Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuka on maksanut synnytyksensä itse?

Vierailija
30.05.2011 |

Onko joku maksanut tosiaan itse synnytyksensä?

Paljon tuli maksamaan?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes muista kaikkia maksuja paitsi esikoisesta (100e minulta ja 150e vauvalta, joka oli jonkin aikaa teholla). Jos jokin lasku tulee minun nimelläni niin myös maksan itse.

Vierailija
2/25 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap sitä, että maksanut kokonaan ilman mitään kela-korvauksia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tuskin kukaan maksaa aivan kaikkea itse :) Siis kyllähän nyt huonemaksut maksetaan itse ja mahdolliset lääkkeet? mutta ei siis täyttä summaa makseta.

Tietääkö kukaan paljonko yksi synnytys maksaa valtiolle?

Vierailija
4/25 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman satasen siis koko hässäkästä. Voisi olla aika paljon enemmän, jos itse pitäisi kaikki maksaa.

Vierailija
5/25 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minähän sen lapsen synnytin, niin miks joku muu sen maksais..??

Vierailija
6/25 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksaa siitä suurimman osan, jos Suomessa synnytät.

Vierailija
7/25 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotikuntasi maksaa synnytyksestä koituvan 3500 euron laskun. Synnyttäjä ei tätä laskua koskaan näe, mutta kyllä hän sen laskun aiheuttaa. Sektiosta summa on jonkin verran isompi, mikä ei johdu sektio-operaatiosta vaan sairaalavuorokausista, joita on hieman enemmän.

Et kai tosissasi kuvittele, että se synnytys maksaa vain ne sairaalavuorokaudet joita sinä itse maksat? Ei Suomessa kukaan maksa synnytystään itse, siitä maksaa hyvin suuren osan yhteiskunta, myös hyvätuloisilla.

Miljonääriäiti joka synnyttää Nizzassa maksaa itse, mutta suomimamma ei.

Vierailija
8/25 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksettua. Jotain vajaa 150€ se taisi olla.

Vierailija
9/25 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tuskin kukaan maksaa aivan kaikkea itse :) Siis kyllähän nyt huonemaksut maksetaan itse ja mahdolliset lääkkeet? mutta ei siis täyttä summaa makseta. Tietääkö kukaan paljonko yksi synnytys maksaa valtiolle?

makseta lääkkeistä erikseen sairaalassa ollessa.

Vierailija
10/25 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tuskin kukaan maksaa aivan kaikkea itse :) Siis kyllähän nyt huonemaksut maksetaan itse ja mahdolliset lääkkeet? mutta ei siis täyttä summaa makseta. Tietääkö kukaan paljonko yksi synnytys maksaa valtiolle?

makseta lääkkeistä erikseen sairaalassa ollessa.

On aikaa jo edellisestä synnytyksestä niin en muistanut pitikö puudutuksista maksaa :)

Vierailija
11/25 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli n. 30 000 dollaria USA:ssa. Suomessa kun sain maksoin vain nimellissumman, vaikka sairaalassa olimme vauvan kanssa 12 päivää ja jopa eri osastoilla (silloinhan menee lapsestakin tuo maksu). Tuo 12 päivän keikaus keisarinleikkauksineen tuli meidän perheelle maksamaan vain 420 euroa. Tarkkaan en ihan muista noin pieniä summia. Lisäksi Suomessa sai äitiyspakkauksen, ilmaiset äitiys- ja lapsineuvolan palvelukset, lapsilisää, äitiyspäivärahaa pitkään, vanhempainrahaa ja kotihoidontukea.

Välillä tulee Suomea ikävä... Paitsi palkkapäivinä...

Vierailija
12/25 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmisiä, jotka ovat vakuuttuneita siitä, että sairaalahoidon todelliset kustannukset ovat ne hoitopäivämaksut, jotka potilas maksaa itse.

Vierailija
13/25 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotikuntani maksoi suurimman osan ja lopusta vastasi vakuutusyhtiö.

