SYYSKUISTEN VIIKONLOPPU
Kommentit (22)
1h nukuttu viime yönä.. ensin vauva valvotti, ja kun vauva nukahti, esikoinen heräsi.
Prkl et väsyttäis..
Meillä mennään nukkumaan (toistaiseksi, kopkopkop) suht helposti iltapesujen ja sen jälkeisen imetyksen jälkeen. Joskus nukahtaa rinnalle, joskus ei. Jos on ihan virkeä (silmät kirkkaina tillittelee ;)) syötön jälkeen, mies ottaa syliin (koska illat ainoot hetket, kun voi olla pojan kanssa) ja nukahtaa yleensä siihen. Joskus taas, kun on puolivirkeä, laitan sänkyyn suoraan ja siellä saattaa kitistä jonkun minuutin ja kenties pari kertaa käydään laittamassa tuttia suuhun, musiikkimobile päälle ja silittelemässä, niin sitten nukahtaa sinne. Tämä siis 18.30 - 21 välillä vaihdellen milloin iltapesut. Iltapesut yritetään tehdä noin klo 19. Meillä monesti " ongelma" onkin ollut, että aikaisin nukahtaa ja herää " jo" puolenyön aikaan/jälkeen. Ei siinä muuten mitään, mutta jos illalla kattoo vielä klo 9 jonkin ohjelman, niin kerkee nukkua vaan pätkäunet. Seuraavan kerran syö sitten 3-5 aikoihin. Joskus on kitinää silloin, kun laittaa sänkyyn, mutta parin tutinlaiton jälkeen yleensä nukahtaa, useimmiten suoraan. Aamulla sitten herätään 7-8.30 aikoihin. (olipa pitkä selostus) Ja nyt tämä tietysti taas muuttuu, kun selostin...
Vielä kysyn, joko teillä kääntyillä ympäri? Poikamme siis kääntynyt pari kertaa selältä mahalleen ja tänä aamuna melkein toisinpäin... Hinku on kova :)
tuiskuneiti79 + poika 7 vk ja 3 pv
e-hei, ei meillä mennä ku kyljelleen vasta, ja siinäkin vain toiselle kyljelle.
Eka hymy tuli tänään ♥
Meillä taas uni rytmi on päin p.......=( Päivisin nukutaan jonkin verran, riippuu tietysti siitä kuinka paljon ulkoillaan ja ollaan autolla liikenteessä ja yö unille mennään vasta reilusti puolen yön jälkeen, viime yönäkin mentiin vasta kahden maissa!!! Tyttö nukkuu meillä 10-12 tuntia yö unia yhteen rytkyyn silleen normaalisti, joskus tietty vaihtelee että nukkuukin " vaan" 6-8 tuntia. Aamuisin nukkuu pitkään.... nyttenkin tyttö ja isukki nukkuu vierekkäin sängyllä....=) niiiin hellyyttävä näky!
Selältä kyljelleen mennään meilläkin mutta vatsaltaan kyljelleen ei onnistu..... no eiköhän se tyttö rupee siitä pyörimään kuin tuulimylly jahka hoksaa ensin kuinka se homma toimii=)
Eilen oli ihana päivä....heräsin 11 aikaan ja soitin miehelle kun se oli soitellut, ja hän siitä sitten ilmoiti että on tulossa kotiin jo 12!!! Ihanaa kun sai ukko kullan kotiin ja hoivaamaan mua ja muksua. Ikäväkseni olen huomannut että mulla on tainnut tulla jonkin asteinen synnytyksen jälkeinen masennus=(, tälläkin viikolla olen kaks kertaa vaan itkenyt ilman syytä...tulee vaan niin pirskutin paha olla.....
Eilen kävi yksi tuttu kylässä ja nolo myöntää etä olen uudestaan aloitanut tupakan polton ja kun partsilla oltiin niin tämä vaan totes että on siinä kans äiti.... ihan kuin en tarpeeksi olis potenut oman tunnon tuskia asiasta ja toiseksi siitä ei ole vauvalle haittaa kun hän ei saa enään rinta maitoa kun sitä vaan ei tule tarpeeksi!!!!! Kurja huomata että kaveritkin alkavat arvostella minua äitinä.... kyllä vähemmästäkin rupee masentaa ja itkettää..... tiedän kyllä että tupakointi on haitallista mulle jne. mutta silti...eikö se ole oma päätökseni tuhoanko terveyteni vai en?
