¤¤¤KESÄISTENKERTTUJEN Lauantai¤¤¤
Kommentit (27)
Lauantaiaamuun on tosiaan herätty, eikä niin kovin virkeästi. Tuo aamuyö oli melkoisen levoton. Alavatsaa nipisteli -lienee niitä kannatinkipuja (en kyllä yhtään muista missä vaiheessa oli aiemmissa raskauksissa). No, nyt on taas ihan ok olo ja kun aamupalan söi, niin ei ainakaan vielä äklötä. Mulla muuten tuo huono olo pahenee iltaa kohti ja yölläkin saattaa siihen herätä. Onkos muilla näin päin?
Krisse, tarkoititko tuolla vyöllä sitä tukivyötä? Jos näin niin mulla on sellainen ollut, mutta pahan selkävian vuoksi sellainen kaupan pitsinen versio ei riittänyt vaan sain si-vyön lainaan fysioterapeutilta. Toisessa raskaudessa tätä selkäongelmaa ei sitten niin pahasti ollutkaan.
Vakuutuksista, ensimmäiselle lapsellemme emme sitä ottaneet ja harmitti vietävästi kun hänestä tuli vaikeasti astmaattinen. Toiselle otettiin ja tälle kolmannelle tulokkaalle otamme myös ehdottomasti. Tietysti toivomme ettei sitä juurikaan tarvittaisi! Meidän vakuutus on otettu syntymän jälkeen.
Hauskaa lauantaipäivää kaikille Kerttusille!
Suvetar
En ole yksinkertaisesti kerinnyt kirjoittamaan,kun pinot on aina niin pitkät,että se aika menee sen lukemiseen ;)
Olen vielä voinut hyvin,ei juurikaan mitään oloja.Välillä ahdistanut..tuntuu kuin ei saisi happea!! Pahoinvointia hieman pelkään,koska oksentelin aika paljon esikoista odottaessa.Viikosta 6-16..plääh. Nyt tosiaan voin hyvin.
Meillä on esikoiselle vakuutus Veritaksesta,joka on siitä hetkestä voimassa kun synnytyssaliin mennään.Kallishan se on,jotain 240e,mutta sama meinataan ottaa kuopuksellekin. Jos vaikka jotain vauvassa ilmenee,niin on ainakin vakuutukset kunnossa. Esikoisella ei olla vielä tarvittu..
Eipä neiti anna kirjoittaa, jotes heippa!
Tuulia,tyttö 7kk ja sykerö rv5+3
Voi kun ois poika periny isältään hitaan heräämisen mut ei... se kun silmät saa auki,nii pomppaa jo ylös,eikä varmasti anna jäädä nukkumaan,isän kyllä antaa...
Meillä vakuutus otettiin syntymän jälkeen,oisin ottanu ennen syntymää, mut olin kaks päivää myöhässä,se vissiin on päivälleen tarkkaa millon... Eipä tuota oo onneks tarvinnu...
Mulla on eka aamu ettei oo pahaa oloo. *koputtaa puuta* Maha meinaa kovana olla tosin,jos ei tosi säännölliseen onnistu käydä tuotokset tekemässä,alkaa kivistää.Esikoisen ootuksessa jouduin duphalacia ottamaan puolesta välistä lähtien ku välillä huusin kivusta,mut syytä ei löytyny,lääkäri epäili vaan suolistoo.Sen tarkempia tutkimuksia ei sit tehty...
Mulla ei kokemusta oo tukivöistä,mut nyt jo jos lattialla makaa ja yrittää nousta,nii toinen puoli pakarasta vihloo..Ekassa raskaudessa oli sama mut ei se näin aikasin alkanu.
Mahallaan,siis täysin mahallaan,alkaa olla hankalaa nukkua.Nukun sit " puoli-mahallaan" .Outoo vaan et näin aikasin alkaa tuoki... Tuntuu et kaikki alkaa paljo aikasemmin....
