Onko täällä kuinka paljon äitejä/isiä
Kommentit (6)
yhden lapsen äiti. Lisää ei ole tulossa, alkaa olla jo ikää sen verran.
menneet? Kun kokoajan saa lukea että se ainokainen tulee häiritsemään toisten perhe elämää.
Viihtyykö lapsi yksin? Onko kärsinyt siitä että ainut?
menneet? Kun kokoajan saa lukea että se ainokainen tulee häiritsemään toisten perhe elämää. Viihtyykö lapsi yksin? Onko kärsinyt siitä että ainut?
menneet? Kun kokoajan saa lukea että se ainokainen tulee häiritsemään toisten perhe elämää. Viihtyykö lapsi yksin? Onko kärsinyt siitä että ainut?
Mun ainokainen on kehitysviiveinen, eikä kavereita ole. On tietty käynyt mielessä, että millainen vaikutus sillä olisi ollut, jos olisi sisaruksia, että olisi mallia kotonakin. Toisaalta olen kiitellyt, että ei hankittu enempää, koska tod.näk. neurologisia ongelmia olisi muillakin (usein on :( ). Tai sitten se, että lapsemme rajoittaa elämäämme aika tavalla, emme voi matkustaa yms. ja olisi kyllä aika kurja "terveen" lapsen kannalta, kun sisarus rajoittaisi kaikkea perhe-elämää. Että puolensa tälläkin.
Mutta olen itsekin ainoa lapsi, enkä ole koskaan kärsinyt siitä. Päinvastoin, tuntuu että monella ikätoverilla oli aikoinaan hankaluuksia oppimaan asumaan yksin ym. Taitaa olla jotenkin omassa selkärangassa, että kyllä mä pärjään. Mutta varmasti riippuu siitäkin, kuinka sosiaalinen lapsi/aikuinen on.
lisää ei tule, tiesin jo aikoinaan että max yks.