No mutta tulihan taas katottua oikeen urakalle omaa napaa mutta sitten olis kysymys muille....
Kuinka usein teidän vauvat kakkaa? Siis kun meillä ei sitten millään meinaa tulla kakka, joudutaan antaa mallasuutetta noin 2-3 krt päivässä ja silti saattaa olla että vauva kakkaa vasta seuraavana päivänä!!!
Nyt hipsimään, herättelee ukkoa jotta sekin ehtii syödä ammupalan ennen kuin lhdetään hakemaan ristiäis kukkasia, juhlat on jo huomenna!!!!
Syyskukka, Pikku Prinsessa ja Ukko-Kulta
Täällä jauhelihakastikkeet tulossa ja muutenkin ihan virkeä olo :) Poitsu meni nukkumaan muistaakseni (:D) 21.30 ja heräs syömään 3.30, hyväääää poika ;D Sitten heräilikin klo 6 ja ylös noustiin vähän jälkeen 8. Esikoinen on tosi " ihanalla" tuulella, kaikki on taas sieltä ja syvältä.
Aleksin silmälääkäri on sitten 8.11 eli siihen asti ootellaan, tulee mitä tulee. Poitsu on alkanut hymyilemään ja kujertelemaan oikein olan takaa, on kyllä selvästi vakavampi tapaus kuin tuo meitin esikoistyttö. Ja fyysisesti tosi laiska, esikoinen oli samanikäsenä tosi jämäkkä jne. Eli ei todellakaan kyllä kääntyillä, naatiskelee vaan selällään :D
Pitäs pakata kamojakin mutta oikeesti...saanko sanoo? Vaihteeks EVVK :D Nettiyhteys on valmiina uudessa paikassa joten eipä tarvi kärsiä vierotusoireista ;D
Neidille jälleen jaksuja, aikamoista rumbaa teillä!:( silti jaksat aina olla hyvällä tuulella jne.
Ja Syyskukka, voi kuule (taas vaihteeks ;D), minä kans poltan taas ja oikein olan takaa. Harmittaa todella mutta hitto vieköön, jos jollain on jotain sanottavaa niin aivan sama, asialla ei TODELLAKAAN ole tekemistä äitiyden kanssa joten toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, jooko?:) Se joka on synnitön heittäköön ensimmäisen kiven vai miten se sanonta meneekään.
Tässäpä tämä, heippa tytsyt :D
JMMK
Ei meillä kakata kun kerran viikossa. =)Ja ei tuo likka siitä ole pahemmin moksiskaan. Joskus pikkasen ikkasee ennen kun se kakka tulee ja pari kertaa oon antanu levolacia.
Ja kerran kahdessa viikossakinhan on ihan normaalia. Tosin rintamaidolla olevalle. En tiedä miten on jos saa korviketta.
Meillä syödään vähän miten sattuu. Joskus koko ajan ja joskus ei montaakaan kertaa päivässä. Yöllä syödään yleensä yhdesti.
Täällä mentiin ennen nukkumaan 9-10 aikaan, mutta nyt Sinnaa ei tahdo saada petiin ennen klo.12. Mutta toisaalta ei haittaa kun yleensä itsekkin mennään vasta niihin aikoihin. Ja 7-8h on nyt nukkunut putkeen, sitten otan viereen tissille ja syönnin jälkeen torkutaan yleensä vielä pari tuntia.
Päivällä ei sitten meidän neitiä saakkaan paljoa nukkumaan.
Kääntyillään selällään ollessa kyljeltä kyljelle, mutta masuleen ei vielä päästä, kun käsi pirulainen on edessä, eikä ole tyttö sitä hokannut vielä. Mutta ehtiihän tuota. Eipä tässä mikään kiire ole. Kasvaa muutenkin laps niin nopeesti *nyyhkis*
Oot kyllä huippu tyyppi, saat mun mielen aina paranemaan..... jatkoja sulle.....ja teidän perheelle!!!=) Juups ja yritetään saada ne muiden sanomiset toisesta sisään ja toisesta nopeemmin ulos.....