Juu,josko aamupalan laittoon jo lähtis....
Suhmura 8+2
Mulla alkoi lauantaiaamu jo aikaisin: ihme että aika helposti pääsin ylös reilun kuuden tunnin unien jälkeen... tähän mennessä viimeinen viikko mennyt 12h yöunilla.. Illalla oon varmaan melko kuutamolla! :)
Eilen oli ekaa kertaa huono olo, mutta tähän aamuun oon päässy hyvin ilman ällötyksiä. Masua nippailee välillä melko kipeestikin, mutta toivottavasti vaan asiaan kuuluvaa!
Vakuutusta ei olla viel kauheesti suunniteltu mutta varmaan aletaan ainakin kyselemään eri vaihtoehtoja jo ennen syntymää. Ja oishan se hyvä olla jo syntymähetkellä voimassa: vaikkakin toivottavasti tarpeettomana!!
Äitiysvaatteita en oo viel edes katellut, ei ainakaan vielä oo tarvetta. Varman tuollaista tukivyötä joudun kattelemaan kun seisomatyö ja mulla usein selkä reistailee... mutta aika näyttää sitten!
Mukavaa viikonloppua kesäkertuille! :)
Miitsu rv6+6
pikaisesti tulin vilkaisemaan joskos ois muitakin jo heräillyt kirjoittelemaan :)
tuosta belly beltistä...se on tämmöinen
http://www.babyidea.fi/aidille/bellybelt/
ilmeisesti kovin moni ei oo tuota kokeillut/saatikka kuullut...kun keskustelu meni tuohon tukivyöhön :)
no mutta tytöt taas kutsuu... myöhemmin taas tuun rutisemaan
krisse ja tytöt -02 ja -04 +masu rv?
En oo nähny tai kuullu kenenkään käyttävän moista..itellä meni parit venyvämmät housut lopunki aikaa...Painoo ku tuli vaan 8,5kg..
tai onhan tässä oltu hereillä jo useampi tunti.
Muakin alkoi kiinnostamaan tuo Belly Belt, koska haluaisin vielä mahtua mun farkkuihin jonkin aikaa. Nyt jo alkaa ahdistamaan niillä istuminen ku eivät anna yhtää periksi. Tuon vyön kans, vaan pitää olla sitten aina pitkä paita, ettei avonainen vetoketju paista. Tilasitko jo Krisse sen? Kerrohan sitten millainen se on käytössä. Jos vanhat merkit paikkaansa pitää, niin mun pitää siirtyä äitiyshousuihin viimeistään rv 12.. :/ Oli muuten kummallinen tuo mainosteksti, jossa sanottiin, että mieskin on sitä sitten lainaamassa... =O
Täällä pahaolo jatkuu, mutta ilman oksennuksia. Eilen join cocacolaa pitkin päivää, niin pysyi paha olo loitolla. Illalla napostelin vielä Kartanon perunalastuja...Että terveelliset eväät täällä. Tavoitteena olis, ettei paino nousis 10kg enempää, että saapa nähdä jos ainut mitä saan alas on kokis ja sipsit..
Paljonko teillä on tullu painoa aiemmista raskauksista? Mulla tuli ekalta 20kg ja tokalta 12kg. Molemmilta sain kaikki kilot pois 4kk jälkeen synnytyksestä. Nyt on lähtöpaino pari kiloa alle kuopuksen lähtöpainon.
Mutta nyt siivoilemaan!
mirju (ja toistaiseksi vailla työnimea oleva masunasukki) rv 6+6
joo mäkin menin noissa vöissä ihan sekaisin... en ollukkaan ees kuullu tuosta Belly Beltistä...
