#" #" MAALISKUISTEN viikonloppu " #" #
Kommentit (29)
Ja onnea TASAN 7kk ikäiselle Mimmille! Täälläkin Topi sai ylimääräisen pusun poskelle aamulla!
Vaipan ja vaatteet vaihdan sylissä, muuten ihan mahdotonta. Olen harrastanut tätä jo useamman kuukauden, mies hoitaa vaihdot siten että Topi selällään ja saa keksiä kaikki mahdolliset konstit, jotta homma toimii. Isä on kyllä Topin mielestä aika hauska tyyppi, joten kikattelevat siinä samalla ja vaippa vaihtuu ohessa...
Nyt menen, Pippandii ja Topi 30.3.
viime yönä puoli kaksitoista heräsi emma itkemään ihan kamalasti, vasta puoli yksi rauhottui ja imetyksen jälkeen (varmaan lohtu tissiä) jatkoi uniaan aamuun ihan normaalisti, mikähän se oli kun sitä on näemmä liikkeellä täällä muillakin. SItä eroahdistustako sitten.........
PIPPANDII: Miten vaihdat vaipan sylissä? Multa se ei luonnistu sitten ei millään=) vaatteet vaihdan minäkin sylissä kun ei muuten tule mitään=)
Täälläkin on kellot siirretty ja rytmin vaihto näytti onnistuvan neitillä yksinkertaisesti nukkumalla tunnin pidempään. Nyt tyty vetää päikkäreitään ulkona. Mies nukkuu yövuoron jälkeistä nukkumisyötä vielä. Ilmotti sitten aamulla sänkyyn kömpiessä, että menee tännään illaksikin töihin, eli lähtee töihin jo tossa 13 maissa ja palaa seuraavana aamuna 6 maissa. Sitten taas on miehen vuoro nukkua ja maanantaina on hänellä joku koulutus ja sen jälkeen taas töihin yöksi. Tiistai-illan olen jo minä ehtinyt täyttää menoillani, joten saas nähdä milloin näemme toisiamme. Aikaa käy vaan usein pitkäksi yksin neitin kanssa. Mutta jospa tässä keksisi tekemistä. Yksin neiti ei kovin pitkiä aikoja vaan viihdy, joten omista hommista on turha haaveilla.
Riisipuuro on tulossa sunnuntairuuaksi ja minä ajattelin tämän oman ajan hetken täyttää koulutehtävillä. Joten nyt pois täältä! =)
t.L
Elikkäpäs, olen suht uusi täällä palstailussa, tuolla suurperhekuumeilijoissa olen jo ilmoittautunu. Kuopukseni on syntynyt 10.03.05 ja nyt vasta pisti silmään tällänenkin pino!
Ise olen 27, mies myös, muut lapset 12/96 ja 09/02. Keski-suomessa asustamme.
Pikkuneitimme syntyi rv38+6, synnytys käynnity itsekseen suppareilla puoliltapäivin lopputulos tuli aamulla karvan ennen seitsemää. Loppu meni niin nopeasti et hui! Vaan aion kyllä puhua miehen ympäri että vielä kerran!! Ajan kanssa tosin, kiirettä ei pidä pitää. :)
Tähän hätään en muista oliko muutakin galluppia, anteeksi jos en niihin vastannu! Toisemman kerran..
Jee, Kaisa nukkui jälleen koko yön. Tällä kertaa vieläpä omassa sängyssään, ilman että piti hakea aamuyöstä viereen. Eli unta riitti 20.30-7.45 (siis 6.45 tätä aikaa). Meillä ollaan edelleen tunti väärässä ajassa, mutta eiköhän se siitä oikeille uomilleen ajaudu muutamassa päivässä mene.
Kävin pikaiseen asukastalon lastenkirpparilla ja sain kympillä muovikassillisen vaatteita Kaisalle. Harmitti tosin, kun yksissä housuissa joku oli piilottanut tarralapun alle ison tahran. Hävytöntä. Onneksi se oli 2-osainen puku, josta oikeesti halusinkin nimenomaan sen yläosan.
