Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Siis voiko olla että maito nousee vasta 5vrk:n päästä synnytyksestä?

Vierailija
25.05.2011 |

Millä vauva elää tuon 5 vrk?

Itse en muista milloin maito nousi, luultavasti synnytystä seuraavana päivänä.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
25.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauva saa lisämaitoa sen ajan. Tietysti ensin "tyhjää rintaa" ja sen jälkeen luovutettua äidinmaitoa. Normijuttu.

Vierailija
2/15 |
25.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kyllä taisi olla lähempänä neljättä vuorokautta ennen kuin maito nousi. Mutta esikoisen ollessa kyseessä, en halunnut lähteä kotiin, ennen kun maito nousi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
25.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on noussut maito molempien lasten kanssa vasta 6 vrk synnytyksestä. Lisämaitoa tarvittiin kolmannesta päivästä lähtien.

Vierailija
4/15 |
25.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla maito alkoi nousta kunnolla vasta kotona, eli olisko ollut siinä 4-5 vrk synnytyksen jälkeen. Kyllä sieltä jonkin verran maitoa tuli tuotakin ennen, mutta aivan vähäisiä määriä vain. Vauva kuitenkin pärjäsi niillä tipoilla, mutta hän roikkuikin rinnassa melkein koko ajan.

Vierailija
5/15 |
25.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen imettänyt kolmea lasta yhteensä yli seitsemän vuotta ja maitoni nousi esikoisen kanssa 5 vrk ja seuraavien kanssa 4 vrk ja 3 vrk synnytyksestä.

Maitoa voi siis tulla myöhemmin aivan normaalisti. Yritin imettää nännit verille ja itkin, mutta mikäpä siinä, nousee kun nousee. Rakastuin vauvoihini heti kun he syntyivät, mutta sekään ei aiheuttanut nopeampaa herumista.

Vierailija
6/15 |
25.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mulla ei tullut juuri niitä tippojakaan ennen maidonnousua. Syöttöpunnitus kakkosen kanssa kotiutumisaamuna 3 päivää synnytyksestä tasan 0 grammaa. Päästivät kotiin, kun lupasin antaa lisämaitoa. Eikä meillä muuten ole mitään mahkuja saada luovutettua äidinmaitoa, korvikkeella on molempien kanssa menty.

Ja maidonnousun jälkeen molemmat oli täysimetyksellä, esikoinen 4,5 kuukautta, kuopus 6kk. Vaikka virallisestihan ne ei olleet täysimetyksellä, kun saivat heti alussa lisämaitoa.

4

Vierailija
7/15 |
25.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen imettänyt kolmea lasta yhteensä yli seitsemän vuotta ja maitoni nousi esikoisen kanssa 5 vrk ja seuraavien kanssa 4 vrk ja 3 vrk synnytyksestä.

Maitoa voi siis tulla myöhemmin aivan normaalisti. Yritin imettää nännit verille ja itkin, mutta mikäpä siinä, nousee kun nousee. Rakastuin vauvoihini heti kun he syntyivät, mutta sekään ei aiheuttanut nopeampaa herumista.

Mitä se rakastuminen vauvaan tähän liittyy? Kidutitko vauvaasi ruuatta kun maitoa ei herunut? Sorry vaikutat hörhöltä.

Vierailija
8/15 |
25.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tapella olen saanut, että sairaalassaoloaikana olen vauvalle lisämaitoa saanut (kun eivät usko, vaikka lapsi itkee nälkäänsä ja siis lopettaa, kun olen saanut lisämaidon kinuttua).

Vierailija
9/15 |
25.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tapella olen saanut, että sairaalassaoloaikana olen vauvalle lisämaitoa saanut (kun eivät usko, vaikka lapsi itkee nälkäänsä ja siis lopettaa, kun olen saanut lisämaidon kinuttua).

Vierailija
10/15 |
25.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käsittänyt että varsinaisesti ensimmäinen ravinto on istukasta saatua, ja ensimmäiset tipat ovat lähinnä vastustuskyvyn kannalta tärkeitä. Nimitetäänkö niitä kolostrumiksi tms? Synnytin englannissa, jossa lisämaidon antamiseen suhtauduttiin (ainakin minun sairaalassani) erittäin nuivasti, ja minulle kyllä vakuuteltiin, että lapsi pärjää kyllä vuorokausia. En oikein enää muista missä vaiheessa maito nousi.

Sekin oli jännä, kun koetin saada birth planiin toiveen siitä, että vauvalle annettaisiin luovutettua rintamaitoa korvikkeen sijaan, jos minulta menee taju tms. Vastaus oli, että he lypsävät minusta vauvalle maitoa, korviketta tai luovutusmaitoa ei annettaisi.

Vierailija
11/15 |
25.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisämaitoa jouduttiin antamaan, ja ihan korviketta. Ei missään sairaalassa anneta luovutettua äidinmaitoa täysaikaisina ja terveinä syntyneille kuin korkeintaan pari kertaa, jos äiti ei jostain syystä pysty yhtään imettämään. Luovutettu maito on varattu keskosille ja muille sitä paljon tarvitseville.

Imetin tietysti koko ajan heti alusta asti niin maan pirusti, mutta eihän sieltä herunut tarpeeksi. Maito tuli sittemmin yllinkyllin.

Vierailija
12/15 |
25.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 vrk ilman ruokaa ja juomaa!!!!!!!!

Vierailija
13/15 |
25.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla maito alkoi nousta kunnolla vasta kotona, eli olisko ollut siinä 4-5 vrk synnytyksen jälkeen. Kyllä sieltä jonkin verran maitoa tuli tuotakin ennen, mutta aivan vähäisiä määriä vain. Vauva kuitenkin pärjäsi niillä tipoilla, mutta hän roikkuikin rinnassa melkein koko ajan.

Vierailija
14/15 |
25.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain vauvaa iholla, niin kyllä heruu, mutta kun ei heti herunut! Oli minulla silti lämpimiä tunteita!

Vaatimalla vaadin lisämaitoa! Esikoinen joutui itkemään miltei vuorokauden nälkäänsä, kun väittivät, että saa maitoa tarpeeksi, kun niin ahkerasti yritin. Seuraavien kanssa olin itsevarmempi ja vaadin lisämaitoa heti ekan nälkäitkun kuultuani.

En ole siis imetysfanaatikko. Lapseni ovat muuten täysimetettyjä mitä nyt alussa saivat joitakin kymmeniä millilitroja korvikemaitoa.

6.

Vierailija
15/15 |
25.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin muksut sai päivässä kerran, pari 10-15 milliä hörppyytettynä.

4