Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

*****NELLUKAT*****

04.06.2008 |

Tässäpä on upouusi pino neljättä lastaan odottaville. Nimeä voidaan toki muuttaa sit myöhemmin, mut enpä tähän hätään keksinyt muutakaan omaperäistä.. Matkassa linkkiä aiempaan keskustelupinoon..

Kommentit (28)

Vierailija
2/28 |
07.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

oltiinkin jo useampi sivu pudottu.

(.)Lievä etominen on muuttunut jatkuvaksi pahaksi oloksi. Tarkkaan on kyllä mietittävä mitä syö ja kuinka usein. Yhtenä päivänä maistuva syöminen ei ehkä enää toisena päivänä houkutakkaan. Juodakin pitäisi, mutta kun kraanavesi ei mene ja ei jatkuvasti viittis kaupasta juomisia roudata. Vihannekset ei maistu juuri lainkaan, mutta jääkaappikylmät appelsiinit ovat ylintä herkkua (ainakin tällä hetkellä). Vaikka en syö juuri mitään olo on silti koko ajan inhottavan täyteinen ja turvonnut. Ylämahalla tuntuu jatkuvasti semmoinen täyteläinen tunne. Ja kun otan seisaaltani kuopuksen syliini ja hän painaa vatsaani, niin tuntuu että justiinsa tulee ykä. Mietinkin, että josko on tyttö tulossa, kun ekassa raskaudessa oli aika hankalaa tämän olon kanssa ja tytön saimme. Kahden pojan odotuksessa olen etomisen suhteen päässyt aika vähällä. Jää nähtäväksi. Onneksi alkoi neljän viikon loma, niin ei enää tarvitse töissä esittää reipasta. Jospa tämä vaikka loman aikana loppuisi, kun sitten on jo kolme ekaa kuukautta eletty.

Tulipa taas omanapaista kirjoitusta. Kirjoitelkaahan muutkin navoistanne ja muustakin, kiva on aina lukea muidenkin kuulumisia.

Helmikukka neljättä naperoa odottaen rv 9+2

p.s. eka ultra olis 28.7. Sitä odotellessa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
14.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka ei asiaa olekaan..

Jotenkin nyt tuntuu aika matelevan.. Rakenneultraa vaan odottelen..

Tää jatkuva nälkä on kyllä rasittavaa, taas pitää mennä jääkaapille, vaikka ei yhtään huvittais..

No, en tänne ruikuttamaan aikonut tulla! =) Ulkona on kyllä nyt niin nätti ilma, että siellä pitää olla mahdollisimman paljon, vois vaikka piknikin pystyttää pihalle..

Nyt menoks!

Minnikki rv 13+6

Vierailija
4/28 |
14.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten sen kunniaksi minäkin pari riviä kirjoitan.

Maha on jo iso ja kyykistely ja kumartelu ei oikein sovi...yöllä nukun huonosti (liitoskipuja, suonenvetoja, yleistä unettomuutta). Päivällä kyllä nukuttaisi.

Muuten ei mitään ihmeempiä. Kahvi ei yhä edelleen sovi, aina silloin tällöin sitä tekee mieli mutta joko närästää tai tulee etova olo.

Viikon kuluttua meen sokerirasitukseen ja 2 viikon kuluttua on lääkärineuvola. Näissä merkeissä...

tanni 26+4 (kai)

Vierailija
5/28 |
16.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kovin hiljaiselta tämä pino vaikuttaa.

Meilläkin on tässä tällainen parin viikon kotona olemis jakso, kun mies meni vähäksi aikaa töihin. Toisaalta ihan hyvä saan vähän tehtyä kotihommia, pyykinpesua ja siivousta, käytiin tuossa maanantaina mansikka maalla ja tiistai sitten menikin pahoinvoinnin ja väsymyksen kourissa. Pahoinvointi vaivaa enään jos olen kovin väsynyt.

Ekassa neuvolassa tuli käytyä, ja sijaisen sijainen oli ihan kiva...saa sitten nähdä millainen täti siihen pisteeseen sitten oikeasti tulee kun eivät ole vielä valinneet eläkkeelle jääneen tilalle uutta. Mutta kyllä ainakin minulla nämä neuvola tädit aina mukavia ovat olleet. Sydän ääniä ei kuulunut, mutta ei ne ole kuuluneet muissakaan vielä viikolla 9, ensi viikolla olisi se niskapoimu ultra vähän jännittää, onneksi mies lupasi tulla mukaan. Saa nyt sitten nähdä minne nuo muksut änkeäisi siksi aikaa kun kaikki on lomilla tai töissä...ja minä en niitä missään nimessä mukaani ota :D

Tässä ei kyllä ehdi kovasti omaa napaansa ajatella, on sen verran touhua ja tohinaa. Pian lähdetään koko revohka etelän lämpöön köllöttelemään kahdeksi viikoksi, sopivasti tullaan sitten kotiin että esikko pääseen kouluun ja kakkonen eskariin. Jäädään sitten junjorin kanssa koti miehiksi...eiköhän me jotenkin saada aikamme kulumaan.