Syyskukka ja perhe....
Täällä kanssa kamala yö takana...Tyttö nukahti vasta kolmelta, sitten kolme tuntia unta, syömään ja pari tuntia taas unta, jonka jälkeen ei sitten nukuttukaan...Ei tosin läheskään yhtä paha kuin neiti21:llä.
Minä jo luulin kanssa, että tyttö olis saanu jonkinlaisesta rytmistä kiinni, kun täälläkin mentiin viime viikolla monta yötä peräkkäin nukkumaan JO klo 22 ilman nukuttamista, mutta ei siis enää viime yönä...Ainoa rytmi, joka neidillä on se, että hän nukkuu pe-la yöt huonosti. Nyt jo kolmannen kerran peräkkäin valvottiin. Mutta joo..Meillä siis kanssa ongelmana, että tahtoo tuo nukkumaan meno viivästyä sinne 23-24 tienoihin, mutta eipä tuo minua haittaa kun en saa kuitenkaan mentyä itse nukkumaan ennen puolta yötä. Big Brother kun täytyy aina nähdä ;) Päivällä kyllä nukkuu yleensä hyvin...
HOPE-A: Nukutaanko teillä alkuillasta??? Ajattelin, että voisikohan se olla syynä myöhäiseen nukahtamiseen...Musta ainakin tuntuu, että noina hyvinä öinä meillä jäi iltaunet väliin, jotka normaalisti siis tyttö vetelee.
Tuosta tupakoinnista tuli taas mieleen...Täällä yksi entinen nikotinisti (7kk polttamatta), jolla tekee tällä hetkellä TOSI tiukkaa olla polttamatta :((( Nykyään kun tulee jostain syystä aikas usein noita tilanteita, että meinaa pinna palaa ja olis rööki hyvä rauhottumiskeino + että sais hetken omaa rauhaa... Mutta vielä toistaseks oon pysyny kovana, oli niin kova homma päästä siitä eroon.
Kävin eilen ostamassa relatippoja ja järkytyin niiden hinnasta...No toivottavasti tehoavat, jos eivät niin sitten vi****aa...
Jotain iloakin sentään...Kaikki kilot (16kg) on lähteneet itekseen=)))) Mutta toi löysä ilmapallo punaisine juovineen vaan roikkuu tossa edelleen, se ei taida itestään kadota ;)
No nyt tuli omaa napaa taas...Eikä siitäkään mitään kovin järkevää!!!
Jaksamisia kaikille ja hyviä ristiäisiä (ja nimiäisiä) niitä viettäville!!!
maaly ja " Ida" 4vko+5pvä
Minäkin sit kerkeän kirjottelemaan kuulumisia. On ollut aika kiirusta muksujen kanssa. Meillä neiti tulee ma 7vkoa ja ihan kivasti on mennyt! On kova syömään ja syö usein (n.2-3 tunnin välein.) Esikoinen on ainakin vielä ollut oikein ihana ja reipas,mitä nyt välillä meinaa otteet mennä rajuiksi... Meillä ei oikeastaan kellon tarkkaa rytmiä ole,yleensä neiti herää 8-9 välillä ja sit valvoo n.1,5 t. Sen jälkeen lähdetään ulos esikoisen kanssa ja nukkuu vaunuissa koko ajan,eli n. 1-1,5t. Joskus herää kun tullaan sisään ja joskus ei. Jos ei,niin laitan ulos nukkumaan ja silloin saattaa unien kesto olla jopa 2,5tuntia! Sit taas valvotaan,tunnin jaksaa hyvin ja sit alkaa kitisemään. Meillä myös otetaan paljon pikku torkkuja esim. sylissä ja aina kun ollaan autolla liikenteessä,niin nukkuu. Ja yöunille käy 21.30-22.30 välisenä aikana. Meillä kyllä herätään minta kertaa syömään,ainaki 4... Ja nukahtaa syliin ja sit siirretään omaan sänkyyn nukkumaan.