Mulla on parit farkut jotka on laihtumisen vuoksi vyötäröstä isot nyt ja haaveilen että voisin niitä käyttää sitten kun nykyiset ei enää mahdu... Mun kroppa on oikee ongelma housuostoksilla: kapee vyötärö, mutta reisissa ja takamuksessa löytyy eli lähes kaikki housut on vyötäröstä väljiä :(
Mutta työnpariin ja kahvin keittoon ettei päänsärky yllätä... pakko saada jokapäiväinen kupillinen, mieli tekee ainakin vielä!!
niin:
Mirju: hauskaa meillä ois sama la!! mä vaan epäilen että saattais siirtyä eteenpäin, ainakin plussaa sai ootella useemman päivän, mutta ultrassa sen sitten varmaan saa selville!!
Tänään mua ois väsyttäny NIIIIIIIIIN paljon! Mutta oli ukon vuoro nukkua aamulla. Onneksi poju päätti aamiaisen syötyään, että isin on aika nousta, ja kävi repimässä ukon ylös. Ja mää sain ottaa puolen tunnin aamutirsat vielä =) Mutta ei ne paljoa kyllä auttanu...Ainakaan ei oo huono olo tänään. Ei mulla mitään ihan kauheita oo ollutkaan, paha olo tulee ja menee. Ja yleensä iltaa kohti pahenee. Parina yönä oon valvonu, ku on ollu niin huono olo, ettei meinaa uni tulla.
Mulla ei ole kokemusta tosta bellybeltistä, kätevän oloinen, mutta pitkiä paitoja joutus sen kans sitten pitään...
Ukko lähti pojan kanssa pihalle, pitäs alkaa tekeen gradua, mutta EN JAKSA. Oikeesti, motivaatiotakin ois, kun sain niin hyvin torstaiaamuna tehtyä, mutta väsyneenä ei taida hommasta tulla mitään. Pitää kokeilla jotain saada aikaan.
Vakuutuksista. Ei otettu esikolle vakuutusta ennen kuin vasta vauvan synnyttyä, eikä varmaan oteta tälle toisellekkaan. Ja ihan perus tapaturmavakuutus vain.
Eggis rv 8 tasan (muistaakseni)
Noista vakuutuksista. Meillä ei oo ollu kummallakaan ja vaikka on korvakierteessä oltu molempien kanssa, niin en oo kokenut tuota vakuutusta tarpeelliseksi. Antibiootit ei paljoa maksa ja putkitus hoitunut pelkällä pkl-maksulla sairaalassa.
Miitsu: meillä tosiaan on sama la. Ja tais olla kertuissa peräti 4 muutakin joilla sama la. :) Suosittu päivä tuo 18.6. Voihan nuo tietty vielä ultrassa muuttua.
Ja taas jatkamaan siivousta...kummasti tää kone vetää puoleensa! ;)
Olinpa nopea.. Mulla on hiipinyt taas sellanen mörkö mieleen, et onkohan kaikki hyvin, kun pari päivää sitten oli maha todella kipeä, koko päivän istuin pöntöllä, verta ei kylläkään tullut. Mut raskausoireet loppu siihen ku seinään, ei tunnu enää missää..
Noh, 1.11. on neuvola, toivottavasti saadaan sydänäänet kuuluville.
Täytyy mennä kun esikko heräilee kärryissään!
Rosa rv 9+1 ja Eeli 7 kk
Heti herättyä on paha olo. Päivän mittaan helpottaa, mutta sitten alkuillasta iskee järkyttävä väsymys ja oksetus. Kauankohan tätä kestää? Muistan kyllä edellisestä raskaudesta tämä saman olotilan. Ei oo kivaa ei, mutta tätä tämä nyt on. Raskausviikkoja on huomenna kasassa kuusi. Juhannuksena on toivottavasti sitten nyytti kainalossa. Esikoinen täyttää viikon päästä 4v.
Kiitos vaan tuosta belt-vinkistä-->alkuun tuntui että ei sille óis mitään käyttöä mutta tajusin että työhame on kyllä niin kiree vyötäröltä jo nyt ettei oo tosikaaan, eli siihen se ois oikeen oiva apu!! täytyykin mennä liikkeeseen tutustumaan! Työnantaja ei kuitenkaan saa hankittua uusia työvaatteita joten ite joudun ettimään vanhoista sopivia....