Mukavaa keskiviikkoa kaikille

JB72 rv 11+5?

Vierailija
6/28 |
16.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En varsinaisesti kuulu kai teidän palstalle mutta kirjoitin nyt kuitenkin kun luin teidän kirjoituksia. Meille on tulossa viides lapsi. Ja neljä edellistä on kaikki keisarileikattu ja tämä viideskin leikataan. Nyt ajateltiin että josjus myöhemmin, ei leikkauksen yhteydessä, poistatan kohdun. Se on kuitenkin iso leikkaus myös ja sektion jälkeen on myös kipeä. Ikää minulla on 37v. Arkuli rv 11+3

Vierailija
7/28 |
04.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Plussasin tänä aamuna, viikot jotain 4+. Meillä ennestään lapset T97, P00 ja P07 ja nyt tämä pieni näkisi päivänvalon helmikuussa. Meillä olisi sitten lapsosia ns.kahdessa sarjassa, isot ja pienet. Ollaan leikitelty ajatuksella että olisi aika kiva, jos viimeinen vauva olisi tyttö, kun ekakin on. Tosin mitäpä väliä sillä sukupuolella oikeasti on, ei mitään. Joo, ja ikää on minulla syksyllä 33v ja mies on 42v. Olo todella epätodellinen, mutta taas niin uskomattoman onnellinen. Tämä jää todellakin sitten meidän viimeiseksi lapsoseksemme, koska teetän sektion yhteydessä sterilisaation. Kohtu ei enää enempiä raskauksia kestä. Että tämmöistä nyt tähän alkuun, toivottavasti tähän meidän neljättä odottavien pinoon syntyy vilkasta keskustelua.

Helmikukka ja jyvänen

Vierailija
8/28 |
05.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa pinoon Helmikukka! Kerroit teettäväsi sterilisaation sektion yhteydessä. Saanko udella, ovatko teidän kaikki syntyneet sektiolla, kun tunnut olevan varma synnytystavasta? Aiotko poistattaa koko kohdun? Eihän sillä sitten ole enää mitään tekoa. Eräs tuttavani ainakin poistatti kohtunsa, koska ei sitä enää tarvitse, ja menkkojakaan ei tule ikävä.

Meille yllärivauvelin pitäisi syntyä tammikuussa. Vielä on vähän jotenkin epätodellinen olo, kun ei ole ultralla raskautta varmistettu, mutta eka neuvola on 10.6., ja silloin varataan se eka ultrakin. Sen jälkeen sitten saavat isovanhemmat sun muut kuulla uutisesta. Vielä ei (miehen lisäksi) kukaan tiedä, paitsi isoäitini, kenelle tahdoin jo heti kertoa, vielä kun hän on keskuudessamme, huomisesta kun ei tiedä..

Odottelen kuulevani myös ekalla neuvolakäynnillä tämän viikkoisen verikokeeni tulokset. Meillä nimittäin oli kaikilla kolmella muksulla parvorokko juuri kun menkkojeni olisi pitänyt alkaa, enkä tiedä olenko itse rokon sairastanut tai oliko se nyt minullakin, joten verikoe sen sitten paljastaa. Yritän olla tuota nyt enempää pohdiskelematta.

Esittelenpä hieman itseäni/perhettäni. Asumme satakunnassa, synnäri SatKs. Itse 24v, (avo)mies 26v (kohta 27v). Lapset poika 03/03, tyttö 07/04 ja poika 02/07. Tällä hetkellä perheeseemme kuuluu myös 2 emokissaa, ja heidän 2vk vanhat yht. 11 kissanpentua! =)

Vierailija
9/28 |
05.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tehdään myös sektio ja luulen että kohtu ei kestä enää viidettä sektiota. Minulle nimittäin kakkosen jälkeen sanottiin että kolmas vielä ok. Kolmannen jälkeen lääkäri sanoi että seuraava sektiolla joten uskaltauduin vielä. Kohdun alaosa on kuitenkin jo ohentunut joten enää viidettä en varmaan uskalla. En kuitenkaan ole sterilisaatiota teettämässä vaan meillä mies on lupautunut vasektomiaan nelosen jälkeen. Katsellaan nyt. Jotenkin haluan kuulla leikkauksen yhteydessä vielä mitä lekuri kohdustani sanoo.