Meilläkään ei vielä käännytä mahalleen,kyljelleen kylläkin :)
Paljon väläyttää ihania hymyjä tämä neiti ja juttelee kovasti!! Mut ei tahdo viihtyä muuta ku sylissä valveilla ollessaan.
Täällä on kans ollut vähän masuvaivoja,joten käytössä on Rela dropsit ja Disflatyl tipat.
Nukutaanko teillä perhepedissä vaiko vauva omassa sängyssä? Meillä siis eka syöttöön asti omassa,sit otan viereen ja nukkuu siinä aamuun asti. Entä syötättekö makuultaan vai istualtaan yöllä ja röyhtäytättekö? Mä syötän makuultaan ja en röyhtäytä. En vaan jaksa nousta istualteen syöttämään! Päivällä kyllä syötän istualtaan.
Eipäs tällä kertaa muuta! Pitää yrittää kirjoittaa aktiivisemmin :) Ja neiti21:lle paljon jaksamisia!!! Sulla vaikuttas olevan aika rankkaa.. Ja tietysti kaikille muillekkin jaksamisia =)
Kuulemisiin!!
outs@ ja tytöt 2v ja pian 7vko:a
Vauva menee nukkumaan noin klo 21-23 välisenä aikana ja herää ekalle syötölle nukahtamisesta 3-4 tuntia. Viime yönä nukkui 5 tuntia ennen kuin heräsi ekalle syötölle! Seuraavaksi herää kahden tunnin välein ja ylös noustaan klo 9. Esikoinen herää jo seiskalta, joten mulla aamu on aikainen.
AAmupäivisin vauva valvoo kaksi tuntia jonka jälkeen nukkuu ulkona vaunuissa 2-3 tuntia. Iltapäivän rytmi on vielä hakusessa. Saattaa valvoa paljon, tai nukkua useita pikku-unia ja syödä usein. Joskus yllättää ja nukkuukin koko iltapäivän ja alkuillan.
Meillä kakitaan useita kertoja päivässä. Luulin, että kaikki vauvat kakkii koko ajan. Vaippoja menee tooosi paljon.
Noh niin, vaunut heilahtaa ja rinnat on pullollaan maitoa. Off I go.......
Syyskukka: Älä anna muiden kommenttejen lannista, sä olet paras äiti sun tyttärelle ja polttaminen ei tee susta yhtään honompaa äitiä!!! itkutkin kuuluvat usein hormooni muutokseen, joten nokka pystyyn ja hymy naamalle! :)
Neiti21: Voimia päivään, toivottavasti ensi yö menee paremmin.
Täällä aloitettiin vellin sekoittaminen maitoon ma, kun pojat alkoivat syödä jo 45min välein ja hyvin on mennyt. Nyt vielä kun saataisiin yö syömiset pois tai edes vähennettyä yhteen kertaan. Esikoinen nukkui jo tän ikäisenä läpi yön ja muutenkin oli helpompi, vaikkakaan ei näitä poikiakaan voi vaikeiksi kutsua, mutta työläämpiä ovat...
Huomenna mies lähtee viikoksi Aasiaan ja sitten vielä 14 pv taas Aasiaan viikoksi, anoppi on luvannut auttaa, saas nähdä miten menee ;)
Sellaista meillä täällä tänään :)
Voimia kaikille!
pallomasu ja lapset x 3
Nukkumisesta: Kyllä meillä yleensä nukutaan tirsat illan aikana ennen yöunia, en halua väkisin pitää typyä hereillä, pitäisköhän? Eli meillä tosiaan nukutaan kolmet " päiväunet" normaalisti: 1.aamupäivällä, 2. päivällä-iltapäivällä ja 3. alkuillasta...
Nukutaanko muilla vähemmän? Ja meidän neidin päiväunet kestävät max 2h kerrallaan...
t.hope-a
Oltiin tuossa puistossa ja esikoinen kirku innosta keinussa, ah ihanaa :D Aleksi nukkuu päivittäin (paitsi jos tosi kakka ilma) 4h vaunuissa, eikä kyllä huutele keskenkaiken. Loput päikkärit vetelee sohvalla n.1-2h pätkissä.