Jämähdin eilen lukemaan kirjaa melkein puolille öin, huomaa tosiaan että yöt ovat parantuneet. Aikaisemmin ei yksinkertaisesti olisi jaksanut valvoa. Nuo levottomat yöt kun ovat olleet meille tuttuakin tutumpia. Meillä asiaan auttoi ilmeisestikin aamuyöimetyksen lopettaminen. Ei se heti vaikuttanut, olisko siihen mennyt viikon verran. Kaisa menee nukkumaan 20-20.30 välisenä aikana ja mä imetän vielä uudestaan noin 2 tunnin kuluttua iltapuuron syömisestä, useimmiten siinä puoli kymmenen aikoihin. Sitten seuraavaksi syödään aamulla klo 8 puuroa ja maitoa nokkamukista. Saattaishan olla, että selvittäisiin jo ilman iltaimetystä, mutta en ole vielä uskaltanut kokeilla..
Eipä tässä kummempia. Kohta taidetaan lähteä ulkoilemaan, kun ei koko sunnuntaita viitsi sisällä kökkiä. Huomiseen!
kua ja Kaisa 25.3
Tietenkin uudet mahtuu mukaan!! =)
Pippandii: Topille myös 7kk onnittelut!! Ajattele,7kk sitten oltiin pusaamassa meidän pikkuisia maailmaan!! Mimmi syntyi klo 21.05. Tähän aikaa olin yksin salissa ja hoitaja soitteli miehelleni,että voisi pikku hiljaa tulla Kotkaan päin,täällä on meinaan synnytys käynnissä ;)
Meillä on rauhallinen sunnuntaipäivä.Mies lähti Mimmin kummin kanssa ajelemaan mönkiällä.En ymmärrä miktä iloa siitä on...Minä ja Mimmi otettiin pienet unet tai siis likka nukkuu vaunuissa vieläkin.Minun piti mennä haravoimaan,muttei niinkuin millään jaksanut. Jospa huomenna sitten..
Ikävää kun pimeä tulee niin varhain ja tietenkin meidän iso ulkovalo sanoi sopimuksensa irti eilen.Se on vaan nyt taskulampun kanssa mentävä koiriakin ulkoiluttaa.Oispa ne katuvalot..
Mimmi on alkanut " juttelemaan" nyt oikein urakalla. En osaa kirjoittaa miten neiti höpisee,mutta ihan huomattavasti on lisääntynyt.Tarinaa tulee minkä kerkiää.Niin suloinen ääni toisella =)
Eipä tässä kummosempia!! Ai niin,tykkääkö kukaan Harry Potterista? Tulee meinaan uusi elokuva.Kirjaakin odotani!! Sattuisko kukaan tietämään milloin se ilmestyy? Minäkin tykkään lukea, mutta nyt on jäänyt ihan totaallisesti koko harrastus. Ehdoton lemppari on Patricia Cornwellin Kay Scarpetasta kertovat kirjat.
Nyt riittää...moiiiii!
Tuulia,Mimmi 7kk ja sykerö 5+4
En tiedä mikä meitin neitoselle oli viime yönä kun heräili vähän väliä itkeskelemään, kaikinpuolin on ollut aina hyvä nukkuja, lieneekö hampaat jotka kiusaavat.
Meillä on isukki työreissulla, tulee tänä iltana kotia, onneksi.
Meille tuo kellojen siirtäminen ei ihmeemmin vaikuttanut, Hanna heräsi vaille kahdeksan.
Meillä Hanna syntyi päivää ennen laskettua-aikaa, olimme miehen kanssa ruokakaupassa, kun jotain märkää alkoi valua pitkin mun jalkoja, ensin vähän ihmettelin että hittoa, mutta sitten aloin nauraa hekottamaan, mies katteli mua vähän ihmeissään ennekuin sain sanotuksi, että taitaa lapsi vedet lorista, teimme ostokset loppuuna ja vähän aikaa vielä istuskeltiin tässä kotosalla, isommat lapset olivat jo meitä patistelemassa menemään ja kyllä isukkikin oli aika hermona, mutta mä yritin ettei vielä lähdettäisi. Sairaalaan mennessä en ollut kuin 2cm auki, yö oltiin tarkkailussa, mitään ei tapahtunut, aamulla 7.25 alkoi supistukset ja yhdeksän hujakoilla tiheni niin, että pääsin synnytyssaliin, puol12 sain epiduraalin ja puol 2 alko oleen jo semmonen olo, että on pakko ponnistaa, ponnistelin siinä itsekseni hiljakseen vähän aikaa, sitten annoin miehelleni luvan soittaa kätilö paikalle, 20 vaille 2 iltapäivällä aloin ponnistamaan ja 13.50 tyttö oli maailmassa, painoa 4170g ja pituutta 51.5cm, kaikista helpoin synnytys tämä oli, ensimäistä tein 22h50min. ja toista 15h, nyt synnytyksen kestoksi laitettiin 5h40min.
