Voiko yksityiselle lääkäriasemalle viedä reseptejä uusittavaksi?
Tarkoitan siis samaan tyyliin kuin kunnan terveyskeskukseen eli jättää reseptit johonkin laatikkoon tai vastaanottoon ja käy hakemassa ne sitten muutaman päivän päästä. Maksaako uusiminen jotakin? Yritin katsella yksityisten lääkäriasemien sivuilta, mutta asia ei selvinnyt.
Kommentit (4)
jossa olen käynyt viimeksi syyskuussa. Olisin tahtonut uusia erään voidereseptin puhelimitse, mutta ei onnistunut, tämä lääkäri ei uusi reseptejä, jos käynnistä on yli 4 kk. Hoitaja sanoi puhelimessa, että eri lääkäreillä on eri aikamääreet tuohon, mutta siis kyllähän sinun täytyy ensimmäinen kerta käydä lääkärin vastaanotolla ja sitten vasta voi suunnitella uusimisia. Itse mietin sitä, että voiko terveyskeskukseen viedä reseptiä uusittavaksi, kun on sen alkujaan yksityiseltä saanut. Tuskin toimii niinkään päin?
että joku täysin vieras lääkäri uusisi sun reseptin tietämättä susta mitään? Ja vielä ilmaiseksi? Sehän voi joutua isoihinkin viakeuksiin jos uusii reseptin ja siinä onkin joku vika tai ongelma.
Sit toi voi onnistua, jos sulla on pitempiaikainen suhde johonkin yksityislääkäriin, eli oot käynyt sen saman tyypin vastaanotolla jo monta kertaa.TÄllöin ottavat uusimisesta kympin tai pari. Mut siis VAIN jos sulla on jo hoitosuhde tähän lääkäriin.
miksi sinä oletat, että lääkäri olisi täysin vieras? Omalääkärini lopetti terveyskeskuksessa ja siirtyi kokonaan yksityiselle lääkäriasemalle. Enkä olettanut, että uusiminen olisi ilmaista, vaan kysyin, että maksaako jotain? Niin kuin euroissa, tajuatko?
Ja terveyskeskuksen lääkärit ovat uusineet yksityiseltä saamiani reseptejä ihan sujuvasti näkemättä koskaan minua. Mutta tästähän ei nyt ollut kyse.
ap
Itse mietin sitä, että voiko terveyskeskukseen viedä reseptiä uusittavaksi, kun on sen alkujaan yksityiseltä saanut. Tuskin toimii niinkään päin?
uusittavaksi terveyskeskukseen. Ihan sujuvasti oli nimi ja leima heitetty uusimiskohtaan.
ap
että joku täysin vieras lääkäri uusisi sun reseptin tietämättä susta mitään? Ja vielä ilmaiseksi? Sehän voi joutua isoihinkin viakeuksiin jos uusii reseptin ja siinä onkin joku vika tai ongelma.
Sit toi voi onnistua, jos sulla on pitempiaikainen suhde johonkin yksityislääkäriin, eli oot käynyt sen saman tyypin vastaanotolla jo monta kertaa.TÄllöin ottavat uusimisesta kympin tai pari. Mut siis VAIN jos sulla on jo hoitosuhde tähän lääkäriin.