alavatsaa turvottaa ja jomottaa.. Johtuu varmaan hurjasta määrästä follikkeleita? Jospa niitä yksi ottaisi ja irtoaisikin, en haluaisi millään clomeja syödä tupla-annoksella.. Perjantaina siis labrat ja maanantaina tuloksien mukaan jatkot, niitä siis odotellessa :)

~M~

Vierailija
10/46 |
21.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kun jaksoit Nelli vastailla. :) Panadolia olenkin nyt käyttänyt tässä kierrossa ja sillä olen ainakin vielä pärjännyt (nyt kp 22/27). Tule vaan tänne välillä ilmoittamaan mitä sinulle kuuluu. Älä turhaan tunne huonoa omaa tuntoa siitä että sinä olet raskaana; nyt oli sinun vuorosi. :) Missä sinun blogia voi käydä lukemassa?

Omaa napaa: Olen ollut viikon kipeänä: kurkku kipeä + korva ja poskiontelot turvoksissa. :( Mikä lie tauti..? Kiva olla näin kesällä kipeänä..:/

Muutenkin olen miettinyt tätä vauvan yrittämistä, että kannattaako tätä enää jatkaa. Viime viikolla tuli vaan todelinen kyllästyminen tähän... :( Voisin ehkä vielä käydä ottamassa prolaktiini- ja kilpirauhasarvot kun minulla siihen lähete on. Ja ajattlein vielä käydä gynellä tarkastuttamassa että onko endo pahentunut ja mitä mieltä hän on ja jos vaikka saisin clomeja tai teroluteja tähän avuksi. Saa sitten nähdä sen jälkeen, että kauanko tätä enää jatkaa (onhan tätä ikääkin jo.... Olen totaalisen kyllästynyt tähän (ja jatkuvaan sairasteluun). :/

Mutta tsemppiä kaikille!! Ja hyvää Juhannusta! :)

T. Mietteliäs 2pojanäiti

kp 22/n.25-28

Vierailija
11/46 |
21.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

2poj@näiti, tuli mieleeni että entäs jos vaan olette ilman ehkäisyä asiaa sen kummemmin miettimättä? Olisiko se sitä tjottailua sitten... Aina on olemassa mahdollisuus yllätykseen. Ja jos ei tärppää, säästät ainakin ehkäisykuluissa.... Joopase joo:-) Tuli vaan mieleeni, ei kannata sen vakavammin ottaa.

Pakko oli vaan kommentoida kun tätä ketjua tulee seurattua edelleen. Kaikille kivaa kesää!

Tinsku

rv 34+2

Vierailija
12/46 |
21.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ilmottautuu mukaan joukkoonne jo pitkään toista lasta yrittänyt! Juttuja täällä olen käynyt lukemassa pitkään, mutta en vain ole jaksanut kirjoitella.

Meillä siis ennestään pian 6v.täyttävä neitokainen, hän sai alkunsa helposti. Itse olen 30v. ja mies 31v. Toisen lapsen kanssa ei pidetty kiirettä kun ajatteltiin sen tulevan ehkä yhtä helposti. 9/08 yllättäen tulin raskaaksi (kierrukasta huolimatta). Kauaa ei ehditty iloita. Raskaus oli kohdunulkoinen ja se leikattiin. Siitä asti on toista yritetty ja nyt ollaan vuoden alusta käyty hoidoissa. IUI on tehty jo kaksi kertaa maaliskuussa, toukokuussa ja nyt tänään tehtiin kolmas. Mitään vikaa ei ole löydetty... Nyt en kovasti toivoa tähän yritykseen lataa, kun kaksi kertaa on jo epäonnistuttu täydellisestä ajoituksesta ja hyvästä "tavarasta" huolimatta... Elokuussa ois sitten tarkoitus aloittaa IVF-hoidot, jos tästä ei nyt plussaa tule.

Mutta nyt on edessä taas kaksi todella pitkää viikkoa, saas nähdä taas miten paljon kuvittelen raskausoireita yms. Ehkä täällä juttujen seuraaminen tuo vähän helpoitusta tähän tuskaiseen odottamiseen :) ja onneksi on kesä niin on paljon muuta tohua. Silti asia kuitenkin takaraivoissa jatkuvasti kulkee mukana ja asiaa ei helpota yhtään se kun muut tutut ympärillä raskautuu ja saa vauvoja, tietysti olen heidän puolestaan iloinen, mutta raskasta on tämä jatkuva odottaminen. Vauvakuume on niin kova...