Oli järkyttävä karsta pojalla päässä ja sen tossa hoitelin pois, ihana lumisade tuli siniselle sohvalle ;) No nyt on nätti tukka! Meillä nukkuu kaikki muut paitti minä, on tooooooooosi hiljasta! *I-H-A-N-A-A* :D Mullon näköjään tänään taas ihana päivä, kaikki tuntuu menevän putkeen. Mies joutuu tosin vielä meneen töihin tänään illasta mutta sitten onkin ens viikon isyyslomalla, säästettiin se viimenen viikko muutoviikolle että saadaan rauhassa laitella uusi pesä kuntoon :)
Ei mulla tainnukkaa olla muuta ku omaa napaa, pahoittelen :D
JMMK
Vastailen ensin kysymyksiin etten unohda niitä..
Eli meillä nukutaan myös ekat unet yleensä omassa sängyssä ja sitten ekan syötön jälkeen vieressä, joskus tosin mennään yöunillekin jo viereen. Syötän yöllä makuultaan (enkä röyhtäytä, ei kyllä päivälläkään tarvi..) ja yleensä aina nukahdan tähän syöttöön ja tyttö jää siksikin viereen. Ja olen huomannut että nukun paremmin kun on vauva vieressä jos nukkuu omassaan yöllä, niin heräilen koko ajan ähinöihin. Ja meillä ei kyllä ole mitään selkeätä nukkumaanmenoaikaa illalla, tai no koitetaan tehdä iltapesut klo 20-22. Ja yöllä syödään 2-3 kertaa.
Eikä meillä kyllä muutenkaan mitään rytmiä ole, joka päivä on erilainen. Tarvitsisi laittaa oikein paperille unet ja syötöt niin näkisi onko niissä mitään kaavaa, olen niin hajamielinen että en niitä ulkoa muista, hyvä kun muistan koska viimeksi syötin ja kummasta tissistä.
Oletteko muut huomanneet hajamielisyyttä itsessänne?? Eilenkin jätin käsilaukun vahingossa mäkkiin kun käytiin syömässä siellä, no onneksi oli vielä tallessa kun muistin kassin ja kävin katsomassa, huh!
Meilläkin kääntyillään vasta kyljelleen mutta hymyillään useasti!! Ai että kyllä on ihanan näköinen vauvan hampaaton hymy, melkein tulee äitillä tippa linssiin kun sen näkee (ja on tullutkin..) :)
Muita kysymyksiä en kyllä enää muista mutta voisin itse kysyä teiltä, että miten paljon tai montako kertaa päivässä pidätte vauvaa lattialla peiton päällä?? Ja miten paljon yleensäkin näytätte virikkeitä (leluja) näin pienelle vauvalle, onko se jo " tarpeellista" näin aikaisin?? Itse olen pitänyt helistintä yms kasvojen päällä ja vienyt sitä puolelta toiselle ja tyttö sitä hienosti jo seuraakin..Peilistä tuntuu myös olevan innoissaan. Ja vatsallaan viihtyy jonkun aikaa ja siitä nostaa päätään aika terhakkaasti.
Meillä ollaan vielä vältytty vatsavaivoilta ja toivottasti se jatkuisikin näin (kop kop).
Kakkaa tulee mooonta kertaa päivässä.
Meille on nyt tulleet nämä hormoninäpyt vauvan naamaan, näyttää ikävältä mutta eivät toivottavasti kaiketikaan kutise. Niille ei varmaan ole mitään tehtävisssä, lähtevät aikanaan pois, eikö?
tyttö nukkuu vielä joten taidan syödä pikaisesti kun vielä ehdin kun mieskin on iltavuorossa töissä.
Hyvää viikonloppua.
äippä ja tyttö 1kk + 2pv
Ihanaa kun joku on sitä mieltä että jaksan olla positiivinen. Itsestä ei aina tunnu siltä..
PAINOSTA:
Mulla nyt 19kg poissa, 30kg tuli joten matkaa vielä on. vaikka bmi oli ennen raskautta 22-23 eli ihan normaali, on tavoitteena saada vielä 10kg siitä pois. Urakkaa siis kaiken kaikkiaan 40kg, takana jo siis 19, edessä 21... kesään mennessä jos saisi.