Tänään on ollu tosissaan hyvä olo koko päivän. Mahassa juilintaa aika tasaiseen tahtiin!
Nyt meen taasen pyykkien kanssa pelaamaan :(
Heräsin just kahden tunnin tirsoilta ja nyt taas jaksaa iltaan asti valvoa. Täytyykin yrittää nukkua vähän varastoon, kun on ensi viikko pitkä ja raskas viikko. Ekaks normaalit 5 pvää töitä ja viikonlopuksi vielä kursseille Helsinkiin. Saas nähdä miten sitä jaksaa ja kuinka tämän raskauden voi viikonloppuna peitellä, kun ollaan työporukalla menossa ja ne ei vielä tiedä. Arvaavat varmaan viimeistään illallisella kun ei punaviini uppookkaan enää entiseen malliin.
No täytyy lopetella kun neiti 4vee yahtoo pelaamaan....
Itse olin kavereiden kanssa viihteellä tässä yks ilta, ja hekään ei tiedä raskaudesta vielä. Otin alkoholittomia drinkkejä samaa tahtia kuin muut joi alkoholillisia. Ja kivaa oli (ja halpaa). Kellään ei käynyt mielessäkään, että jotain on nyt erilailla - paitsi yksi kiinnitti huomiota tupakoimattomuuteeni, mutta sanoin, että lopetin siihen kun työt loppui ;)
Ensi viikonloppuna on (taas) bileet, yksi kaverini palaa suomeen oltuaan puoli vuotta vaihdossa - ostan yhden tavallisen siiderin (saunajuomaksi) ja muutaman alkoholittoman siiderin, eikä kukaan taatusti huomaa mitään ;)
Jos siis pystyt, niin pyydä vaivihkaa alkoholitonta punaviiniä, niin ei kukaan työkavereistasikaan huomaa mitään =)
Eggis
Pitkästä aikaa mukaan taas! Hitsi, kun ei meinaa koskaan tänne ehtiä....
Vakuutuksesta: meillä hankittiin esikoiselle, kun oli pari kuukautta vanha, ja se oli loistopäätös. Nyt on meneillään kaik 6. korvatulehdus, joten on todellakin maksanut itsensä takaisin. Just lähetin korvaushakemuksen viimeisimmästä lääkärireissusta: 85 e lääkärin palkkiot + antibiootit (ne on kyllä suht edullisia). Joten suosittelen!
Mulla on sellaista tasaista ällötystä ja väsymystä. Pöntöön ei tarvi kurkkia, mutta muuten etoo pitkin päivää. Ja ihan sama, nukkuuko yöllä 7 tuntia vai 12 tuntia, näin iltasella väsyttää ihan yhtä paljon... Lääh.
Mua vähän ahdistaa se, kun joudun käyttämään kortisonipitoisia silmätippoja tosi paljon (siis toisinaan 20 tippaa/vrk) sitkeään silmätulehdukseen. Silmälääkärit vaan toteaa, että pakko on hoitaa ja että ei pitäisi olla mitään vaikutusta tulevaan vauvaan. Silti mua hirvittää. Onko kellään kokemuksia tai tietoa vastaavasta? Täytynee jutella neuvolan lääkärin kanssa kohta, se on kuulemma paras asiantuntija.
Eipä muuta, pitää kai mennä tuon esikoisen kanssa leikkimään välillä, vaikka hyvin isin kanssa tuntuu viihtyvän. Mukavaa viikonloppua minunkin puolesta!
