Ollaanko SEKTIOSSA vaatteet päällä?
Tietysti vatsa paljaana..mutta onko muuten joku sairaalapaita tms ja housut?alushousut?Rintaliivit?
Kommentit (13)
Alasti olin ja herätessäni jokin kaapu päälläni.
Minut on leikattu useita kertoja, enkä KOSKAAN missään ole joutunut alasti olemaan - aina on vähintään sairaalapaita päällä ja jos ei alavatsaa operoida, myös alushousut.
Sitä paitsi sectio tehdään yleensä puudutuksessa jolloin äiti on siis hereillä! Silloin ollaan ihan sairaalapaidassa ja sukissa.
viimeisin sektioni. Ihan sairaalakaapu oli päällä ja sukat.
Kaapu nostettiin rintojen alle leikkauksen ajaksi.
Ja ainahan sitä haavaa ei sinne karvoituksen rajaan tule. Mulla tälläkin kerralla pystyyn, koska halusin, et menee vanhasta arvesta sisään. Eka sektio oli hätäsektio, tämäkin kiireellinen, mut en tie kummin olis leikannut ilman pyyntöäni. Koska suunnittelutilanteessa lääkäri puhui vaakviillosta.
viilto tehdään ihan sinne karvoituksen sekaan. Sen sijaan sairaalapaita on, mutta ei mulla tainnut olla rintsikoita? Se olisi hankalaa, koska puudutus pannaan selkään .
puudutuksen laiton tiellä. Millaset ne oikein on:)
sairaalakaapu ja ne tukisukat, ei muuta. Alapäässä ronkkivat kyllä, laittoivat mm. katetrin.
Ne otettiin jo synnytyssalissa, kun kätilö laittoi katetrin.
Koska en muista riisuneeni enkä herättyäni pukeneeni, olen oletettavasti ollut siinä sairaalakaavussa.
Vain leuan alapuoletta oli vihreä "pressu", etten voinut itse seurata leikkausta. Tilanne oli kaikin puolin nöyryyttävämpi (paljon enemmän porukkaa tuijottamassa alapäähän, kirkas valaistus ym.) kuin tavallisessa synnytyksessä, jonka olen myös kokenut.
pääsi kuulemma paremmin tunnelmaan.
Minut on leikattu useita kertoja, enkä KOSKAAN missään ole joutunut alasti olemaan - aina on vähintään sairaalapaita päällä ja jos ei alavatsaa operoida, myös alushousut.
Sitä paitsi sectio tehdään yleensä puudutuksessa jolloin äiti on siis hereillä! Silloin ollaan ihan sairaalapaidassa ja sukissa.
jokakerta on päällän ollut avopaita ja sukat. Parilla ekalla kerralla laittoivat myös kuitukangasmyssyn päähäni. Parilla viimeisellä kerralla mies oli mukana ihan tavallisissa vaatteissaan, kahdella ekalla kerralla hänelläkin oli sairaalan vaatteet.
viilto tehdään ihan sinne karvoituksen sekaan. Sen sijaan sairaalapaita on, mutta ei mulla tainnut olla rintsikoita? Se olisi hankalaa, koska puudutus pannaan selkään .