Meillä lapset 10v (poika), 7v(tyttö) ja vajaan kuukauden päästä 5v (poika). Ja 80%:n todennäköisyydellä poikaa ootetaan. Minä 36v, tosin ehdin täyttää ennen pienokaisen syntymää 37v, mies 2 vuotta vanhempi. Etelä-Savossa asustellaan.

tanni rv21

Vierailija
10/28 |
05.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillekin on neljäs tulossa jouluna. Muut lapset onkin jo isompia, tyttö 10v, poika kohta 13v ja tyttö kohta 15v. Olin yksinhuoltajana yli 7 vuotta ja nyt uusperhe on kohta vuoden ollut meillä.

Pistelijä rv 12

Vierailija
11/28 |
05.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkaa porukkaa kertyä.

Minnikki: Meidän kaikki lapset ovat tosiaankin syntyneet sektiolla, minussa on joku "valuvika", kohdunsuuni ei lähde hyvistä suppareista huolimatta aukeamaan. Kahdessa tapauksessa kolmesta olen normi synnytystä ensiksi yrittänyt. Niinpä kolmen sektion jälkeen neljäs on sitten automaattisesti sektio. Ja enpä ole edes harkinnut kohdunpoistoa sterilisaatiomenetelmänä. Olin ihan äimänkäkenä, että sen muka vois noin vain poistattaa? Kyseessä on kuitenkin kaksi ihan eri mittakaavan operaatiota. Kaipa sen kohdunpoiston saisi, jos olisi hirveästi ongelmia kuukautisten kanssa, myoomia tms. ongelmaa. Itselläni ei kuitenkaan ole mitään vaivaa, joten en halua kohdustani luopua vaikken enää lapsia saisikaan. Ihan mielenkiinnosta kyselen puolestani sinulta, että millä perustein tuttavasi kohdun poiston sai?

Kamala väsymys ollut tänään, ei se ainakaan liian raskaasta työpäivästä voi johtua. Joko se alkuraskauden väsymys muka alkaisi vaivata?

Siispä unten maille.

Helmikukka rv 4+

Vierailija
12/28 |
06.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Josko sitä itsekin ehtis nyt mukaan laittaa omia juttujaan elikkäs, meille myös tulossa neljäs (ja se viimeinen). Ennestään on kaksi poikaa (-97,07) ja yksi tyttö (-00) ja nyt ootellaan myös tyttöä kuulemma. En silti usko vaan jännityksellä odotan syksylle saakka.

Mä en yhtään pidä lämpimistä säistä ja en siis myöskään matkaile mihinkään etelän suuntaan lomilleni. Nyt sit on vähän tuskainen olo, kun mittari hipoo ihan käsittämättömiä lukuja ja muutenkin on hiki jatkuvasti. Yhyy. Yöt on tuskaa ja tuulettimen surinaan on jo ehtiny tottua jotenkin.

Toi kohdunpoistokeskustelu muakin vähän jäi hämäämään eli mielenkiinnolla odotan lisää infoa. Meillä mies halusi kantaa kortensa kekoon ja hankkia sterilisaation, joten näin ollen mä vältyn kaikelta leikkelyltä ja lisähormoneilta. :)

Mukavaa viikonloppua kaikille toivottaa

Samettinen rv:ltä 26

Vierailija
13/28 |
06.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä kohdunpoistosta. Tosiaan, oikeastaan kolmen tuttavani kohtu on poistettu, mutta yhdella myoomien/kystien takia, yhdellä jonkin aikaa synnytyksen jälkeen (oli ikää 40+, ja ilmeisesti kohtu ei kunnolla palautunut/oli niin alhaalla tms.) ja sitten se eräs, jonka mainitsin aiemmin, koska hänellä ei ollut mitään tällaista syytä, vaan hän halusi kohdunpoiston, ihan vaan siksi, että ei sitä enää tarvitse/ei halunnut kantaa mitään ylimääräistä sisällään. En sitten tarkemmin tiedä tapauksesta, mutta näin hän on sanonut.

Vierailija
14/28 |
02.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissan. Täällä kärsitään... Kuumuudesta meinaan! Ulkona 16, sisällä 28. Mikään tuuletin ei auta niin, ettei hiki lentäis koko ajan. Voi, jos raskaana ollessa ois joskus edes hikoamatta.. Kurja olo.

Muutenkin ottaa päähän koko vointi. Vähän väliä on jotain jomotusta ja kolotusta ja ei oikein oo sellai superhyvä olo yhtään. Mä tahon sen hyvän olon, en tätä!!

