Arvostelkaa mun työhakemus! :D saa kritisoida ihan rehellisesti.
Haen siis vaatekauppaan, enkä ole vuosiin hakenut mihinkään ja nyt on vähän ruosteinen olo, kertokaa rehellisesti onko tää mistään kotosin;
"Hei! Huomasin ilmoituksen vapaana olevasta työpaikasta MOL:lin sivuilta ja kiinnostuin tarjoamastanne paikasta.
Olen 25-vuotias helsinkiläinen ja työskentelen tällä hetkellä keikkaluontoisesti kassanhoitajana Staffpointin kautta. Työhön kuuluu kassatyöskentelyn ja asiakaspalvelun lisäksi toisinaan myös hyllytystä, inventointia ja promootiotyötä, eli kaupanalan perusasiat ovat tuttuja.
Kaupanala ylipäätään kiinnostaa erittäin paljon ja koska vaatteet ja pukeutuminen ovat sydäntäni lähellä, uskon työn liikkeessänne olevan kuin minulle tehty. Työkokemusta varsinaisessa vaatekaupassa työskentelystä ei ole, mutta tämän puutteen korvaan toki muulla kaupanalan kokemuksella ja innokkaalla asenteella! Hieman esimakua olen saanut ollessani kesätyössä Helsingin Sokoksella naisten pukeutumisessa sekä tämän kevään 3+1 – päiviltä ruuhka-apulaisena.
Nykyisessä työpaikassani olen toiminut reilut puoli vuotta, jonka aikana ovat tulleet tutuiksi niin kiire, yllättävät tilanteet kuin hankalat asiakkaatkin. Työn keikkaluonteesta johtuen olen tottunut nopeaan ja vaihtelevaan työrytmiin. Usein vaihtuvat työympäristöt ja -toverit ovat opettaneet sopeutumaan kaikkeen mahdolliseen. Kaikesta on selvitty ja paljon hyödyllisiä tietoja ja taitoja on kertynyt.
Vahvuuksiini laskisin ahkeran, periksiantamattoman ja oma-aloitteisen työskentelyasenteen sekä nopeuden ja tarkkuuden, joista olen myös edellisissä työpaikoissani saanut tunnustusta.
Terveisin:"
Pitäiskö loppuun laittaa vielä jotain itsensäkehumista? Tuntuu vaan niin kuluneelta semmonen "olen iloinen, huumorintajuinen ja tulen hyvin toimeen ihmisten kanssa blabla" :D
Kommentit (36)
ja vasta sitten todeta, että mielelläsi oppisit siitä lisää.
t. rekrytoiva
Olen tässä koko ajan hionut hakemusta vinkkienne perusteella, kiitos tosi paljon! Kuulostaa nyt omaankin korvaan paljon paremmalta. Iso ero pienillä muutoksilla :)
Hankalista asiakkaista tuli vaativia, ja otin pois tuon "Kaikesta on selvitty..", kuulosti kieltämättä vähän masentavalta :D
ap
Tiivistäminen nimittäin ei tekisi hakemuksellesi välttämättä ollenkaan hallaa ;-)
Hyvähän se kyllä on alun alkaenkin, eikä varmaan jää hakemuksen laadusta kiinni, pääsetkö haastatteluun.
Tiivistäminen nimittäin ei tekisi hakemuksellesi välttämättä ollenkaan hallaa ;-)
Hyvähän se kyllä on alun alkaenkin, eikä varmaan jää hakemuksen laadusta kiinni, pääsetkö haastatteluun.
en vaan malttanut vastailla kun niin innoissani korjailin omaa hakemustani :D Siirsin nyt tuon vaatealan kokemuksen ekaan kappaleeseen ja otin vähän turhaa pois :)
Ja koulutusta jota tuolla kyselit löytyy vain ylioppilastutkinnon verran, tuskin kannattaa mainita kun kirjoituksista on "muutama" vuosi :D
ap
kuulostaa hiukan liian tuttavalliselta työpaikkahakemukseen.
Eikö Suomen kielessä ole kohteliaampaa puhuttelumuotoa? (vrt. Dear, Cher, Sehr geehrter...)
Kaupanala ylipäätään kiinnostaa MINUA erittäin paljon ..........
Työkokemusta varsinaisessa vaatekaupassa työskentelystä ei ole, mutta tämän puutteen korvaan TOKI-SANA POIS toki muulla kaupanalan kokemuksella ja innokkaalla asenteella!
Hieman esimakua MISTÄ, LISÄÄ TÄHÄN olen saanut ollessani kesätyössä Helsingin Sokoksella naisten pukeutumisessa sekä tämän kevään 3+1 – päiviltä ruuhka-apulaisena.
Nykyisessä työpaikassani olen toiminut reilut puoli vuotta, jonka EI JONKA VAAN JONA aikana ovat tulleet tutuiksi niin kiire, yllättävät tilanteet kuin hankalat EI HANKALAT VAAN HAASTEELLISET TAI HAASTAVAT asiakkaatkin.
... ovat opettaneet sopeutumaan kaikkeen mahdolliseen.EI KAIKKEEN MAHDOLLISEEN VAAN MONIIN ERILAISIIN TILANTEISIIN TMS
Kaikesta on selvitty ja paljon hyödyllisiä tietoja ja taitoja on kertynyt. TÄTÄ HIOISIN VIELÄ
ei hankala, niitä pitää osata käsitellä
liian pitkä hakemus
oli myös hieman silmiin pistävä, mutta positiivisessa mielessä.
Musta haasteellinen kuulostaa "tekotaiteelliselta" ja sellaiselta poliittisesti korrektilta.
Kyllä se kaupan henkilövalintaa tekevä tietää, että asiakkaat voivat oikeasti olla kusipäitä, enkä ole vakuuttunut että pitää olla poliittisesti korrekti.
Tuollainen rehellisyys tuo piristävän ilmeen hakemukseesi. Tietenkään yhtään rehellisempi ei enää kannata olla, vaan mahdolisessa haastattelussa kieli keskellä suuta.
ei hankala, niitä pitää osata käsitellä
liian pitkä hakemus
yhtään pitkä. Hyvin jaksoi lukea ja oli asiaa koko hakemus.
Joitain kokonaan turhia pätkiä ja toisia olisi voinut tiivistää yhdistelemällä.
Mutta huono hakemus ei kuitenkaan ollut.
Mulla ei ole koneella Microsoft Wordia koska siitä loppui käyttöoikeus(?) ja hakemus on siis Open Office - tiedostona. En ole mikään haka näissä tietokonejutuissa, mutta tuli mieleen että jos hakemuksen vastaanottajalla ei ole Open Officea koneellaan, saako hän hakemuksen ja CV:n auki jollain muulla ohjelmalla? :/
ap
mutta jos mitään kielitaitoa on, se kyllä ehdottomasti kannattaa mainita.
Jos meinaat liitetiedostona lähettää, niin suositeltavia muotoja olisivat esim. rtf tai pdf, jotka vastaanottaja melko varmasti saa auki (ja vieläpä just sen näköisinä, kuin olet ne lähettänyt - ei oudosti riviltä toiselle hypähdelleenä...).
Kassajärjestelmät, kielitaito jne.
Minusta tuo on aika standardi. Jos olet nätti, niin kuva ehdottomasti mukaan. Se auttaa vaatekaupoissa erityisesti...
Sillä nuo fraasit on vähintäänkin joka toisessa hakemuksessa ja tyhjää täynnä. Samoin kuin turhat "johdannot" ; totta h***tissä olet kiinnostunut paikasta, jos sitä haet ;-)