Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Kanadalaisvanhemmista kohu: Eivät kerro lapsensa sukupuolta"

Vierailija
31.05.2011 |

http://www.iltalehti.fi/perhe/2011053013808896_pr.shtml

"Ottawassa asuva perhe sai aikaiseksi kohun, kun perheen vanhemmat kertoivat Toronto Star-lehden haastattelussa erikoisesta kasvatusmenetelmästään. Tapaus nousi puheenaiheeksi Pohjois-Amerikassa, kun CNN uutisoi aiheesta.

38-vuotias Kathy Witterick ja 39-vuotias David Stocker haluavat kasvattaa lapsensa "sukupuolineutraalisti", eivätkä ole kertoneet nyt noin viisikuisen pienokaisensa sukupuolta edes lapsen isovanhemmille. Vauvan sukupuolen tietävät vain synnytyksessä olleet kaksi kätilöä, sekä lapsen kaksi vanhempaa veljeä.

Pariskunta kertoi haluavansa säästää lastaan sukupuoliin liittyviltä paineilta ja odotuksilta. He kertoivat myös haluavansa antaa lapselleen mahdollisuuden päättä itse, kumpaa sukupuolta hän enemmän edustaa.

Tapaus on herättänyt vahvoja tunteita niin puolesta kuin vastaankin. Asiantuntijoiden mukaan vanhempien omatoiminen ihmiskoe saattaa kostautua myöhemmin lapsen kustannuksella. Vanhemmat itse haluavat muuttaa vallitsevia tapoja."

Niin ihme touhua tälläinen. Miksei sitten kahta vanhempaa veljeä ollut kasvatettu "sukupuolineutraalisti"?

Ja lapsi saa sitten oikein itse päättää kumpaa sukupuolta enemmän edustaa. Huhheijaa

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
31.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun joutuu taistelemaan tuulimyllyjä vastaan

Vierailija
2/6 |
31.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

laps parka

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
31.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin on ihan pojan näköinen.

Vierailija
4/6 |
31.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin on ihan pojan näköinen.

Vierailija
5/6 |
31.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kun on kolmas poika tullut niin päätetty että himpskatti, ei sitä ainakaan poikana kasvateta:D

Vierailija
6/6 |
31.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan sama meininki hänenkin vanhemmilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yksi