Masussa on kaikki hyvin. Siellä on noin 1400g vauvaa ja kaikki kunnossa. Lääkärillä kävin, että saan vähän tietoa tilanteesta. Meillä kun on kaks ultraa ja must se on vähän hönttiä, kun tykkäisin nähdä vielä tässä vaiheessakin onko kaikki kunnossa eikä niin, että puolet raskaudesta pitää elää epätiedossa.

Pakkaus tuli jo ajat sitten ja vaatteet heti pesin ja hoidin kaappiin tilaa ja nyt on siis kaikki kunnossa siltä osin. Tykkäsin kovasti pakkauksen sisällöstä. Kestovaippaihminen mä en ole ja niinpä mä lähetinkin pois ne pienet vaipat sellaiselle, joka niitä tarvitsee. Turhaan ne tuolla kaapissa lojuu. Vähän epäilen, että jää kyllä käyttämättä myös toppapukukin, kun taitaa lapsukainen olla sen kokoinen siinä kesäkuun tietämillä..

Neuvolaa odotan kuin kuuta nousevaa. Onneks siellä saa käydä jo kahden viikon välein. Se on mun henkireikä. Jotenkin ihana käydä siellä rupattelemassa ja viettää tunti höpisten kaikkia mitä päässä liikkuu. Viime viikkoina siellä on liikkunu aika paljon kaikkea synnytykseenkin liittyvää. Vaikka tuttua hommaa on jo niin silti sitä aina tulee pohdittua näitä asioita.

Teistä suuri osa näyttää olevan vielä raskauden alkupuolella, joten paljon onnea matkaan kaikille ja ihania ultrailuja ja muuta mukavaa. :)

Hyvää kesää kaikille, toivotteleepi Samettinen rv 30

Vierailija
15/28 |
10.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostetaanpas pinoa vähän. :)

Tänään saan äippäpakkauksen. Tuli postista lappua kotiin. Jännittää ihan hurjasti. Vaikka kävinhän sitä jo kurkkimassa nettisivuilla silloin, kun uusi tuli jakoon. Kivalta näytti ja nyt sit vaan sormet syyhyy, että mies tuo sen töistä tullessa kotiin.

Kurjan kolea ja sateinen ilma tänään, mut ajatellaanpa asiaa positiivisesti; luonto kiittää ja mä saan kerrankin siivottua kunnolla koko päivän, kun ei viitsi karata ulos täältä sekasotkusta. ;)

Muuten täällä kaikki ennallaan eli masua kasvatellaan ja rv:tkin hukassa, oisko 26 vai 27..? No, neuvolassa tietävät sentään senkin sitten..

Samettinen ja katras kera kasvavan masun

Vierailija
16/28 |
10.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin jo melkein unohtanut, että meillä on tällainenkin pino. Tammimasuissa kirjoittelen, mutta siellä on tänään ihmeen hiljaista, en viitsi jatkuvasti siellä käydä yksinkeskusteluja.. =/

Vai saat jo pakkauksen! Minä vasta odottelen ekaa neuvolakäyntiä, mutta onneksi ei enää tarvitse sitä kauaa odotella, se on nimittäin tänään klo 14.30. =) Itse otin esikoisesta vaan pakkauksen, tokasta ja kolmosesta rahana, koska me hukuttais muuten niihin kaikkiin pieniin vaatteisiin. Todennäköisesti otetaan seuraavaksikin avustus rahana, vaikka onkin ihan surkea summa, mutta ei kai voi valittaa.. Pitääkin käydä kelan sivuilla kurkkimassa, että minkälainen pakkaus nyt on jaossa.

Siivota pitäis täälläkin, mut miten vaikeaa siihen voikaan olla ryhtyä!? Siis ei millään jaksais.. Kämppä on kyl taas kuin pommin jäljiltä, mut se alkaa olla meillä tuttua jo. Pyykin- ja astianpesukone ovat jatkuvasti päällä, enää puuttuis, että kaivosta loppuis vesi - sitten olis katastrofi valmis! Eli olen onnellinen, jos/kun nyt sadetta edes hiukan saadaan välillä.

Jatkuva nälkä on järkyttävä, sekä kyllästyttävä. En viitsisi olla koko ajan syömässä, mutta minkäs teet kun nälkä kurnii ja alkaa heikottaa.. Pitääkin taas lähteä laittamaan jotain suuhun.

Vajaa 2h ekaan neuvolaan.. =D (Toivottavasti en törmää tuttuihin! Tää on salaisuus ekaan ultraan asti.)

