Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kotiäitinä ei vain voi sairastua

Vierailija
30.05.2011 |

Meillä jyllää nyt vatsatauti. Ensin vauna, nyt mies ja esikoinen. Minä ja keskimmäinen ollaan vielä säästytty.

Mutta mitäs kun se muhun tulee (toivottavasti ei), kuka täällä hoitaa asiat??

Pitää toivoa viikonlopulle vasta

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen monesti rukoillut mielessäni kuolemaa, kun 40 asteen kuumeessa ja mahataudissa ollut kolmen lapsen kanssa, joista nuorin vauva.

Vierailija
2/11 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut pahin tauti juuri vatsatauti, jota me alettiin sairastamaan ennen joulua. Kävi läpi 3 lasta ja jokaisella kesti viikon. Nuorin sairasti ekana ja uudestaan vikana. Kun mä olin valvonut ne viikot lasten kanssa, niin sairastuin itse. Onneksi se tosin kesti vain pari päivää, mutta nekin olivat liikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dvd:ltä vaan lastenohjelmia tauotta ja onneksi kenellekään ei ole ruoka maistunut niin niistä ei ole tarvinnut huolehtia.

Vierailija
4/11 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei myöskään omaishoitajana. Hoidan kahta lasta, enkä voisi ikinä olla sairaana, koska kukaan ei voi paikata minua. Mies ei saa olla pois töistä, koska vaimo on kotiäiti.

Vierailija
5/11 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

silloin kun on lääkärintodistus, ettet sinä voi hoitaa eli ne muutamat päivät palkallisena lasten hoitoa järjestäen tai perhesyihin vedoten (tämä ainakin on palkatonta)

Vierailija
6/11 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ei voi muuten kodin ulkopuolella työssä käyvä äitikään sairastaa.

Vierailija
7/11 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemusta on... Eihän se herkkua ole, mutta jos ilman sairaalareissua pärjää, niin ei siinä paljon muu auta.

Ja koettu on mm. mahatauti + kolme oksentavaa ja ripuloivaa tenavaa, influenssa ja kolme varsin virkeää jo tervehtynyttä tenavaa, polvileikkaus ja kolme ihan tervettä tenavaa...

Hirvee määrä videoita, pienimmät mahdollisimman rajattuun tilaan ja kaikki mahdollinen ja mahdoton kielletty roipe piiloon ja ylähyllylle, ruuaksi vaikka mikroaterioita tai jotain. Ja heti kun saa iskän töistä kotiin pää tyynyyn ja silmät kiinni (ellei oo se ukkokin kipiänä... Siitähän se riemu vasta ratkeaakin...)

Vierailija
8/11 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa ainakin se käy varsin helposti. Palkka juoksee, ja lapset on päiväkodissa hoidossa. Kotiäitinä oli huomattavasti hankalampaa.

niin ei voi muuten kodin ulkopuolella työssä käyvä äitikään sairastaa.

Vierailija
9/11 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

silloin kun on lääkärintodistus, ettet sinä voi hoitaa eli ne muutamat päivät palkallisena lasten hoitoa järjestäen tai perhesyihin vedoten (tämä ainakin on palkatonta)

eli vaikka lääkäri kirjoittaisi sinulle sairauslomaa, ei mies saa palkallista lomaa ollakseen kotona.

Vierailija
10/11 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyn ensitöikseni ostamassa jotain helppoja ruokia varastoon, joita sitten lämmittelen.

Vatsatautiaikana matot pois lattioilta, lapsille dvd-viihdykettä.

Kummasti sitä venyy, kun on pakko. Kotityöt minimiin, lepoa, kun pystyy. Buranaa ja primperania itselle, jotta jotenkin selviää.

Kukaan ulkopuolinen ei halua tulla ainakaan vatsatautia hakemaan, enkä edes viitsisi pyytääkään.

Onneksi noita tauteja on harvoin, vaikka lujille nuokin kerrat ottavat.

Vierailija
11/11 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi sairastaa ei! Kokemusta on olla itte sairaana ja lapset joko sairaana tai ehkä vielä pahempi terveenä ja energisenä. Kieltämättä silloin on katkerus iskeny näitä virikelasten vanhempia kohtaan,jotka ovat kotona terveenä! Eikö vois subjektiivisen päivähoidon poistaa ja tilalle kehitellä tarveharkintaisen hoitosysteemin,jolloin kotiäiditkin saisivat sairastaa ja lapset näinä muutamina päivinä saisivat esim. edes muutamaksi tunniksi ulkopuolisen hoitajan. Kyllä vatsatautisiakin voi ulkopuolinen hoitaa,hoitavat hoitsut sairaalassakin. Ammattitaitoinen ihminen ja käsidesi ym käyttöön.

Miten voi olla mahdollista,että kotiäiti,jolla on käsi paketissa ei saa hoitajaa pienelle vauvalle? Yksin käsinkö sitä vaipat vaihdetaan. Samaan aikaan tosiaan näitä virikelapsia aivan turhaan hoidossa. Läpimätä systeemi,en muuta sano!