En haluaisi lopettaa imetystä lääkityksen vuoksi!
Lääkäri määräsi lääkettä (Cipromed), jota käyttäessä ei saa imettää. Onko mitään keinoa saada imetys jatkumaan tauon (lääkkeen käyttöajan) jälkeen? Tai voisiko "lääkemaidon" pumpata pois?
Kommentit (6)
Sain lääkäriltä tarkat ohjeet siihen. 2 h lääkkeenoton jälkeen en saanut imettää ja maito piti lypsää pois. Sen jälkeen erittynyttä maitoa sai taas imettää. Otin lääkkeet kolme kertaa vuorokaudessa. Vauvoilta otettiin verikoe ja selvitettiin vaikuttiko lääkkeet vauva; ei vaikuttaneet. Todella hankalaahan tuo oli enkä ymmärrä miten jaksoin tuon kaiken keskoskaksosten kanssa. Olisin silloin jaksanut pidempäänkin, mutta olin menossa leikkaukseen ja mulle sanottiin, että imetys täytyy lopettaa ennen sitä, koska sairaalassa olisi ollut hankalaa maitorintojen kanssa.
1. Juuri tästä lääkkeestä en tiedä, mutta aina lääke ei estä imetystä, vaikka lääkäri/lääkkeen tuoteseloste niin sanoisikin. Jotkut lääketehtaat ovat ylihysteerisiä asian suhteen. Asiasta tietää parhaiten Teratologinen tietopalvelu, jolla on ajantasaisin tutkimustieto:
Avoinna arkisin klo 9-12
puh: (09) 4717 6500
2. Jos ko. lääkkeen kanssa ei saa imettää, voi kysyä lääkäriltä, olisiko toista lääkettä, jonka kanssa imetys voisi jatkua. Usein vaihtoehtoinen valmiste löytyy. Jotkut lääkärit eivät vain valitettavasti koe imetystä niin tärkeänä, että tarvitsisi etsiä.
Tsemppiä!
siitä maidosta myös poistuu aineita ihan niin kuin verestäkin. Eihän esim. alkoholikaan maitoon jää.
tokikaan en tiedä olisiko juuri tuolla lääkkeellä ollut joku erikoinen ominaisuus joka hidastaa poistumista.
Sain lääkäriltä tarkat ohjeet siihen. 2 h lääkkeenoton jälkeen en saanut imettää ja maito piti lypsää pois. Sen jälkeen erittynyttä maitoa sai taas imettää.
Eilen aloitin lääkkeet, ja olin jo ajatellut että pakko se imetys on lopettaa.. Mutta päätin kuitenkin yrittää pumpata kuurin aikana, ettei Maidon tulo loppuisi. Toistaiseksi onnistunut ihan hyvin! Tsemppiä mitä ikinä päätätkään! :)
Minulla tutulla oli joku kuuri 1-2 viikkoa ja lainasi imetystukiryhmästä KUNNOLLISEN SÄHKÖPUMPUN pumppas ensin maitoa pakkaseen ja pumppas kuurin aikana jottei tyrehtyisi ja jatkoi sitten onnistuneesti imetystä. Oiskohan lapsi ollut ehkä 0.5v.