Vierailija
17/28 |
10.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin neljättä todellista YLLÄRI vauvaa odotellaan :)

Kävin tammikuussa essure-sterilisaatiossa jossa munanjohtimiin laitetaan titaani implantit, toimenpide meni erittäin hyvin ja olin siihen todella tyytyväinen. Kolmen kuukauden varoajan jälkeen kävin lopputarkastuksessa jossa todettiin impalnttien olevan paikallaan, ja lääkäri totesi että nyt sitten on ehkäisy asiat kunnossa.

Nyt sitten olen raskaana, olen tälläinen tahra Essuren tilastoissa :D Lääkäri oli ymmällään ja samoin me miehen kanssa, tässä uutisessa on kyllä ollut sulattelemista, ei vieläkään oikein ymmärrä. Raskautta nyt sitten seurataan tarkasti, raskauspussi näkyi onneksi kohdussa joten ulkopuolisesta raskaudesta ei ole kysymys, ensi viikolla katsotaan että näkyisikö sydämmensyke.

Meillä ei vielä muut tiedä kun minun vanhempani, oli pakko kertoa kun olen ollut todella väsynyt ja huonovointinen (onneksi en sentään oksenna). Muille ei vielä ajatelutu kertoa, ensiviikolla sitten miehen vanhemmille ja sitten lapsille. Voipi olla että siinä niskapussiultran ja rakenne ultran välissä, katsotaan nyt. Sitten kun on muksuille kertonut niin sen jälkeen kaikki kyllä tietää. Viimeksikin uutinen kerrottiin heti postin jakajasta, jäätelöauton kuljettajalle.

Minä olen 35v, mies 32v, tyttö-00, poika-02 ja poika-07. Asumme Kanta-Hämeessä. Ylläri vauveli on rv 7.

JB72

Vierailija
18/28 |
10.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä pikkuinen siis todellakin teille vielä tahtoo lauman jatkeeksi! =) Näin ajattelen myös meidän masuasukistamme. Ylläri meillekin tulossa (tammikuussa).

Vierailija
19/28 |
12.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aktiivisemmin kirjoittelen joulukuisissa ja myös suurperheellisiä olen silloin tällöin käynyt moikkaamassa, mutta tämä nelosten odottajien pino tuntuu myös omalta niin kirjoitellaan nyt tännekin. Eli meille tulossa siis se neljäs ja hyvin todennäköisesti viimeinen. Siksi todennäköisesti, koska näköjään mitä tahansa voi tapahtua viitaten erään edellisen nimimerkin raskauteen sterilisaatiosta huolimatta! Onnea sinulle ja teille kaikille! Onhan nimittäin niin, että jos vauva sterilisaationkin jälkeen saa alkunsa, niin hän jos kuka tänne oikeasti ja kovasti haluaa!!! Kyllä kaikki lapsukaiset on varmasti tänne tarkoitettu, ketään ei ihan "vahingossa" synny, vaikka vahinkoja käykin.

Meillä tämä oli ihan toivottu ja yritetty tapaus. Tosin yrityksiä ei ehditty kunnolla edes aloittamaan, vaan tarkoitus oli aloitella huhtikuussa ja -kas kummaa- maaliskuussa oli pikkuinen saanut alkunsa eli meille tulee jouluinen vauva. Esikoinen aloittaa koulun, toinen eskarin ja kolmas on nyt 2,5v., joten vipinää riittää. Olen kyllä tyytyväinen, että kaksi vanhimmaista ovat sitten vauvan syntyessa koulussa ja eskarissa, niin ei arki ole ehkä ihan niin hullunmyllyä, kuin se olisi pelkästään kotihoidossa olevien lasten kanssa. Tila-autoa on katseltu pikku hiljaa. Millaisia autoja teillä muilla on/tulee olemaan neljän kanssa?

t. Menninkäinen rv13+4

Vierailija
20/28 |
12.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin kirjoittelen aktiivisemmin tuolla lokakuisissa ja myös suurperheellisissä ja olenpa pari riviä laitellut tuonne keskenmenon kokeneisiin odottajiinkin...

Mutta auto-asiaa Menninkäinen kyseli. Meillä minulla normaali 5:n hengen Seat Toledo johon siis jatkossa lasten kanssa mahdun. Ykkösautona meillä on viime kesänä hommattu Chr. Voyager. Mies ehti jo innoissaan vaihtaa viime kesänä autoa vaikka se raskaus menikin silloin kesken. Eli ihanne olisi se Grand Voyager malli-olisi enemmän tavaroillekin tilaa, mutta ei me niin pitkiä reissuja tehdä joten mahtuu ne tavarat tuohon normaaliin Voyageriinkin. Bensasyöppö tosin on....

tanni 21+6