Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

70-80 -luvuilla opettajat sai tehdä mitä vaan oppilaille mielivaltaisesti!

Vierailija
31.05.2011 |

Omin silmin näin, miten yhden pojan pää sullottiin isossa tamperelaisessa koulussa vesialtaaseen, miten narsistiset vanhat opettajat ottivat suosikkioppilaita ja kiusasivat joitakin. Myös oppilaiden tavaroita opettajat takavarikoivat tuosta noin vaan. Ei silloin paljon mietitty, että vanhemmat voivat tulla sanomaan oman mielipiteensä asiaan!

Onneksi omani soiti opelle, joka vei mun rannekellon, joss oli digitaalinen soittoääni yms.Eipä siinä kauaa hissan ope miettinyt. Sain tosin hissasta kutosen, vaikka kokeiden mukaan olis pitänyt saada vähintään 8.

Ja sitten toinen juttu: Musan ope pani luokan lihavinta tyttöä ja antoi hänellä musiikin numeroksi ysin. Mulle antoi seiskan, vaikka olin paljon lahjakkaampi.

Hitsit kun olisi siinä iässä ollut rohkeutta kertoa jollekin, valittaa!!

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
31.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli opettajalla niin suuri auktoriteetti, ettei häntä kukaan vanhempi noussut vastustamaan. Oli kuin mikäkin tyranni tämä johtajaope. Jos joku puhui välituntijonossa, joutui koko koulun oppilaslauma juoksemaan koulun ympäri. Jos tunnilla vilkaisi ikkunasta ulos, mainittiin siitäkin jne. Uhkaili myös, että jos hänestä puhutaan pahaa "kylällä" niin saa kyllä kaiken selville. Sanoin haistavansa vihkoista kenen kotona poltetaan tupakkaa ja antoi kyllä ymmärtää, kuinka huonoja sellaiset vanhemmat olivat. Voi jessus mitä touhua. Joskus tosiaan mietin, että saattoi siitäkin paikasta herkemmällä jäädä traumoja (ala-aste).

Vierailija
2/3 |
31.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt kouluni 80-luvulla ja ei tasan mennyt hommat noin! Vai mistä kouluasteeesta nyt oikein puhutte?

Kyllä meillä oli usein varsin villiä menoa yläasteella, mutta ikinä ei yksikään opettaja käynyt käsiksi. Joskus joku työnnettiin luokasta ulos, kun ei muuten suostunut menemään, mutta varma on, että jos joku olisi kiinni käynyt, niin älämölö olisi syntynyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
31.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä mitään tuollaista ole tullut esiin koko kouluaikanani, onneksi.