Uskomatonta miten paljon kateutta timmi, treenattu kroppa herättää!
Siis oikeasti, en olisi uskonut. AV:n se ja se on minulle kateellinen -juttuihin olen suhtautunut aina tosi varauksella: ei kai nyt ihmiset koko ajan kyttää toisiaan ja kadehdi.
Mutta mutta. Aloitin entistä aktiivisemman liikunnan puoli vuotta sitten, ja olen kehittynyt huimasti. Vartalo on ihan eri näköinen. En ole laihtunut kuin hiukan, mutta lihaksia on ihan eri tavalla, olen paljon terveemmän ja paremman näköinen kuin ennen.
Olen ihan normaalipainoinen, mutta ihmiset kommentoivat jatkuvasti "hyi kun olet laihtunut" "olet ihan liian laiha" "ei noin paljoa saa treenata" "söisit enemmän" "liiku vähemmän" jne. jne.
Ymmärtäisin jos olisin laihtunut huolestuttavasti tai treenaisin kuin mielipuoli. Mutta syön hyvin, jopa enemmän kuin ennen, sillä muuten en jaksa. Harjoituksia on 2-4 kertaa viikossa.
Ei voi olla kyse muusta kuin kateudesta, siitä kun ihmiset eivät itse jaksa tai saa aikaiseksi liikkua. Tosi ikävää, että on alkanut tuollainen ikävä kommentointi, en voi ymmärtää.
Kommentit (15)
vetää ruokatunnilla jotain laihdutuskeittoja ja jauhaa ylimääräisistä kiloistaan (ja menee sitten kotiinsa mässyttämään kakkuja)
Tosin olen aina ollut hoikka ja treenattu, mutta ei mulle kukaan ole tuollaisia kommentoinut. Lähinnä jotain "ole onnellinen kun sulla on noin hyvä kroppa" mutta en ole noita miksikään kateudeksi tulkinnut.
Aloitin oman säännöllisen treenaukseni 3-5 kertaa viikossa viime syksynä ja se oli liikaa monelle. Kyseisille ihmisille ei tulisi itselleen mieleenkään harrastaa mitään vastaavanlaista. Olen entinen sohvaperuna joten uskon ihmisten olevan loputtomalle treenaamiselleni kateellinen. En ole mikään laiha vaan melkein normaalipainoinen.
en olisi uskonut!
Mutta en ymmärrä, mistä muusta kuin kateudesta on kyse kun yhtäkkiä alkaa ilkeä kommentointi kropastani. Koska ei ole mitään syytä kommentoida ilkeästi, se on objektiivisesti arvioituna paljon kauniimpi nyt. Näytän paljon terveemmältä, ja siltä että en vain makaa sohvalla tai kyhjötä tietokoneella.
Liian laiha en missään tapauksessa ole. Normaalipainoinen, kuten todettua.
Ennenkin olin ihan ok, ja normaalipainoinen silloinkin, mutta hieman pyöreämpi ja aika paljon veltompi/ löysempi. Silloin kukaan ei kommentoinut mitenkään. Tämä alkoi vasta positiivisen kehityksen myötä.
ap
Mutta muista että on myös meitä jotka ihailee kaltaisiasi. Itse liikun mutta on pari ykilikoa joten en näytä niin hyvältä kun lihakset on rasvan alla eikä niitä mitenkään superpaljon ole vaikka hyväkuntoinen olenkin.
Ihailen ihmisiä jotak näyttävät paremmilta ja heillä on parempi itsekuri ruuan suhteen. Ihailen vilipittömästi mutta en kadehdi koska olen todennut kuitenkin olevani onnellisimmillani kun olen hyvässä kunnossa mutten luovu liiasta herkuttelusta.
Ihmisillä vain on erilaiset tavat. Ja voihan olla, että todella näytät liian laihalta heidän mielestään.
ihmiset laukomaan mitä tahansa juttuja toisen ulkonäöstä?
-ohis
Mutta muista että on myös meitä jotka ihailee kaltaisiasi. Itse liikun mutta on pari ykilikoa joten en näytä niin hyvältä kun lihakset on rasvan alla eikä niitä mitenkään superpaljon ole vaikka hyväkuntoinen olenkin.