Mitäs muuta..
Esikoinen ei nuku päikkyjä enää mutta vauvan vatsavaivat onneksi poissa kiitos rela dropsien ja disflatylien. Meillä siis vauva on nyt pari päivää valvottanut hyvin vuoksi, eli katsoa killittelee, jopa 3 h putkeen yöllä XI Koomista :D No ei se yöllä niin koomiselta tunnu ;)
Jos sais lapset ajoissa nyt nukkuu ni vois kuntopyöräillä, lenkillä olin jo lasten kanssa. Ja terveysruokaa mussutettu.
Maitoa tullee edelleen luovutukseen asti, eilen vein taas liki litran..
Meillä tosiaan ei mitään rytmiä vauvalla, onneksi nyt nukkuu melko hyvin :)
Maanantaina helsinkiin sitten tapaamaan kirurgia j uskotteko että JÄNNITTÄÄ!
vauva syö tissiä edelleen :) ihanaa :) Tosin mun pitää painaa maito rinnasta suuhun, mutta on kyl voittaja olo kun lääkärit sanoivat ettei onnistu ikinä ;) Hätä keinot keksii, onneksi on suihkutissit ;)
Mut nyt iltapuuhiin. jaksamista kaikille!
T:Neiti21 kera kahden kimman
Enpä olekaan vähään aikaan kirjotellut, niin kiireistä on ollut. Tänään selvittiin kunnialla ristiäisistä - onneksi oli sukua autamassa sillä itselläni on kamala flunssa. Meidän neidin nimeksi tuli Aino Helmi Augusta.
Aino on nyt 8 viikkoa vanha. Meillä ei oikein ole mitään rytmiä. Aamulla herää 7-8 tienoilla ja päivällä nukuu välillä vaan monta 15 min torkkua tai sitten taas monen tunnin unia - etenkin jos ollaan liikenteessä. Vähän silleen menee et joka toinen päivä nukutaan ja sit joka toinen kukutaan. Ilta unille Aino menee kasin tienoilla mut usein herää vielä kymmenen maissa ja sit ei tahdo rauhoittua millään. Mut unen saatuaan nukuu sikeesti ja tankkaa sitten 03.00-05.00 välillä ja seuraavan kerran aamulla.
Vähän masu vaivaa etenkin iltaisin ja etenkin sillon kun oon itse syöny jotakin sopimatonta. Tänään herkuteltiin ja illalla Aino onkin itkeskellyt enemmän. Muuten on kyllä aika viehkeä tyttö. Hymyilee ja juttelee sekä kiljahtelee. Aino kellii peitolla lattialla ja muutaman kerran on kääntynyt masulta selällen - ei toisin päin. Aika paljon pidän Ainoa lattialla ja lisäksi sitterissä. Monesti ottaa siinä torkkujakin.
Nyt lähden tästä vielä herkutteleen ristiäisten " jätöksiä" ... ihanaa kun tuo imettäminen kuluttaa niin että voi syödä mielin määrin herkkuja.
Mukavaa lokakuun loppua kaikille ja vauvantuoksuista viikonloppua.
t.2xmyy
Päivät kuluu niin nopeasti, etten ole pahemmin koneelle ehtinyt. Nikke, huomenna 7 viikkoa vanha, viihtyy parhaiten hereillä ollessaan sylissä. Heti kun herran laittaa sitteriin, niin desibelit nousee. Viltillä lattialla viihtyy jos mamma on vieressä köllimässä, joten meillä nuo kotityöt on keskittynyt iltaan tai sitten teen niitä niinä hetkinä kun poika hieman torkahtaa päiväunille. Yöt menee vaihtelevasti, nyt on pari yötä poitsu nukkunut pidempiä jaksoja ja herännyt vain kerran tai kaksi yössä. Toivottavasti trendi jatkuu:) Ollaan ristitty tuo jäpikkä Houdiniksi, kun osaa venkoilla kädet & jalat ulos kapalopeitosta aamuyön tunteina. Päiväunet ovatkin sitten toinen asia: jos ollaan sisällä kotona, niin unet ovat tuollaisia torkkuja, max 30 minuuttia kerrallaan. Mutta jos ollaan liikenteessä autolla tai vaunuilla, herra nukkua tuhistaa tyytyväisenä. Eli ei auta muu kuin olla liikenteessä. Onneksi on keksitty kauppakeskukset ja mammalomalla olevat kaverit. Ensi viikolla ollaan taas Niken kanssa kahdestaan päivät kotosalla (tai liikenteessä) kun isommat lapset palaavat syyslomalta koulunpenkkiin.
