Mistä saan uusia ruotsalaisia perunoita lapsen ylioppilasjuhliin?
Kommentit (30)
Lajike ratkaisee ja moni muu juttu. Suomalaiset viljelijät toki väittää että suomalaisessa olisi joku ihme juttu joka tekee paremmaksi. Itse olen saanut todella hyviä ruotsalaisia varhaisperunoita ja todella pahoja suomalaisia.
Hintaa ruotsalaisilla uusilla perunoilla näytti olevan 1,49 e/kg.
kaksi kertaa ruotsalaisia varhaisperunoita nyt viikon aikana. Mielestämme ne eivät olleet kovin hyviä; olivat jotenkin mauttomia kotimaisiin verrattuina. Keitin ne höyrykattilassa, mutta silti olivat vähän vetisiä. No, eivät pahoilta sentään maistuneet! Sokkona jos söisin, niin takuulla erottaisin, kumpi on kotimainen, kumpi naapurista. Luulen, että makuero johtuu eniten lajikkeesta!
mutta aika pieniä vielä.
Toivottavasti saavat uuden erän viikolla.
mallorcalaiset oli parempia niin kauan kun niitä oli tarjolla (aiemmin keväällä)...siis en ole tänä vuonna edes kokeillut ruotsalaisia, kun ne on ollut pettymys ja odotan kotimaista satoa.
Olenkin tässä pähkäillyt, mitä tarjoaisin oman lapsen juhlissa, mutta tässähän se LOISTAVA idea tulikin :)
mutta aika pieniä vielä.
Toivottavasti saavat uuden erän viikolla.
Tulee aika kalliiksi... Jos et välitä siitä, mitä ne maksaa, osta pois. Lisäksi en usko, että saisit hyviä.
Itse olen turhan nirso perunoiden suhteen, koska olen tottunut itse kasvatettuihin perunoihin. Varsin harvoin olen syönyt hyviä uusia perunoita kaupasta ostettuina. Nyt kun en pääse niitä itse kaivamaan, ostan uudet perunani torilta, vaikka sen eteen joutuukin näkemään ylimääräistä vaivaa. Loppukesästä uskallan taas ostaa kaupasta. Ulkomaalaisia en osta koskaan.
Tulee aika kalliiksi... Jos et välitä siitä, mitä ne maksaa, osta pois. Lisäksi en usko, että saisit hyviä.
Itse olen turhan nirso perunoiden suhteen, koska olen tottunut itse kasvatettuihin perunoihin. Varsin harvoin olen syönyt hyviä uusia perunoita kaupasta ostettuina. Nyt kun en pääse niitä itse kaivamaan, ostan uudet perunani torilta, vaikka sen eteen joutuukin näkemään ylimääräistä vaivaa. Loppukesästä uskallan taas ostaa kaupasta. Ulkomaalaisia en osta koskaan.
niin en todellakaan pidä kalliina, vaikka ostaisi 5 kg.
Mitä AV-mamma saa vitosella? Rasiallisen Aino-jäätelöä?
loistava idea verrattuna vaikka johonkin voileipäkakkuun, jotka maksavat useita kymppejä
mä ostin just k-marketista 1,99/kg
Sehän on hiilihydraattia
eikä voileipäkakku.
missä maassa se kasvaa?