Tirlittan

Vierailija
13/46 |
22.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tinsku: Joo, niihän se pitäisi tehdä ettei ajattelisi asiaa ollenkaan, mutta vaikeammin sanottu kun tehty. :/ Sitäkin olen kokeillut. Ja mielessä pyörii tuon endon vaikutus loppukiertoon ja tuntuu ettei sen takia onnistu. Varasin tänään ajan heinäkuulle erikoisgynelle (joka kirjoitti minulle lähetteen lapaankin), niin katsotaan mitä hän sanoo. Hän on Kätilöopiston osastonlääkäri ja on erikoistunut tähän endometrioosin hoitoon ja leikkauksiin. Niin, katsotaan nyt mitä sitten sen jälkeen tapahtuu.

Oikein hyvää kesää ja juhannusta kaikille!! :)

Vierailija
14/46 |
22.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa Tirlittan mukaan!! Pitkään on teilläkin yritystä takana..:( Ilmeisesti teilläkään ei ole mitään selvää syytä löytynyt? Ei meillä muillakaan pinossa keskustelevilla ole syytä löytynyt, mikä ainakin omasta mielestä on kurjaa.. Kun ei ole vikaa, niin kuinka sitä sitten korjatakaan.. Noh, pidetään kuitenkin peukkuja, että kolmas inssi olisi the inssi, ettei niitä ivf-hoitoja tarvis aloittaakaan.. Missä muuten olette hoidoissa, jos saanee udella..:)

Mites Annique? Joko sulla on menkat alkanut? Kuinkas teillä menikään jatkosuunnitelmat??

Inkeri, ihana kuulla, että oot jo uudessa nousussa!!:) On se kumma, kuinka sitä sieltä aallonpohjalta aina noustaan! Kiva kuulla, että oot nauttimassa kesästä kaikin rinnoin..:)

Ja Nelli..? Kiva, kun vielä meitä pidät ajan tasalla kuulumisista! Oon kyllä blogin "vakioasiakkaita", mutta kiva kun käyt täälläkin! Hyvää odotusta sulle ja Taistolle!!!

Mites Mäntänen? Tuliko sulla niistä labroista yms jotain lisätietoa??

2pojanäti, harmi, että oot taas niin sairastellu..:( Toivotaan, että saisit vihdoin jotain apua sieltä erikoisgyneltä!

Tinsku onkin jo piiitkällä, hyvää loppuodotusta!!:)

Omaa napaa sen verran, että loppukiertoa viedään ja nyt oon (ihmeen kaupalla) pystynyt pitämään ajatukset poissa tästä yrittämisestä.. Ja omasta mielestä onnistunutkin siinä määrin, missä se on mahdollista.. Siinä on auttanut tämä kesäaika ja uusi sijaisuus, jonka aloitin vanhusten parissa.. Kirjastosta löysin vihdoin ja viimein kirjan "ihmeet tapahtuvat muille" (yleensä se on aina lainassa.. Mutta jostain syystä en ole pysytynyt sitä edes avaamaan.. Kai se on itsesuojeluvaistoa, en voi mitenkään unohtaa omaa tilanetta jos luen kirjaa lapsettomuudesta ja pitkään yrittämisen tuskasta..

Hyvää ja rentouttavaa jussia kaikille!! Allekirjoittanut viettää sen töissä, mutta rahan tuloahan kolmesta pyhästä ei voi estää...;)

Sofi

Vierailija
15/46 |
27.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime viikko rentouduttiin ja lomailtiin. Menkat alkoi 6 viikon ja 1 päivän jälkeen kaavinnasta. Väkisinkin kävi mielessä menkkoja odotellessa, että pitäisikö tehdä varmuuden vuoksi testi, jos vaikka olisi luomuihme tapahtunut. Ja taas itkin menkkojen alkaessa, vaikka olisi ollut melkoinen ihme että kaikkien näiden vuosien jälkeen olisi tärppi käynyt. Sairaala on kiinni heinäkuun ja PAS:iin päästään elokuussa. Oltaisiin jo ilmeisesti tässä kierrossa päästy, ellei sairaala olisi ollut lomalla. :(

Onko käsitystä tehdäänkö PAS yleensä luonnolliseen vai lääkkeelliseen kiertoon? Saan itse päättää haluanko luonnollisen vai lääkkeellisen. Reseptin sain jo ICSI:n yhteydessä. Toisaalta ei haluaisi mitään turhia hormoneja syödä, mutta kuitenkin lääkkeellinen olisi jotenkin varmempi...