Kiitos JMMK kommentista synnittömistä. Täällä myös yksi tupakoitsija. Todellakin, se joka on synnitön voi heittää ensimmäisen kiven.
Meilläkin käännytään (vissiin vielä vahingossa) kyljeltä selälle ja selältään kyljelle. Mahallaan ollessaan potkiin eri tahtiin jaloillaan ja on jopa tainnut päästä pari senttiä eteenpäin. Hymy tulee herkästi, ihanan näköistä kun ikenet vaan loistaa:) Tosi paljon seuraa katsellaan ja kujertelee kun hyvälle päälle sattuu. Lisäksi poika näyttää rakastavan kylpemistä ja muutenkin peseytymistä.
Nyt pitäs kyllä mamman mennä nukkumaan, Nikke on jo nukkunut puoli kymmenestä asti, joten äitylin ois hyvä mennä nukkumaan ennen kuin poitsu herää syömään.
Taas tuli väsyneenä tajunnan virtaa - Jaksamista kaikille syysvaavien mammoille.
t. Kaisastiina & Nikke 7 vkoa
Mä pidän aika vähän vauvaa vielä peiton päällä, toisinaan kyllä ja usein mahan päällä killittelee. On melkoinen sylivauva mutta aika mukavasti lattiallakin viihtyy.
SYÖTTÄMISESTÄ:
Meillä siis mun yöt kuluu lypsy- ja syöttörumbassa, eli ihan pystyyn täällä noustaan. Yöllä annan ensin pullosta lypsymaitoa, jonka olen valmiiksi lypsänyt illalla (samalla kun luovutukseen lypsän) ja sitten kokeilen josko rintaa malttaisi syödä. Yleensä ei enää syö, ja röyhtäytän (halkiovauvat on pakko röyhyttää hyvin, koska ilmaa menee valtavasti siitä halkiosta) ja lypsän rinnat sitten tyhjiksi, seuraava annos valmiiksi (tai pari seuraavaa annosta, n.2-3dl tulee per lypsy) ja osan laitan luovutukseen siitä sitten.
Mitäs muuta kysyttiin.. hmm.. muisti ei toimi yhtään taas.
ai niin, NUKKUMISESTA:
Meillä on aina lapset heti laitettu omaan sänkyyn, toiseen huoneeseen, koska en saa nukuttua vauvan kanssa samassa huoneessa. Herään jokaiseen ähinään ja puhinaan siis..
Meillä vauva on hereillä vielä. Heräsi 21.30 ja yhä pällistelee 100+ml jälkeen mua tuoltakantokopastaan. Olemma vanhempieni luona visiitillä, joten täällä vauva nukkuu kantokopassaa,, esikoiselle on sentään ihan oikea sänky :) On vaan mun kans samassa huoneessa ja heräilen välillä kun tyttö kovasti unissaan puhelee.
Vielä tarttis rinnat lypsää, saada hiukan syötyä ja juotua. Sitten esikoinen varmaa herääkin kohta potalle..
Sain sentään 30 min kuntopyörää poljettua, jippii. Jospa tää painonpudotus tästä etenisi.
Mites muuten, onko teillä mitään tunteita vielä kuukautisista?
Mulla alkoi esikoisen synnytyksen jälkeen 26 päivää jälkeen tarkalleen ensimmäiset kuukautiset, vaikka täysimetin 4kk ja maitoa tuli yhtä hullunlailla kuin nyt... Siitä alkoi säännöllinen, 27 pvän kierto..