Kyllähän tuota päivää mieluusti muistelee!
Meillä on kanssa eroahdistusta, vieressä on parempi nukkua kuin omassa sängyssä, ennen nukahti tyytyväisenä itsekseen omaan sänkyyn, nyt huutaa ja vaatii viereen jonkun, sama on leikkiessä, kauaa ei itsekseen viihdy, näkösällä pitää jonkun olla.
Sunnuntain jatkoja...
T:Hanneliini & Hanna 7½kk
Vastaanpa nyt kysymyksiin, joita tuossa edellä on esitetty.
Meillä nukkumaan käydään nykyään tuossa klo. 21 maissa. Aiemmin jo 20, mutta aloin siirtää aikaa myöhäisemmäksi, kun ennakoin tätä talviaikaan siirtymistä. Turhaan murehdin. Helmi nukahti illalla vähän jäkeen ysin ja nukkui aamulla nykyistä aikaa seitsemään eli kesäaikaa kasiin siis 11 tuntia, mitä ei ole koskaan ennen tehnyt ilman varhaisaamun syöttöä. Joten ihan mukavasti meni. Mietin vaan, että johtuiko tämä hyvin nukutuista päiväunista. Helmi nimittäin nukkui eilen kolmet unet, 2 x 1,5 h ja 1 x 45 min. Niinhän sitä sanotaan, että hyvät päiväunet, hyvät yöunet.
Eli tuossa taisi tulla vastaus siihen toiseenkin kysymykseen. Muistaakseni joku kyseli just tuosta talviaikaan siirtymisestä ja sen vaikutuksesta heräämisajankohtaan. Ja Helmi nukkuikin taas tosi hyvin eli ilman kitinöitä ja päätyyn liiskautumisia, kun sängyn pääty on taas hieman koholla.
Pitänee lukea muutkin viestit, josko kysymyksiä olisi lisää. Kerkisin vaan puoleen väliin, kun piti kirjoittaa äkkiä, ennekuin kaikki haihtuu mielestä. Kirjoitan sitten toisenkin viestin, jos lisää tulee asiaa.
lehtovi & helmi 28.3.
Vanhaan aikaan siis kuudelta. Topsanteri jaksoi valvoa onneksi kolme tuntia ennen aamu-unia, joten olemme nyt siis entisessä tahdissa (nukahti klo 8.00). No, katsotaas miten päivä sujuu..
Miuqu: Olen itsekin konttinut väliin tutin perässä pitkin sängyn alusia. Nyt olemmekin ottaneet varatutteja useamman makkariin, joten sellaisen heti saa käden ulottuville, kun on tarvis. Meillä Topi unohti tuon yöimetyksen tällä viikolla ihan itsekseen-viime yön nukkui 18.30(ei kertakaikkiaan enää jaksanut olla valveilla)-06.00(vanhaa aikaa) eli nukkui melkeis kellonympäri. Toki kolmisen kertaa tuttia oli vailla, mutta tyytyi siihen. Ja vielä alkuviikosta oli yksi yö, jolloin söi kaksikin kertaa. Toivotaan teillekin rauhaisia unia!!
Moni on kirjoitellut eroahdistuksesta. Varmaan nuo yöheräämiset meilläkin on pienimuotoista tarkastelua, että onhan äiskä ja iskä lähettyvillä.. :) Välillä kuikkii pinnojen välistä ja jatkaa uniaan.. Tähän ilmiöön liittyy myös päivisin se, että jos minä tai mieheni olemme lähdössä ulos ja Topi näkee lähdön, hän ryhtyy lohduttomasti parkumaan perään.
Unien parantumisista huolimatta mua kyllä nykyään väsyttää koko ajan, tämä pimeys tuo tässä iässä :) omat rasitteensa.
Nyt mustat silmänaluset piiloon, siis meikkipussi kouraan. Päivällä on lähdettävä juhlimaan. Keittelen Topsanterille taas soseita ja mies tekee hirvipaistia lounaaksi. namsk!
Pippandii