Mitä virkaa NEUVOLAKORTILLA? Nlan akka yritti väkisin sellaista tyrkyttää.
En viitsinyt lapsen 5v neuvolaa varten korttia etsiä ja ihan väkisin meinasi uuden kortin antaa, mutta lopulta uskoi kun sanoin etten tee sillä kortilla yhtikäs mitään.
Eikä lapsikaan sitä kaipaa.
Kommentit (42)
että se on olemassa :) siitä on kiva seurata lapsen kehitystä missäkin vaiheessa.
ja lapsi on saanut kaikki hänelle kuuluvat rokotteet, ei sitä korttia kukaan kaipaa. Lääkärissä mitataan ja punnitaan joka tapauksessa uudestaan ja jos kasvukäyrät tehdään, hankkikoot tiedot neuvolasta.
neuvolakorttiin itse lisätty lasten allergioista, rokoista yms. tiedot. Samoin isomman kohdalla migreenikohtaukset. Kyllä mä koen, että on hyvä olla yksissä kansissa lapsuusajan sairastelut yms. jos toisella puolen maatakin sattuu joskus tarvitsemaan lääkäriä. Ja joo, meillä lasten neuvolakortit on tuossa eteisessä hyllyllä, kuten kelakortitkin.
En kirjoittanut vauvakirjaankaan ensimmäistäkään riviä.
migreenikohtaukset pysyvät paremmin muistissa kun ne kirjaa puhelimen kalenteriin.
Vanhanaikaista, muistitikku olisi parempi, mut siihen ei mahdu tarroja, niin ehkä se ei koskaan tule käyttöön.
vai että et kirjoittanut vauvakirjaankaan... miksi sulla sellanen sit oli? Sait jostain?
Kerroppa mitä HAITTAA on neuvolakortista kun noin hanakasti sitä vastutat??
Muistitikku olis tyylikkäämpi. Lapsen kummi antoi vauvakirjan, ei hirveästi tullut kirjattua, toisella lapsella ei ole vauvakirjaa ollenkaan.
lapsi ei halunnut olla ilman minua vastaanotolla enkä lasta siihen painostanutkaan, lisäsin vähän ärsyttävyyttä ja varmaan akka teki lastensuojeluilmoituksen.
migreenikohtaukset pysyvät paremmin muistissa kun ne kirjaa puhelimen kalenteriin.
Vanhanaikaista, muistitikku olisi parempi, mut siihen ei mahdu tarroja, niin ehkä se ei koskaan tule käyttöön.
pysy tallessa, mutta toistaiseksi ainakin, kun huolella säilyttää. Enemmän mä luotan neuvolakortin säilymiseen, kun kännykän kalenteriin. Ja sitä paitsi, neuvolakortin takasivulta nuo päivämäärät, toistuvuuden yms. näen yhdellä vilaisulla, ei tarvitse ruveta selailemaan kännykkään. Ja eipä mulla kännykkä vuotta pidempään edes ole, kamala vaiva muistaa siirtää kaikki tieto.
sitä niitä kohtauksia varten ihan oman A4-sivun vaikka johonkin jääkaapin oveen liimaa. Turhaa ja vanhanaikaista ja mua vitutti istua siellä niitten räkänokkien ja pallomahaisten akkojen seassa, niin olin jo valmiiksi pahalla tuulella ja tahallani ärsytin sitä neuvolan akkaa olemalla mahdollisimman yhteistyökyvytön.
eikä isukki, jolle neuvolan akka olisi päässyt makeilemaan.
ei voi matkustaa ellei ole rokotettu tiettyjä sairauksia vastaan.
Kopio neuvolakortin rokotussivusta on silloin kätevä :)
Eikä tässä ole mihinkään vinkuintiaan tarkoitus matkustaa, ruottinlaiva riittää meille tai tallinna.
On kiva lukea, miten 60-luvulla terkat kirjoitti... Millaisia kiinteitä yms syötettiin ja tietty painot ja mitat on kiinnostavia.
D-vitamiinia annettiin silloinkin:)
"vanhanaikainen" ylöskirjaaminen on varmempi tapa pitää asiat säilössä. Puhelimen, muistitikun yms. muistit eivät ole ikuisia kuitenkaan. Jos et tiennyt, niin kaikista on olemassa tiedot sairaaloissa myös paperilla ja kansioissa, ikäänkuin varmuukopioiden varmuuskopioita.
sitä niitä kohtauksia varten ihan oman A4-sivun vaikka johonkin jääkaapin oveen liimaa. Turhaa ja vanhanaikaista ja mua vitutti istua siellä niitten räkänokkien ja pallomahaisten akkojen seassa, niin olin jo valmiiksi pahalla tuulella ja tahallani ärsytin sitä neuvolan akkaa olemalla mahdollisimman yhteistyökyvytön.
Ei tainnut hoito onnistua Psyko, vai mitä luulet?
Niitä voit tarvita lapsesi kohdalla myöhemmin. Ja jos kehityksessä tulee jotain ongelmia, tiedot löytyvät itseltäsi myös kortistasi.
Huokaus, toiv. tää on provo
t. neuvolantäti
on käynyt niin, et neuvolakortista löytyi eräs tärkeä tieto, mitä ei löytynyt tk:n tietojärjestelmästä. Terkkari oli unohtanut kirjata tiedot tietsikalle, mut onneks ne löyty neuvolakortista.
Se on lapsesi terveyskirja rokotteista ja kehityksestä ja kasvusta. Ilmeisesti kirjaat kaikki johonkin muuhun ylös jos näitä tietoja tarvitset myöhemmin??
"ei lapsi sitä kaipaa.." ??? Sä olet vähän tyhmä...