Katalin rv 8+1
Tällä hetkellä parhaiten maistuu keitot, hedelmät, vihannekset, jogurtti yms. Kuvotusta on pitkin päivää, mutta pahimmillaan iltaisin, kuten joillakin muilla tuntui olevan. Ja väsyttää ja on hirveä pissahätä varsinkin öisin.. Ainakin tämä alkuraskaus on tuntunut erilaiselta kuin esikoista odottaessa. Kuvotusta ei ollut näin aikaisin. Tänään menin syömään mäkin annoksen ja hyi että mikä olo oli sen jälkeen. Aivan järkyttävän huono. En ikinä enää syö noin raskasta ruokaa.. :)
Itsellä paino on nyt melko sama kun aloin esikoista odottamaan. Esikoinen on nyt 3,5- vuotias. Silloin painoa tuli noin 8 kg. Kyllä nyt jo tuntuu, että maha olisi kasvanut. Kun on selällään, tuntee ihan selvästi alamahan olevan koholla, ei saa enää vedettyä sisään, niinkuin jokin aikaa sitten. Mahaa on kyllä aina ollut, joten ei kukaan ainakaan heti mahan kasvusta arvaa raskautta.
Neuvola on marraskuun lopulla, toivoisin, että voitasiin jo kuunnella sydänääniä, että saisi jonkinlaisen varmuuden tähän raskauteen. Jos ei vielä suostu niitä kuuntelemaan, niin sitten mennään marraskuun lopulla ultraan yksityiselle. Sen jälkeen voi jo kertoa raskaudesta muille, noin 10 viikolla. Odotan sitä hetkeä tosissaan! :) Jaksamista muille Kesäkertuille!
Kamu, poitsu-02, rv 5+5
Voi Rosa! Toivotaan että kaikki olisi hyvin. Onneksi pääset neuvolaan nii varmaan saat taas olla huoleti. Onhan noita kipuja kaikenlaisia alkuraskaudessa.
Itsellä tänään on ensimmäinen päivä, jolloin tuntuu että voisin ehkä ollakin raskaana. Tässä makaan tissit pystyssä ja pinkeenä. Aaamusta jo nännejä kipuili ja ovat hiemna tummeman punaiset kuin normaalisti ja nyt niitä jomottaa kaikkialta.
Olin ratsastamassa... olipa ihana ratsastaa auringon paistaessa... vielä ei tunnu kummalliselta ratsastaessa (edellisillä kerroilla on maha ollut tärinäarka aika aikaisessa vaiheessa). Yritän kovasti vähentää ratsastusta kolmeen tai kahteen kertaan viikossa ja järjestän muuta toimintaa heposelleni.
Onko kesäkertuissa muita ratsastavia?
Ninni rv5+2
eilen jäi kirjoittelukin väliin kun oli niin paha olo koko päivän... kävelin täällä kotona kuin mikäkin zombie.. :D
illalla kun sain tytöt nukkumaan oli ukko antanut ennen lähtöä rahaa jos vaikka haluun tilaa pitsaa ku valittelin etten oo oikeen syönyt mitään kokopäivänä... ja nam, söin sitten kovalla ruokahalulla koko pitsan :)
vaikkakin kun pitsa tuli ei haju houkutellut mutta kun sai ensimmäisen palan suuhun, niin johan meni kaikki :))
Aamulla kun heräsin...reilut puolituntia sitten ei ollut yhtään etomista, voiskohan johtua siitä pitsasta? no mutta nyt taas vaihteex äklöttää, Jee.
*Kyselin joskus aiemminkin tuosta Belly Beltistä, että onko sitä kukaan kokeillut? Oliko Hyvä?
Mulle tulossa semmoinen ja mietin tuossa että pitäisköhän hommata vielä jotkut äippähousutkin tuohon rinnalle...
*Onko kukaan ajatellut ottaa tuota vakuutusta vauvalle? Siis sitä mikä otetaan ennen syntymää, nää vakuutus asiat on aina yhtävaikeita päättää...ääh..
katellaas taas myöhemmin, täytyy käydä laittamas esikoiselle leipää (kuulemma) :)
Krisse ja tytöt -02 ja -04 +masu rv?