Välilihan leikkaus - näytetäänkö valmennuksessa tai neuvolassa
kuvia tapahtumasta? Tällaisia:
http://www.moondragon.org/obgyn/procedures/episiotomyrepair.html (sivun lopussa)
Miksei näytetä? Miksi asiaa salaillaan?
Kommentit (15)
Se siis repesi...
Kaikki tikit repes. t: 4
miksi pitäisi.. nuohan ovat tyyliin kätilökoulutuksen kurssimateriaalia.. liian spesifiä tietoa.. enää ei välilihaa leikata rutiinisti esim. ensisynnyttäjiltä vaan katsotaan tapauksen mukaan miten ponnistusvaiheessa väliliha näyttää venyvän..eli vain tarvittaessa tehdään episiotomia
Miten voi olla olematta välilihaa?
Kuka helvetti tuollaiseen lähtee?! En ikinä hanki lapsia.
voitte kieltää välilihan leikkaamisen.
nykyään lähinnä imukuppia varten. Enkä usko, että sitä tarvitsee erikseen kieltää, se leikataan jos on pakko.
(Multa leikattiin imukuppia varten.)
Niistäkään ei puhuta mitään.
Minusta on ihan typerää, että verovaroin pidetään lässytysvalmennuksia. Itse haluan tiedon sellaisena, kun se oikeasti on. Synnytykseen jälkeen päällimäisenä oli pettymys siitä, että minulle oli valehdeltu. Synnytyksestä oli annettu sellainen kuva, että jos itse tsemppaa, niin kaikki menee hyvin. Vähän voi sattua jossain vaiheessa, mutta ei sen kummempaa.
Niistäkään ei puhuta mitään.
Minusta on ihan typerää, että verovaroin pidetään lässytysvalmennuksia. Itse haluan tiedon sellaisena, kun se oikeasti on. Synnytykseen jälkeen päällimäisenä oli pettymys siitä, että minulle oli valehdeltu. Synnytyksestä oli annettu sellainen kuva, että jos itse tsemppaa, niin kaikki menee hyvin. Vähän voi sattua jossain vaiheessa, mutta ei sen kummempaa.
kolme lasta olen synnyttänyt ja kaksi tikkiä taisin ekasta synnytyksestä saada. en olisi varmaan uskaltautunut edes synnyttämään jos olisin tuon nähnyt
väliliha leikattiin ja parani ihan hyvin. Toisessa synnytyksessä ei leikattu, mutta toivon, että olisi. Tuli pahoja repeytymiä, ja jälki on edelleenkin kursimisesta huolimatta masentava.
eikä ollut ennakko-odotuksia.
Väliliha leikattiin molemmissa synnytyksissä imukupin vuoksi.
Miksi ei, mitä salaillaan? ;-)
Jos nimittäin sydänleikkaus on ns normaalia, silloin myös sektion pitäisi olla! Anna kun arvaan että olet sitä vastaan...
Eihän ne saa ketään pelotella. Synnytysvideokin oli niin lässyä, että hohhoijaa. Äiti siinä hitusen ähisten avautuili ja parilla ähkäisyllä ponnisti vauvan ulos kyljellään. Joopasta joo.
Mulle tehtiin esikoisesta reiluhko eppari ja edelleen 8 vuoden jälkeen siinä kohdassa tuntuu kipua, jos painan sormilla. "Ihan hyvinhän ne parantuu muutamassa viikossa". Joo-o.