Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on vikana, jos ekaluokkalainen ei osaa kelloa?

Vierailija
29.05.2011 |

Siis ekaluokka on jo lopussa, eikä lapsi ymmärrä edes tasatunteja?

Juu tiedän, ettei pitäisi ihmetellä toisten asioita, mutta kiinnostaa vaan tietää. Tämä lapsi on näin ulkopuoliselle ihan normaalin oloinen, osaa lukea ja kaikkea.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
29.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kelloa yleensä kerralla opita. Harjoittelu jatkuu. Ei ole epätavallista, ettei lapsi osaa virheettömästi kaikkea koulussa käsiteltyä.

Vierailija
2/17 |
29.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielähän tuon ehtii...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
29.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielähän tuon ehtii...

Vierailija
4/17 |
29.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sitä opi, jos ei ole millä harjoitella. Käydäänhän niitä koulussakin läpi, mutta ei kai sielläkään oleteta, että kaikki kerralla oppisi.

Vierailija
5/17 |
29.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vertaan vain omiin lapsiini...toinen ei osannut lukea kouluun mennessään, mutta kellon osasi oikein ja nurin päin.

Olen luullut, että kaikki eskarit osaavat kellon.

ap

Vierailija
6/17 |
29.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsen äiti on erityisopettaja, joka koko ajan harjaannuttaa lapsen puuttuvia taitoja. Tiedän tämän. Asiaan ei todellakaan ole suhtauduttu välinpitämättömyydellä.

ap

Eihän sitä opi, jos ei ole millä harjoitella. Käydäänhän niitä koulussakin läpi, mutta ei kai sielläkään oleteta, että kaikki kerralla oppisi.

Vierailija
7/17 |
29.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei osannut vielä kouluun mennessään, kuten ei suurin osa muistakaan eskarilaisista. Voihan se olla että eivät ole koulussa sitä vielä opetelleet.

Vierailija
8/17 |
29.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun eskarilainen osaa sen täysin. Ja oon sitten ohimennen parilta sen kaveriltä kysynyt, että osaako ne, mutta eivät ole osanneet. Siitä olen päätellyt, että osa osaa ja osa ei. Ja olen olettanut muutenkin, että eskarilaiset ei usein vielä osaa kelloa - miksi niitä taitoja muuten harjoiteltaisi ekalla ja vielä tokallakin matikan tunneilla.

Vierailija
9/17 |
29.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tilanne on tuo, että perhe harjaannuttaa lapsen taitoja, niin mitä hvettiä se sinulle kuuluu miksi lapsi ei sitä opi!

Vierailija
10/17 |
29.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin just sijaisena kolmasluokkalaisille ja vasta nyt matikankirjassa tuli kellotehtäviä. Suurin osa luokasta osasi jo kellon, mutta kymmenkunta oppi vasta nyt.

Vierailija
11/17 |
29.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siksi täällä sitä ihmettelen, enkä kysy perheeltä suoraan. Av on paikka, jossa saa ihmetellä ihan mitä tahansa.

ap

Jos tilanne on tuo, että perhe harjaannuttaa lapsen taitoja, niin mitä hvettiä se sinulle kuuluu miksi lapsi ei sitä opi!

Vierailija
12/17 |
29.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sille digitaalinen rannekello.

Vierailija
13/17 |
29.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistelen joskus lukeneeni, että viisarikellosta on helpompi ymmärtää aikaa kuin numeronäyttöisestä.

Viisarikellossa näkee kerralla koko tunnin, paljonko siitä on jo kulunut ja paljonko on vielä jäljellä. Kyllä eskari-ikäinen oppii tietämään, kuin pitka aika suunnilleen menee siinä, kun viisari siirtyy osoittamaan vaikka kouluunlähtöaikaa.

Vierailija
14/17 |
08.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

neljäsluokkalaisenikaan ei tunnu osaavan kelloa.

Tosin nyt kun sitten kysyin tytöltä paljonko se on, ja kerroin, että ekaluokkalaistenkin pitää se av:n mukaan osata, niin tulihan tuo oikea vastaus.

Vierailija
15/17 |
08.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapsi opetteli tokan luokan keväällä, kun ope vaati.

Me kuskataan lapsi kouluun ja hän tulee pois ip-kerhosta, kun siltä tuntuu (työpaikkani on koulun ja kerhon vieressä).

Ei siis ole tarvinnut sitä yhtään mihinkään.

Vierailija
16/17 |
08.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisitko että lapsella olisi joku diagnoosi, jota sitten voisit mässäillä ja päivitellä, ap?

Vierailija
17/17 |
05.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistelen joskus lukeneeni, että viisarikellosta on helpompi ymmärtää aikaa kuin numeronäyttöisestä.

Viisarikellossa näkee kerralla koko tunnin, paljonko siitä on jo kulunut ja paljonko on vielä jäljellä. Kyllä eskari-ikäinen oppii tietämään, kuin pitka aika suunnilleen menee siinä, kun viisari siirtyy osoittamaan vaikka kouluunlähtöaikaa.

Itse opin kellon joskus 4-luokkalaisena, ja silloinkin vain digitaalisena, uskokaa pois, olin pärjännyt siihen asti ihan hyvin :D.

Vasta joskus 9-luokkalaisena aloin pakon sanelemana hiljalleen opetella viisarikelloa, ja nykyäänkin hahmotan ja sanon kysyttäessä ajan aina digi/numero-muodossa, mikä tuntuu joitakin ärsyttävän.

Kävin koulun siis ihan normaalilla opetuksella, eikä mulla ole todettu mitään kehityshäiriöitä. Olin vain onnistunut välttelemään tämän suurelle osalle itsestäänselvän asian opettelua melko taidokkaasti :D.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi seitsemän