Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Piilolinssit synnytyksessä

Vierailija
29.05.2011 |

Eli siis mulla on aina yötäpäivää linssit käytössä. En edes ajatellut esikoisen synnytyksessä, että niistä voisi olla jotakin haittaa.

Mutta nyt kuulin kaverilta, että niitä ei saisi pitää.

Ei kai ne yötäpäivää linssit haittaa vaikka leikkaukseen joutuisi??

Mä vaan nyt mietin, että pitääkö ne tosiaan ottaa pois ennen laitokselle lähtöä?

En siis koskaan käytä laseja, kerran kuussa vaihdan uusiin.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
29.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ymmärrä mitä haittaa niistä vois olla.

t. sh

Vierailija
2/13 |
29.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on ollut ihan tavalliset kertakäyttölinssit kaikissa kolmessa synnytyksessä. Ei kukaan ole kysellyt. Ja mun mies on kyllä tiennyt että mulla on piilolinssit jos olisi tullut vaikka nukuustilanne ja sitä seuraava mahdollinen monen päivän tajuttomuus tms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
29.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikeasti KETÄÄN !!!! siellä synnärillä ei jaksa pätkän vertaa kiinnostaa onko sinulla piilarit silmissä! Saati että joku niitä kieltäisi. Älä nyt jaksa olla naurettava. Sektiossa piilareista ei ole mitään haittaa.

Vierailija
4/13 |
29.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin että sairaalan mikrobikanta voi saastuttaa ne linssit. Jatkuvakäyttöisten kanssa muuten saa muutenkin paljon helpommin silmätulehduksia.

Vierailija
5/13 |
29.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei piilolinssejä eikä kielikorua. Varmaan se on mahdollista nukutusta varten, koska hätäsektiossa tulee niin kiire ettei siinä ole aikaa alkaa tuhraamaan linssien ja korujen kanssa.

Vierailija
6/13 |
29.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei piilolinssejä eikä kielikorua. Varmaan se on mahdollista nukutusta varten, koska hätäsektiossa tulee niin kiire ettei siinä ole aikaa alkaa tuhraamaan linssien ja korujen kanssa.

Mutta juurikin tästä kaverini sanoi, että nukutuksen takia.

Mutta miksi ne pitäisi ottaa pois??

Kuitenkin ne on öisinkin silmissä, eikä siis koskaan poissa.

Ap

Vierailija
7/13 |
29.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisiko liittyä siihen? Etenkin kun joillakin piilarit helposti irtoavat. Mun synnytyksissä haittapuoli niistä olisi voinut olla ehkä se, että tuskissani hieroin kasvojanikin jolloin piilareitten alle menevät roskat on aina haittana :( Luulenpa että niistä ei suuria haittoja ole, mutta toivottavasti et sentään ulkonäköpaineiden vuoksi niitä piilareita välttämättä sinne synnytykseen halua, voin kertoa ettei siellä kiinnosta enää sitten pätkääkään hetken päästä miltä sitä näyttää.

Minä en näe ilman piilareita/silmälaseja juuri mitään joten heti kun lapsi oli tullut maailmaan, on kiva että joku antaa ne silmälasit heti kasvoille sieltä sivupöydältä, onhan se vauva mukavaa nähdäkin :D

Vierailija
8/13 |
29.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä en ehkä hygieniasyistä pitäisi piilareita sairaalassa, koska sieltä voi saada jonkun ikävän pöpön asumaan niihin linsseihin. Eikö sulla sitten ole silmälaseja ollenkaan vai etkö turhamaisuuttasi voi olla lasit päässä?

Vierailija
9/13 |
29.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä vaan olen piilareita tottunut käyttämään. Kyllä lasitkin löytyy, mutta olen näitä yötäpäivää linssejä käyttänyt jo lähes 7-vuotta.

Ennen urheilin paljon, ja siinä ei laseja olisi voinut käyttää.

Mulla on yksi synnytys takana ja ponnistus kesti 1h 40min ja siinä en ainakaan piilareista haittaa huomannut. =)

Eli piilarit täysin tottumus, ei turhamaisuus.

Vierailija
10/13 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kellään tietoa, että onko nukutuksessa haittaa yötäpäivää-linsseistä??

Vierailija
11/13 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto. Onko kellään tämän päivän tietoa asiasta?

Laseja ei ole oikean vahvuisena ja optikko ei suosittele hankkimaan uusia laseja raskausaikana.

Vierailija
12/13 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan vanhan keskustelun! Luin yhdestä raskauskirjasta, että piilareista saattaisi olla haittaa, jos ponnistusvaiheessa kovan paineen vuoksi silmästä poksahtaa verisuoni

Itsekin haluaisin piilareita (tottumussyistä) pitää synnytyksen aikana. Verisuonenpoksahdusvaarasta huolimatta :D Onko kellään kokemuksia? Onko oikeasti vaarallista tai haitallista?

Vierailija
13/13 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä jos soittaisit sinne sairaalaan ja kysyisit? Itselläni on klitoriskoru, jota ei saatu irti, vaikka kuinka koitettiin irrottaa. Siinäpä hoitaja vaan totesi, että onneksi on äärimmäisen harvinaista revetä eteenpäin. Enkä itse siitä ollutkaan huolissani, mutta ammattilaiset toki oli, koska kaikki turhat, vältettävissä olevat riskit pitää minimoida. Ei siitä muusta ole kyse. Enkä revennyt eteenpäin.