-Annique-

16/46 |
30.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveisiä keksieuroopasta! Puoltoista viikkoa oltiin kiertelemässä ja rentoutumassa, ihanaa oli! Kauheasti oli viestiä ja kuulumisia tänne, anteeksi jos en kaikkia asioita muista, olen vähän lahopää :D

Tervetuloa Tirlittan! Mukavaa saada uusia tänne, vaikkakaan ei kuitenkaan toivo että kenenkään meistä tarvitsisi täällä olla..

Annique: Harmitukset menkkojen alkamisesta :( Toivotaan sun kohdalle että syksy tulee nopeasti ja pääsisit sinne PASsiin, kauheasti jaksuja siihen asti! Noista PASseista ym en kauheesti osaakaan sanoa, mutta itse varmaan ottaisin hormoonit tueksi ihan vain parantaakseni mahdollisuuksia.. vaikka ei niitä olekaan mukava popsia :/

Mitenkäs Sofin inssi?

Entäs Inkerin fiilikset?

Toivottavasti 2poj@näiti olet välttynyt vielä lisälentsuista :)

Täällä saatiin viehdoinkin progestereeni(?) tulokset ja tulosten mukaan OLEN ovuloinut edellisessä kierrossa! Eli jotain tapahtuu..

Tipahdinpaha tänään sitten korkealta ja kovaa kun ah niin tutut vatsakivut alkoivat ja menkat saapuivat rytinällä.. Kerkesin viime yönä näkemään unta oamsta pienestä poikavauvastakin, oli niin todellisen tuntuista.. Mutta ei niin ei.. :(

Kiertokin pitenee..

M 1/32

Vierailija
17/46 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annique: Mäkin sain itse päättää, tehdäänkö PAS luonnolliseen vai lääkkeelliseen kiertoon. Tossa luonnollisessa on se ongelma, että voi mennä useempi kierto, ennen kuin saadaan ajoitus kohdalleen (kun tulee viikonloppuja yms). Päädyttiin siis lääkkeelliseen, sillä siinä katsotaan vain limakalvon paksuutta, eikä kiertopäivällä ole merkitystä. Mulle nuo hormonit ei mitään kummenpia oireita aiheuttanu, ja jotenkin on varmenpi olo, kun on lääkitys "tukena". Mulla tuo lääkitys jatkuu rv 12 saakka, ja sit saa eka vähentää annostusta ja lopulta lopettaa kokonaan. Mulla siis luget + zumenon. Oikein kovasti onnea PASsiin elokuussa ja tsemppiä muillekin tuhtaajille!

Ennuli

rv 10+4

Vierailija
18/46 |
05.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut niin kiireiset pari viikkoa vaikka lomalla olenkin ollut, että en ole täällä ehtinyt ollenkaan käymään... Nyt sitten kun tuli kylmät ilmat niin joutaa taas koneellakin olemaan.

Sofi: juu, ei meillä mitään syytä myöskään tiedossa tähän. Todella turhauttavaa, kaiken pitäisi olla kunnossa, inseissä kaikki mennyt täydellisesti, silti ei mitään tapahdu. Oon syönyt thyroxinia (hyvin lievä kilppareiden vajaatoiminta) vuoden alusta lähtien ja ajattelin jotenkin, että se ehkä korjais tilannetta. Mutta ei se ainakaan mikään selkeä syy ole ollut kun tulosta ei ole tullut, aikaa lääkityksen aloittamisesta on kulunut kuitenkin jo. Käydään julkisella puolella hoidossa ja siellä myöskin lomailevat nyt heinäkuun niin ei auta muuta kuin odottaa taas kerran kärsivällisesti...

MäntäneN: sama tilanne täällä kun sulla :( Menkat tuli rytinällä ja korkealta pudottiin täälläkin...

