Miten 1v:nne reagoi ensimmäistä kertaa päivähoitoon jäädessään?
Maanantaina alkaa hoito ja olen hirveän ahdistunut. Miten teillä on mennyt hoitoon vienti? Miltä sinusta tuntui?
Poika 1v2kk meillä.
Kommentit (13)
Oli niin intoa täynnä ja iloinen nähdessään muut lapset.
Minä vollotin koko matkan motarilla töihin asti. Hyvä että näin eteeni. Töissä silmät oli kuin tomaatit ja kaikki kyseli onko mulla flunssa.
Käytiin kyllä edellisellä viikolla useampana aamuna tutustumassa paikkoihin, muihin lapsiin ja leikkeihin.
ja reaktiot laidasta laitaan:
yks ei sanonut yhtään mitään ja oli iloinen ja tyytyväinen koko päivän
yks oli huutanut suurimman osan hereilläoloajastaan
että huutaa siellä vaan.. en halua kiusata lastani, mutta pakko töihin mennä. Ja itse olen onneton kotona.
ap
Olen ollut perhepäivähoitaja viitisen vuotta. Suurin osa lapsista (pienistä) itkee kun äiti lähtee, mutta rauhottuvat nopsaan ja päivä menee hyvin. Äidille jää pahamieli ja lapsella ei ole mitään hätää..
Yksi lapsi on jäänyt mieleen joka itki koko päivän ja sitä kesti monta viikkoa ennenku tottui.. Ja pari lasta ei ole ollut moksiskaan. kaikki on sopeutuneet ennemmin tai myöhemmin :D
oli kuin suoraan mun aatoksista sillä meillä kanssa poika 1v2kk ja olittaa parinviikon päästä hoidossa käymisen ja olen tässä mietiskellyt että mitenköhän tuo alkaa sujumaan. toivottavasti kaikki menee hyvin ja äidin murheet ovat turhia. minä myös olen tavallaan ahdistunutr täällä kotona vaikka tykkäänkin toisaalta olla mutta päätin kuiten mennä takaisin työelämään.
noh tsemppiä teille :)
Lienee kaikkien äitien ahdistus viedä oma lapsi hoitoon.
ap
ÄITI MIKSI MUT TÄNNE HYLKÄSIT!
Miten niin typerä? Selitä toki paremmin.
yks oli huutanut suurimman osan hereilläoloajastaanettä huutaa siellä vaan.. en halua kiusata lastani, mutta pakko töihin mennä. Ja itse olen onneton kotona.
ap
Toivottavasti teillä on ollut riittävästi yhdessä aikaa tutustua päiväkotiin ennen tätä huomista aloitusta?
koska en todellakaan laittanut tuossa iässä kumpaakaan päivähoitoon!
Lienee kaikkien äitien ahdistus viedä oma lapsi hoitoon.
ap
Aloituksen voi tehdä lasta ja itseä parhaiten auttaen tai sitten sen voi tehdä todella suuren tuskan kanssa.Jos tarkemmin haluat potia miten parhaiten lastasi tämän suuren muutoksen kanssa autat suosittelen blogin lukemista:autalastakasvamaan erityisesti siinä:Taapero päivähoidossa, jossa perusteellisesti käsitellään aloitusta ja miten tehdäsen helpommaksi.Tsemppiä!
yks oli huutanut suurimman osan hereilläoloajastaan