Ihailen ihmisiä jotak näyttävät paremmilta ja heillä on parempi itsekuri ruuan suhteen. Ihailen vilipittömästi mutta en kadehdi koska olen todennut kuitenkin olevani onnellisimmillani kun olen hyvässä kunnossa mutten luovu liiasta herkuttelusta.
minäkin pari positiivista kommenttia kuullut, mutta paljon vähemmän negatiivisiin verrattuna. Enkä nyt odotakaan, että kaikki hehkuttaisivat kehitystäni. Mutta tarvitseeko negatiivisesti kommentoida? Sitä en ymmärrä.
Tajuaisin myös jos jotenkin lesoisin ja pätisin koko ajan kaikille, mutta en tee sitäkään. Olen ihan normaalisti ja sitten ihmiset laukovat näitä juttuja kun näkevät minut jossain tai kun sanon, että en pääse kun mulla on illalla treenit tms.
Ja tosiaan itsekin suhtaudun timmeihin ja sporttisiin ihmisiin hyvinä esikuvina ja tsemppaajina..sillee, että vau!
ap
että lopetas jo tuo lauhtuminen! :)
Ja en ole kateellinen sen kropasta, mutta kun tiedän että se on suru joka sitä laihduttaa, se ei vaan itse tajua sitä.
Tosin olen aina ollut hoikka ja treenattu, mutta ei mulle kukaan ole tuollaisia kommentoinut. Lähinnä jotain "ole onnellinen kun sulla on noin hyvä kroppa" mutta en ole noita miksikään kateudeksi tulkinnut.
että olet aina ollut hoikka ja treenattu. Ihmisten on helpompi ajatella, että olet luonnostaan lihaksikas, ilman eri ponnisteluja. Minäkin olen huomannut, että ylipainoiset työtoverit usein kommentoivat aika ilkeästikin jos joku on onnistunut laihdutuksessa ja alkaa näyttämään hyvältä. Sisimmässään he tietävät, että itsekin pitäisi, mutta ei pysty.
tosi lihava kaveri joka on mun raskauksissa aina paskasesti nauranut kun painoni nousee paljon. Itse ei ole kävellyt kuin parkkipaikalle viiteen vuoteen. On selvästi onnellinen jos lihon koska olen hyvin liikunnallinen ja hoikka normaalisti. Kyllä se kummalta tuntuu.
Mutta silloinhan se ei varsinaisesti ole se hoikka ja treenattu kroppa mikä kateutta herättää, vaan se että joku toinen onnistuu muuttamaan itseään toivotumpaan suuntaan. Tämä on kateuden motiivina jo paljon ymmärrettävämpi.
että olet aina ollut hoikka ja treenattu. Ihmisten on helpompi ajatella, että olet luonnostaan lihaksikas, ilman eri ponnisteluja. Minäkin olen huomannut, että ylipainoiset työtoverit usein kommentoivat aika ilkeästikin jos joku on onnistunut laihdutuksessa ja alkaa näyttämään hyvältä. Sisimmässään he tietävät, että itsekin pitäisi, mutta ei pysty.
Ja valitettavasti siis yleinen. Juuri muiden laihtuminen, liikkuminen, kaunistuminen kiukuttaa. Kateutta se on, tai ainakin omaa huonommuuden ja syylliisyyden tuntoa. Itse olen törmännyt myös tuohon raskausajan painonnoususta kuittailuun.
Minä aloitin treenin eilen ja aion tehdä joka päivä liikesarjat, jotta saan entisenlaista hohtoa kroppaan. Ja täysin omaksi ilokseni moinen rääkki edessä. Matka on pitkä, melkein kateeksi käy sinunlaiset onnistujat.
Nimimerkillä kohta kuitenkin taas tutusti tilanteessa "aloitan huomenna"
Mutta silloinhan se ei varsinaisesti ole se hoikka ja treenattu kroppa mikä kateutta herättää, vaan se että joku toinen onnistuu muuttamaan itseään toivotumpaan suuntaan. Tämä on kateuden motiivina jo paljon ymmärrettävämpi.
Kun se kroppa on kuitenkin sen muutoksen "lopputulos" tai ainakin sivutuote? Sehän siinä ulospäin näkyy, ei kohentuneet veriarvot taikka vastaavat?
Ihmisillä vain on erilaiset tavat. Ja voihan olla, että todella näytät liian laihalta heidän mielestään. Lihakset painavat enemmän kuin muu, joten puntari voi näyttää saman kuin ennenkin, vaikka näytät laihalta.