Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paras alkusalaattisi?

Vierailija
27.05.2011 |

Alkukesän viikonloput menee kaikki vieraita kestitessä, mikä onkin kivaa muuten, mutta salaattien kanssa tunnen itseni tosi mielikuvituksettomaksi. Aina tulee sama lopputulos.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
28.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mozzarella-tomaattisalaatti patongilla on ok, vaikka tavallinen. Kreikkalainen salaatti toimii aina. Avokado-feta-ananashässäkkä on erikoisempi mutta hyvä myös. Joskus tein aurajuusto-päärynäsalaattia, jonka hjeen löysin jostain keittokirjasta, hyvää oli sekin. Milikuvitusta peliin, niin hyvä tulee :)

Vierailija
2/8 |
28.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen aina saman salaatinkastikkeen ja lopulta salaatissani on aina samat aineksetkin.

Kiitos siis vinkeistäsi.

Olen etsinyt ja löysin jonkun päärynä,avocado,homejuusto -jutskan. Se voisi olla vaihtoehto. Kaipaan nyt ohjeita kastikeaineksia myöden, mutta selailen nettiä koko ajan, joten eiköhän se sieltäkin löydy.

Tämä viikonloppu on aikaa kokeilla salaattia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
28.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

rucola, joku toinen hyvä salaatti, vuohenjuusto, auringonkukan siemen/pinjan siemen, kurkku, kirsikkatomaatti. Sekaan sopii myös joku meloni. Joku raikas hedelmäinen salaatinkastike sopii hyvin tämän kanssa, mutta usein laitamme pähkinäöljyä & balsamicoa.

Tex-Mex salaatti: salaatti, kurkku, paljon tomaattia, salottisipulia, juustoraastetta, paistettua chilillä maustettua jauhelihaa, taco-sipsejä. Tämän kanssa 2 kermaviilidippiä salaatinkastikkeeksi. Toisen maustamme valkosipulilla ja toisen chilillä.

Vierailija
4/8 |
28.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlaa.

Vierailija
5/8 |
28.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne kaikki maistuvat erilaisilta. Viuhkamaiseksi leikattu avocado salaattipedillä ja hyvällä kastikkeella valeltuna on herkkua, voit ripotella vähän katkarapuja päälle. Lisää päärynä-homejuustosalaattiin myös pecanpähkinöitä. Erikokoisia ja -värisiä tomaatteja, pikkuisen punasipulia ja valkosipulia, oreganoa, suolaa, mustapippuria, hyvää öljyä. Salaattia tai babypinaattia, mozzarellaa ja pestoa. Jos sinulla on oikein hyvää neitsytoliiviöljyä, se riittää usein kastikkeeksi, vinaigretteä voit vaihdella viinietikoilla, korvata ne sitruunalla, lisätä dijon-sinappia tai erilaisia yrttejä. Opettele tekemään oikea caesarkastike ja tee klassinen caesarsalaatti. - Anteeksi kappalejaon puute, lapsi kaatoi vettä näppikselle ja muutamat näppäimet lakkasivat toimimasta.

Vierailija
6/8 |
28.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

saman tyylinen, joita olen jo harrastanut.

Erilaisten salaattien ja lisukkeiden vaihtelu kuulostaa juuri siltä, mitä minun pitäisi tehdä, mutta kun olen niin amatööri, että en tiedä, mitkä asiat kuuluvat yhteen, mitä ei saa koskaan yhdistää jne. Ja ainakin viikon päästä meille tulee aika hienoja vieraita, jotka ymmärtää ruuasta kaiken ja kokkaavat itse paljon.

Jostain syystä tässä tyypillisessä rucola-oliivi-parmesan juusto maailmassa mulle tuli ajatus leipäjuustosta ja viinirypäleistä salaattiin, mutta mitä mä siihen uskaltaisin yhdistää, vai voiko sellaista edes tehdä. Sopiiko siihen vielä joku hedelmä? Saako laittaa siemeniä ja pähkinöitä?

Oikea itse tehty salaatinkastike (meillä hyvä resepti) vai pelkkää öljy-viinietikka -linjaa?

Vierailija
7/8 |
28.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin huono idea, että vetää sanattomaksi. Palaamme siis parmesan-linjalle.

Vierailija
8/8 |
28.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viinirypäleitä, persikoita. Pähkinöitä vältän, sillä pähkinäallergia on yleinen sukumme keskuudessa.