Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Haluan päästä eroon punastumisesta! :( kukaan kokeillut lääkkeitä?

Vierailija
30.05.2011 |

Mulle tää ongelma on tullut vasta muutaman viime vuoden sisällä, eli suunnilleen samoihin aikoihin kun lopetin koulun ja aloitin työelämän. En ole kovin ujo, enkä ainakaan tietoisesti jännitä sosiaalisia tilanteita. Tai siis nykyään jännitän, just tän helvetin punastumisen takia! :(

Se saattaa tulla ihan oudoissa tilanteissa, siis vaikka niin että ennen kuin menen työhaastatteluun mieleni on täysin rauhallinen ja mulla on itsevarma olo, mutta samalla kun meen haastattelijan eteen niin kämmenet ja kainalot hikoaa ja naama alkaa helottaa. Sillä hetkellä alkaa mielikin jännittää kun mietin minkä vaikutuksen annan paloauton värisenä ja kättelyssä kämmen märkänä.

Olen kokeillut vaivaan Propralia, josta ei ollut mitään hyötyä vaikka kokeilin jopa 40mg annosta. Olen lukenut että esim. Cipralex on vähän "tujumpaa" kellään kokemuksia? Ja kun toi on vissiin masennuslääke, niin kirjottaako lääkärit siitä helposti reseptiä ihan vaan johonkin punastumiseen?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itseasiassa on tota Blascoa mutta ei se tosiaankaan peitä mitään ku mulla siis oikeen helottaa ihan punasena naama + kaula + rintakehä :(

ap

Vierailija
2/11 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyväksymään sen, että olen naamaltani punainen ja kaula läikikäs. So what - itse asiassa se antaa vaikkapa työhönottohaastattelussa HYVÄN kuvan, että vaikka olet hermostunut, kykenet juttelemaan rauhallisesti, vastaamaan älykkäästi jne!

Ja kas kummaa. Vuosia meni ja nyt en enää juurikaan punastele. Olen vihdoin oppinut sen, etteivät muut oikeasti kyttää punasteluani.

Ymmärrän toki, ettei tuo kaikilta onnistu. Yritä silti edes.

Pahan punastelun voi estää stressihermon salpauksella, mutta se on kyllä suht kallis operaatio.

http://www.apu.fi/artikkeli/apua-punastumiseen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta punastuu ne muutkin, eikä se mitään haittaa!

Nykyään en punastu enää herkästi, se vaan jäi jossain vaiheessa pois. Asioihin on tullut syvyyttä iän myötä kymmenessä vuodessa, ja osaa ottaa asiat rennommin ja huumorilla. Eikä enää pelkää mokaavansa. Jos jotain mokaakin, niin so what, asian voi aina tehdä paremmin ens kerralla. Isompiakin mokia on tehty, ja silti niistä on selvitty.

En suosittele lääkkeitä kelleen. Mulle annettiin liian herkästi, kokeilin, mutta menin vielä pahemmin kipsiin niillä, ja lopetin, kun hyöty oli nolla, ja tuli vaan ne lääkkeiden sivuvaikutukset.

Vierailija
4/11 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajatella että "okei, nyt punastuin, mitä väliä" ja muutenkin olen ihan rento ihminen enkä yleensä välitä muiden mielipiteistä. Tää haittaa mua hirveästi just sen takia! En ole ujo, en ole paha jännittäjä, MIKSI siis punastun? En oikeasti vaan ymmärrä.

Punastun kun tuttukin työkaveri alkaa juttelemaan, punastun kun törmään vanhaan kaveriin kaupassa, punastun kun kysyn myyjältä apua meikkiostoksiin, punastuin tänään jopa siitä kun istuin bussissa käytäväpaikalla ja ikkunapaikalla oleva sanoi että jäisi tässä pois! Siis tää alkaa olla ihan helvettiä, en ylipäätään voi puhua muille kuin poikaystävälle ja perheelleni ilman punastumista.

ap

Vierailija
5/11 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajatella että "okei, nyt punastuin, mitä väliä" ja muutenkin olen ihan rento ihminen enkä yleensä välitä muiden mielipiteistä. Tää haittaa mua hirveästi just sen takia! En ole ujo, en ole paha jännittäjä, MIKSI siis punastun? En oikeasti vaan ymmärrä. Punastun kun tuttukin työkaveri alkaa juttelemaan, punastun kun törmään vanhaan kaveriin kaupassa, punastun kun kysyn myyjältä apua meikkiostoksiin, punastuin tänään jopa siitä kun istuin bussissa käytäväpaikalla ja ikkunapaikalla oleva sanoi että jäisi tässä pois! Siis tää alkaa olla ihan helvettiä, en ylipäätään voi puhua muille kuin poikaystävälle ja perheelleni ilman punastumista. ap

Mutta sinä et suhtaudu nyt enää rennosti punastumiseen, vaikka sinänsä muihin ajatteletkin suhtautuvasi rennosti!

Eli kuten itse sanot, koet sen punastelun olevan jo yhtä helvettiä.

Vasta kun pystyt ajattelemaan evvk, antaa mennä, niin sitten sä siitä pääset eroon.

Vierailija
6/11 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

:(

Vierailija
7/11 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

betasalpaajista tässä apua?

Vierailija
8/11 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

punastuu tosi helposti, ei välttämättä ujoudesta mutta muuten vaan ja hän osti jotain voidetta.

Vierailija
9/11 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulle Propral auttaa. Otan sitä 60 - 80 mg ennen tosi jännittävää tilannetta, esim. sukujuhlia, joissa pitää jutella ventovieraitten sukulaisten kanssa, tai työpaikan kokousta, jossa kuitenkin pitää avata suu. Ihan tavallisen jännittäviin tilanteisiin, esim. kampaajalla, hierojalla ja kaupassa käyntiin riittää 40 mg.

Vierailija
10/11 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulle Propral auttaa. Otan sitä 60 - 80 mg ennen tosi jännittävää tilannetta, esim. sukujuhlia, joissa pitää jutella ventovieraitten sukulaisten kanssa, tai työpaikan kokousta, jossa kuitenkin pitää avata suu. Ihan tavallisen jännittäviin tilanteisiin, esim. kampaajalla, hierojalla ja kaupassa käyntiin riittää 40 mg.

Mutta mulle se ei tosiaan tehnyt yhtään mitään :( reseptin kirjoittanut lääkärikin totesi että joillekin nuo betasalpaajat eivät vain tehoa, mutta se on se ensimmäinen mitä kokeillaan.

Vierailija
11/11 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

punastuu tosi helposti, ei välttämättä ujoudesta mutta muuten vaan ja hän osti jotain voidetta.

joe blasco red neutralizer? ei siis poista punastumista, mutta piettää sen.

Mulla lisänä propral josta ollut apu jo yli 10 vuoden ajan.