Sen verran on omalla kohdallani edistystä tapahtunut, että nyt sain pidettyä ajatukset loppukierrosta aika hyvin muualla. Mutta silti koko ajan oli tunne, että ei tästäkään mitään tule ja eipä tullutkaan. Nyt, vaikka en toiveita inssin onnistumisen suhteen elätellytkään, niin putosin kyllä korkeammalta kuin aikaisemmin. Itsensä kasaaminen ei ole ottanut kertaakaan vielä näin koville. En tiedä johtuuko se siitä kun tietää, että inssit on tehty ja IVF-hoidot alkaa. Mä jotenkin toivoin, että IVF:n ei tartteis mennä ja toivottu tulos saataisi "kevyemmin". Ja voi taas tätä odottamista. Ehkä alkanut kierto pitää ottaa ihan vaan lomana ja pyyhkiä koko homma pois mielestä hetkeksi(mitenköhän se onnistuu?). Kaipa tauko hormoonihoidoista tekee hyvää kropallekkin. En tiedä kyllä miten romuna tässä oisin jos ei olis kesä, aurinko tekee kyllä ihmeitä :)

Nyt vaan yritettävä ottaa ilo irti kesästä, koskaan en tähän ikään mennessä ole syksyä näin kovin odotellut :) vaikka eihän elokuu vielä niin syksyä olekkaan.

Tirlittan (1/30-32)

Vierailija
19/46 |
05.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan nopeasti tässä kirjoittelen. Pitäisi vielä pakata kun ollaan lähdössä reissuun.

Kävin tänään siis siellä erityisgynellä joka on erikoistunut näihin endometrioosi leikkauksiin. Hän tutki ja ultrasi ja sanoi että endo on nyt paremmassa kunnossa. Itse asiassa sanoi että on hyvässä kunnossa (minä 100e köyhempänä). Mitä ihmettä on tapahtunut..?? :0

Olen kyllä noita homeopaattisia lääkkeitä ottanut ja koittanut ottaa rauhallisemmin, mutta, mutta... Olen kyllä ihan sanaton..! :) Hän ei muuta sitten tehnyt tai määrännyt jotain hormooneja tms. Kokeiden ottaminen täytyy tehdä sitten kun elokuussa lapsettomuuslääkäri (Kari Ratsula) palaa töihin. Mutta täytyy yrittää nyt tämä heinäkuu vielä. Sanoi myös ultratessa että ovulaatio on lähellä. On tässä kyllä jo ahkerasti puuhailtukin.. ;-) Jaksaakohan sitä enää oviksen aikaan..? Heh. Ja lääkäri sanoi ettei Burana haittaisi loppukierrossa jos sitä on pakko ottaa. Selvisi sekin asia. Mutta yritän toki pärjätä Panadolilla. Mutta tosi hyviä uutisia siis tänään. :) Tippui kyllä painolasti harteilta..!! :))

Pahoittelen että tuli nyt omanapaista tekstiä, mutta en ehdi nyt muuta, mutta paljon tsemppiä kaikille!! =)

Kp 12/n. 26 (kierto on jäänyt pysyvästi lyhyeksi).

20/46 |
14.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkaisen jos pinoa nostelis ja kokkeilis joska joku muukin olisi innokas päivittelemään kuulumisia :) Itsekin aika laiska ollut kirjottelemaan, ei oikein ollut fiilistä..

Hienoja uutisia ainakin oli 2poj@anäidillä! Hienoa!

Noista särkylääkkeistä vielä, itsekin pari viime kiertoa joutunu turvautumaan jopa pronaxeniin, kun ei ole muuta ollu ulottuvilla ja kivut aivan sietämättömät. Siinä kyllä sanotaan jo selosteessakin että ei sais käyttää jos on raskaustoiveita.. Mut ei kai se yks tabletti pahaa tee sillon tällöin.

Muuten täällä ei ihmeempää, alkaa v***ttaa noi hormoonit, testailut, kuumat aallot ja kaikki muutkin oireet jotka niihin liittyy.. Kaikki kun vaan pyörii sen vauva-asian ympärillä, vie aika lailla voimia :/ Jopa käynyt mielessä jättää pari kiertoo väliinkin, mutta en sit kuitenkaan malta kun on saanut jo niin pitkään muutenkin odottaa..

Ovis lähenee, siis jos tapahtuu.. Taidan mennä testien ostoon :)

M 14/32