Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä virkaa NEUVOLAKORTILLA? Nlan akka yritti väkisin sellaista tyrkyttää.

Vierailija
31.05.2011 |

En viitsinyt lapsen 5v neuvolaa varten korttia etsiä ja ihan väkisin meinasi uuden kortin antaa, mutta lopulta uskoi kun sanoin etten tee sillä kortilla yhtikäs mitään.

Eikä lapsikaan sitä kaipaa.

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
31.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on lapsesi terveyskirja rokotteista ja kehityksestä ja kasvusta. Ilmeisesti kirjaat kaikki johonkin muuhun ylös jos näitä tietoja tarvitset myöhemmin??

"ei lapsi sitä kaipaa.." ??? Sä olet vähän tyhmä...

Vierailija
2/42 |
31.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että se on olemassa :) siitä on kiva seurata lapsen kehitystä missäkin vaiheessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
31.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lapsi on saanut kaikki hänelle kuuluvat rokotteet, ei sitä korttia kukaan kaipaa. Lääkärissä mitataan ja punnitaan joka tapauksessa uudestaan ja jos kasvukäyrät tehdään, hankkikoot tiedot neuvolasta.

Vierailija
4/42 |
31.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

neuvolakorttiin itse lisätty lasten allergioista, rokoista yms. tiedot. Samoin isomman kohdalla migreenikohtaukset. Kyllä mä koen, että on hyvä olla yksissä kansissa lapsuusajan sairastelut yms. jos toisella puolen maatakin sattuu joskus tarvitsemaan lääkäriä. Ja joo, meillä lasten neuvolakortit on tuossa eteisessä hyllyllä, kuten kelakortitkin.

Vierailija
5/42 |
31.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kirjoittanut vauvakirjaankaan ensimmäistäkään riviä.

Vierailija
6/42 |
31.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini on hukannut sen :(

Vierailija
7/42 |
31.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

migreenikohtaukset pysyvät paremmin muistissa kun ne kirjaa puhelimen kalenteriin.

Vanhanaikaista, muistitikku olisi parempi, mut siihen ei mahdu tarroja, niin ehkä se ei koskaan tule käyttöön.

Vierailija
8/42 |
31.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai että et kirjoittanut vauvakirjaankaan... miksi sulla sellanen sit oli? Sait jostain?

Kerroppa mitä HAITTAA on neuvolakortista kun noin hanakasti sitä vastutat??

Vierailija
9/42 |
31.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistitikku olis tyylikkäämpi. Lapsen kummi antoi vauvakirjan, ei hirveästi tullut kirjattua, toisella lapsella ei ole vauvakirjaa ollenkaan.

Vierailija
10/42 |
31.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi ei halunnut olla ilman minua vastaanotolla enkä lasta siihen painostanutkaan, lisäsin vähän ärsyttävyyttä ja varmaan akka teki lastensuojeluilmoituksen.

Vierailija
11/42 |
31.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

migreenikohtaukset pysyvät paremmin muistissa kun ne kirjaa puhelimen kalenteriin.

Vanhanaikaista, muistitikku olisi parempi, mut siihen ei mahdu tarroja, niin ehkä se ei koskaan tule käyttöön.

pysy tallessa, mutta toistaiseksi ainakin, kun huolella säilyttää. Enemmän mä luotan neuvolakortin säilymiseen, kun kännykän kalenteriin. Ja sitä paitsi, neuvolakortin takasivulta nuo päivämäärät, toistuvuuden yms. näen yhdellä vilaisulla, ei tarvitse ruveta selailemaan kännykkään. Ja eipä mulla kännykkä vuotta pidempään edes ole, kamala vaiva muistaa siirtää kaikki tieto.

Vierailija
12/42 |
31.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä niitä kohtauksia varten ihan oman A4-sivun vaikka johonkin jääkaapin oveen liimaa. Turhaa ja vanhanaikaista ja mua vitutti istua siellä niitten räkänokkien ja pallomahaisten akkojen seassa, niin olin jo valmiiksi pahalla tuulella ja tahallani ärsytin sitä neuvolan akkaa olemalla mahdollisimman yhteistyökyvytön.

Vierailija
13/42 |
31.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä isukki, jolle neuvolan akka olisi päässyt makeilemaan.

Vierailija
14/42 |
31.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei voi matkustaa ellei ole rokotettu tiettyjä sairauksia vastaan.

Kopio neuvolakortin rokotussivusta on silloin kätevä :)

Vierailija
15/42 |
31.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä tässä ole mihinkään vinkuintiaan tarkoitus matkustaa, ruottinlaiva riittää meille tai tallinna.

Vierailija
16/42 |
31.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kiva lukea, miten 60-luvulla terkat kirjoitti... Millaisia kiinteitä yms syötettiin ja tietty painot ja mitat on kiinnostavia.

D-vitamiinia annettiin silloinkin:)

Vierailija
17/42 |
31.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"vanhanaikainen" ylöskirjaaminen on varmempi tapa pitää asiat säilössä. Puhelimen, muistitikun yms. muistit eivät ole ikuisia kuitenkaan. Jos et tiennyt, niin kaikista on olemassa tiedot sairaaloissa myös paperilla ja kansioissa, ikäänkuin varmuukopioiden varmuuskopioita.

Vierailija
18/42 |
31.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä niitä kohtauksia varten ihan oman A4-sivun vaikka johonkin jääkaapin oveen liimaa. Turhaa ja vanhanaikaista ja mua vitutti istua siellä niitten räkänokkien ja pallomahaisten akkojen seassa, niin olin jo valmiiksi pahalla tuulella ja tahallani ärsytin sitä neuvolan akkaa olemalla mahdollisimman yhteistyökyvytön.

Ei tainnut hoito onnistua Psyko, vai mitä luulet?

Vierailija
19/42 |
31.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä voit tarvita lapsesi kohdalla myöhemmin. Ja jos kehityksessä tulee jotain ongelmia, tiedot löytyvät itseltäsi myös kortistasi.

Huokaus, toiv. tää on provo

t. neuvolantäti

Vierailija
20/42 |
31.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on käynyt niin, et neuvolakortista löytyi eräs tärkeä tieto, mitä ei löytynyt tk:n tietojärjestelmästä. Terkkari oli unohtanut kirjata tiedot tietsikalle, mut onneks ne löyty neuvolakortista.