voinko tuoda kaksi eri vaivaani esiin lääkärikäynnillä?
Mulla on kohta terv.asemalla lääkäriaika. Ja nyt on itse asiassa kaksi muutakin akuuttia vaivaa päällä sen varsinaisen asian lisäksi.
Voinko tuoda ne muut vaivat esiin samalla käynnillä??
Kommentit (6)
joka sisältää kaikki kirjaukset, paperien lukemiset ym. Jos saat asiasi mahtumaan siihen, niin ok. Järkevintä on kuitenkin kertoa moniongelmaisuudestaan jo aikaa varatessa, jolloin varataan yleensä tupla-aika ja asiat ehditään käydä läpi.
joka sisältää kaikki kirjaukset, paperien lukemiset ym. Jos saat asiasi mahtumaan siihen, niin ok. Järkevintä on kuitenkin kertoa moniongelmaisuudestaan jo aikaa varatessa, jolloin varataan yleensä tupla-aika ja asiat ehditään käydä läpi.
Tiedän. Mutta yksi vaiva on puhjennut nyt parin päivän sisään ja enpä tiennyt siitä silloin kun varasin aikaa. Eli akuutimpi vaiva. Ja sen lisäksi
kiputila pahentunut eli se kolmas asia..
ap
Kyllä mä ainakin kerron aina kaikki mahdolliset samanaikaiset vaivani yhdellä kertaa ja oletan saavani kaikkiin apua (siis työterv. tai yksityisellä). Tiiä sitten terveyskeskuslääkäreistä, onko niillä jotkut läpät ettei ekan asian jälkeen enää kuule.
Voivat vaikuttaa toisiinsa tai hoitoratkaisuihin. Lääkäri sitten päättäköön, varataanko uusi aika, vai ehtiikö perehtyä jokaiseen vaivaan.
Kyllä mä ainakin kerron aina kaikki mahdolliset samanaikaiset vaivani yhdellä kertaa ja oletan saavani kaikkiin apua (siis työterv. tai yksityisellä). Tiiä sitten terveyskeskuslääkäreistä, onko niillä jotkut läpät ettei ekan asian jälkeen enää kuule.
Yksityisellä me laskutetaan käytetyn ajan mukaan, joten hyvä vaan jos on tuhat pientä asiaa. Terveyskeskuksessa (se työ nyt muutenkin on viheliäintä sontaa mihin ihminen voi joutua) kaikkein ärsyttävintä on, kun potilas pudottaa vastaanoton lopuksi käsi ovenkahvassa jonkun "ai niin tarttisin vielä kuntoutussuunnitelman" tai "ai niin mulla on muuten myös sitä kuumeilua, laihtumista ja veriripulia" -pommin. Siinä on sitten loppupäivän ajat puoli tuntia myöhässä, ei ehdi syömään, vessaan eikä hakemaan lapsia tarhasta.
vaivasi ensiksi. Lääkärit ovat kiireisiä, eivätkä juuri keskity montaakaan minuuttia, vaan toistelevat aivan, aivan, kuuntelematta mitään.