Vierailija
14/25 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki tiedän että synnytys maksaa enempi kuin sen mitä itse siitä maksoin.. Luulin että ap oli taas näitä mammoja joiden mielestä miehen kuuluis kustantaa kaikki... :D

Vierailija
15/25 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

melkein 4k:n laskun, osallistuu synnytyksen maksuun myös valtio, joten oikeasti se on vielä kalliimpaa lystiä. Venäjältähän tulee rikkaita synnyttämään tänne ja pulittavat normi alatiesynnytyksestä jopa 10 000 euroa. Ei se ihan halpaa lystiä ole. Toisaalta hieman nauran itsekseni kun joku tulee touhottamaan, kuinka miljunääri-äiti synnyttää luxus-sairaalassa, ja maksaa siitä 15.000 euroa. Meillä ei ole niin luksusta, ja itse joutuu usein ruokansakin hakemaan, mutta hoidon taso on oikeasti vähintää yhtä korkea kuin "luxus"-sairaaloissa Nizzassa tai jopa Lontoossa. Usassa onkin sitten todella korkeatasoisia ja kalliita yksityissairaaloita.

Vierailija
16/25 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavani maksoi synnytyksestä USA:ssa jotain vajaat 30 000 dollaria, itse maksoin vain muutaman tonnin ja vakuutus loput. Olen synnyttänyt Suomessakin, ja oli kyllä eroa kokemuksissa. Eikä siis suomalaisen (yliopisto)sairaalan eduksi. Mutta varmaan suomalainen sairaala venäläisen voittaa.

melkein 4k:n laskun, osallistuu synnytyksen maksuun myös valtio, joten oikeasti se on vielä kalliimpaa lystiä. Venäjältähän tulee rikkaita synnyttämään tänne ja pulittavat normi alatiesynnytyksestä jopa 10 000 euroa. Ei se ihan halpaa lystiä ole. Toisaalta hieman nauran itsekseni kun joku tulee touhottamaan, kuinka miljunääri-äiti synnyttää luxus-sairaalassa, ja maksaa siitä 15.000 euroa. Meillä ei ole niin luksusta, ja itse joutuu usein ruokansakin hakemaan, mutta hoidon taso on oikeasti vähintää yhtä korkea kuin "luxus"-sairaaloissa Nizzassa tai jopa Lontoossa. Usassa onkin sitten todella korkeatasoisia ja kalliita yksityissairaaloita.

Vierailija
17/25 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä suomessakin maksetaan kalliista lääkkeistä itse, mutta yleensä vain teho-osastolla. Tai no, itse ja itse, kuntahan ne maksaa mutta kalliit lääkkeet laskutetaan kunnalta.

Kela ei maksa synnytystä, vaan potilaalle menee potilaslasku, ja kunta on se joka maksaa sen suurimman hinnan esim. sektio taisi kunnalle maksaa pelkästään n.2500 e luokkaan, hätäsektio tietysti suunniteltua kalliimpi.

Vierailija
18/25 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja se on kai tärkeintä

ps. venäjällä ei ihan aina käy niin

Vierailija
19/25 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

synnytetä luxus-oloissa, täällä on paljon pienempi lapsikuolleisuus kuin Usan hienoissa sairaaloissa. Hienot puitteet ei aina kerro koko totuutta. Tulipa tuossa jokin aika sitten pikkuserkkuni, syntyperäinen USA:n kansalainen sairaalavierailulle oman alansa sairaalaan. Ajatteli tuoda uusia tuulia, mutta tunnusti joutuneensa tutustumaan uusimpiin tekniikkoihin juuri täällä. Tottahan se on, että meillä ei satiinilakanoissa ihmisiä makuuteta, mutta hoito on oikeasti hyvää.

Ystävättäreni muuten synnytti New Yorkin eräässä hienossa sairaalassa, mutta sairaalasta ei saanut edes siteitä vuotoon. Mies sai niitä metsästää ympäri Manhattania.

Vierailija
20/25 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin vielä 3v sitten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kahdeksan