Olipa "kiva" käydä töissä !
Mulla olis töihin paluu loppuvuodesta ja olen uudelleen raskaana.
Yritimme mieheni kanssa saada ekaa lasta 6 v, minussa oli kaikenlaisia vikoja ja vihdoin ja viimein onnistui.
Kun olin jäämässä mammikselle alkoi töissä irtisanomiset ja ei kun näitä sä olet tahalleen tehnyt itsesi raskaaksi, olet turvassa potkuilta -juttuja riitti ja paljon.
Lapsi siis täyttää 3 ja töihin lähtö on edessä. Pomoni tietää missä mennään ja tokan ultran jälkeen ilmoitin samantien mikä on tilanne ja suoraan sanoen siellä ei olisikaan mulle töitä, eli hyvä näin.
No, nyt sitten käytiin töissä, meikä vatsa pystyssä ja taas tuli samaa määkymistä, tulit just raskaaks ennen kun lapsi täyttää 3, saat samat edut.
Huh ! Kaikki ympärillä tietää että ollaan oltu kauan naimisissa ja tietävät olevani hyvin lapsiystävällinen ihminen. Hoidoista en ole puhunut koska ... no, jokainen voi kuvitella mitä siitä tulisi kun yllä olevia kommentteja lukee.
Se on hyvä että joku pystyy ennustamaan milloin meidän työpaikalla oletaan ihmisiä potkimaan ja hankkiutumaan raskaaksi ennen sitä + osaa laskea milloin lapsi täyttää 3 ja tähdätä että näin se kannattaa tehdä. Varsinkin kun nämä pari vuotta tässä välillä on kotihoidontuella ollut kuin ruusuilla tanssimista.
Ja sitten ihmetellään näitä naistyöpaikkojen ilmaa.
Kommentit (7)
Minä taas odotan kommentteja, kun menen syksyllä töihin maha pystyssä. On nimittäin kyse määräaikaisesta työstä, ja saavat varmaan raivarin, kun en pysty hoitamaan sitä loppuun asti. No, elämä on. Jos pätkätyöläinen odottaa sopivaa lapsentekoaikaa, sitä saa odottaa vaihdevuosiin asti.
Tsemppiä sulle ja koeta suodattaa ilkeät puheet!
Voi sitä jäkätyksen määrää, kun meillä syntyi kuopus 16 päivää ennenkuin esikoinen täytti 3v. Tyynesti otin etuudet itselleni ja hiljaa mielessäni ajattelin, että ehdin tehdä töitä vielä minäkin. Ja nyt olenkin ollut kotonaolon jälkeen jo vuosia töissä.
Jos olis helppoa ennustaa ja järjestää itsensä raskaaksi, niin eikö heillä silloin naisina olisi siihen aivan samanlainen mahdollisuus kuin sinulla.
Ei kun kommenttia vaan takaisin, että jos kerran lapsia "tehdään" työpaikan säilyttämiseksi, ole hyvä vaan, et laita ollenkaan vastaan, jos hän haluaa myös lisääntyä!
nämä mäkättäjät ovat kaikki täyttäneet vuosia sitten 50 v.
Mutta kiitos, kaunis kiitos ihanista kommenteista !
ap
Tuo 3 vuoden sääntö ei ole ollut olemassakaan kuin vasta pari-kolme vuotta - eli että saa saman äitiyspäivärahan kuin edellisestä jos väli on max. 3 vuotta.
Ei ole mahdollista, että olisit ollut sen jälkeenkin töissä jo "vuosia".
Voi sitä jäkätyksen määrää, kun meillä syntyi kuopus 16 päivää ennenkuin esikoinen täytti 3v. Tyynesti otin etuudet itselleni ja hiljaa mielessäni ajattelin, että ehdin tehdä töitä vielä minäkin. Ja nyt olenkin ollut kotonaolon jälkeen jo vuosia töissä.
Ikääkin on... Haluaisimme vielä yrittää yhtä lasta, mutta esteenä on se, että jos nyt tulen raskaaksi, varmasti menetän mahdollisuuden vakipaikkaan... Valitako siis uraputki vai yrittääkö vauvaa kaiken uhalla...
on jo käytännössä jäänyt ilman siihen kuuluvia etuja (kuten sitä, että työpaikka odottaa äitiysloman jälkeen)? Vakituisesta työsuhteesta on sitäpaitsi nykyään helpompi irtisanoa kuin määräaikaisesta. Eli what´s the point?
Ikääkin on... Haluaisimme vielä yrittää yhtä lasta, mutta esteenä on se, että jos nyt tulen raskaaksi, varmasti menetän mahdollisuuden vakipaikkaan... Valitako siis uraputki vai yrittääkö vauvaa kaiken uhalla...
Jos olis helppoa ennustaa ja järjestää itsensä raskaaksi, niin eikö heillä silloin naisina olisi siihen aivan samanlainen mahdollisuus kuin sinulla.
Ei kun kommenttia vaan takaisin, että jos kerran lapsia "tehdään" työpaikan säilyttämiseksi, ole hyvä vaan, et laita ollenkaan vastaan, jos hän haluaa myös lisääntyä!