Tänään olin bongaavinani OVULAATION kipujen ja limojen perusteella, joten kaipa se punainen paholainen taas yllättää mut heti vaikkei tarvis olisikaan. 2 vkon sisään pitäs varmaan alkaa näkyä, mutta kahtellaan, ei haittaa vaikkei näkyisikään ;) lapsiluku kun näihin 2 jää (ainakin mies on vielä tiukasti sillä kannalla, itse en niinkään tiukasti ;))
Mut joo, tulipas taas sepustus. Nyt vauvakin taisi VIHDOIN nukahtaa, joten äkkiä murkinaa suuhun ja lypsyt vauhtiin ennen kuin esikoinen tarvitsee potattajaa..
T:Neiti21+kimmat
Kelloja siis siirretty ja vaikutti meillä tasan tarkkaan sen yhen tunnin verran :D Allero meni nukkumaan (tai nukahti!) joskus 21.30 ja esikoinen samaan aikaan, heräs syömään klo 3 ja sitten taas klo 6 ja ylös " vanhaan" aikaan klo 9 mutta OIKEESTI klo 8. Mä kans kyttään BBn JOKA ilta vaikkei tarttiskaa kun vois mennä nukkumaan vaikka jo kello 21. Eilen kyllä nauroin kippurassa sohvalla kun oli ne Pertun pippalot :DDD
Mä röyhtäytän Aleksin joka syötön jälkeen, ähisee ja vääntää niin kamalasti ellei sitä tee joten se on tapa. En muista että oisin esikoista IKINÄ röyhtäyttäny mutta esikoinen oli mallia nukahtaa pulloon-nukkuu vaan. On se kyllä varmana niin ettei sitä anneta enemmän kun jaksaa kantaa, koska nuo meitin lapset on niin helppoja ollut tähän asti. Esikoinen tosin uhmaa mutta verrattuna joihinkin samanikäisiin on todella lepponen tapaus. Aleksi nyt ei paljoo itke, nälkänsä ilmottelee ja se on siinä :) Viihtyy loistavasti ittekseenkin (esikoinen viihtyi VIELÄ enemmän :D) ja kääntelenkin poikaa mahalleen ja selälleen, saa jumpata sitten itekseen :) Sitteriä ei pahemmin käytetä, ihan turha kapistus meillä :D
Jos mä oikeesti nyt saisin ees noi verhot pestyä...:D
JMMK
Mukava aamu ollut itsellä, kun typy vielä nukkuu...ja mieskin, niin saa itsekseen olla, luksusta :)
Meillä tapahtui eilen illalla " IHME" , typy nukahti yöunille 20.30 :) Ollaan nyt yritetty saada vauvaa aiemmin untenmaille, kun usein on mennyt 23-24...tällä viikolla nukkumaan on päästy 22, mutta tämä 20.30 on ennätys... :) Olen tottunut heräämään öisin 1-2 kertaa, mutta nyt jouduin syöttämään 3 kertaa aikaisesta nukkumaanmenosta johtuen...mutta ihanaa oli saada typy ajoissa unille, kun illat on meillä yleensä ollut kamalaa kitinää, nyt sitä ei ollut :)
Mihin aikaan muiden vauvat menee yöunille? Tapahtuuko se jo aina tiettyyn aikaan? Entä miten rytmit muuten? Joko päivät kuluu tietyn kaavan mukaan?
Meillä kellonajat vaihtelee...mutta aamuisin nukutaan yleensä 8-9.30 asti ja ennen 12 on yleensä nukuttu jo yhdet päikkärit 1-1 1/2h, iltapäivällä toiset päikkärit (noin 13-15.30 välisenä aikana) 2h ja alkuillasta vielä kolmannet päikkärit(16-18.30 välisenä aikana) 1-2h. Ja 19.30-20.00 aletaan valmistautumaan yöunille....Päivisin typy on kerrallaan hereillä 1-2h, tunnin jaksaa valvoa hyvin, mutta sitten alkaa väsyttämään ja kiukuttamaan....
Mukavaa viikonloppua ja mukavia ristiäisiä niille kenellä sellaiset on vloppuna (meillä vikon päästä sunnuntaina).
t.hope-a ja typy 7vk+