Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pentti Oinoselta (Ps.) hyvä täysistuntopuheenvuoro

Vierailija
25.05.2011 |

Pentti Oinonen /ps (vastauspuheenvuoro): Arvoisa puhemies! Kaikki muistamme Suomessa 1990-luvulla olleen laman, jonka seurauksena kymmeniätuhansia perheitä ja yrityksiä meni konkurssiin. Perheitä hajosi, monet eivät jaksaneet elää taloudellisten paineiden alla vaan päättivät päivänsä oman käden kautta. Tulivatko silloin Suomen valtio sekä pankit omien hädässä olevien kansalaistemme avuksi? Eivät tulleet.

Nyt kun ketkupankkiirit ja hulttiovaltiot huutavat apua, ollaan käsi ojossa - kokoomus ja SDP etunenässä - työntämässä miljardeja euroja kankkulan kaivoon. Ja mikä irvokkainta, vasemmistoliitto on riemurinnoin mukana tässä touhussa, vaikkakin äänestäjiään hämätäkseen aikoo huomenna äänestää Portugali-pakettia vastaan; (Martti Korhonen: Höpö, höpö!) jatkossa se äänestää hallituksen mukana rahojen lapioinnin puolesta. Audin takapenkille pääsyllä on hintansa, vaikkakin joskus kyseenalainen, vai mitä edustaja Arhinmäki?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
25.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisekseen: jos joku asia on menneisyydessä hoidettu huonosti, miksi se pitäisi aina ja ikuisesti hoitaa huonosti? mielestäni Oinonen takertuu liikaa menneisyyteen, eikä osaa katsoa eteenpäin. jos asioiden annetaan nyt luisua käsistä, lama tulee taas.

Vierailija
2/6 |
25.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos asioiden annetaan nyt luisua käsistä, lama tulee taas.

Melko irvokasta puhua tässä yhteydessä lamasta. Oinonen ei oikeasti ole penaalin terävin kynä, mitä ihmetteä sekin tekee eduskunnassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
25.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuntojen hinnat laskisivat. Itse saisin todennäköisesti pitää kunnallisen "suojatyöpaikkani".

Vierailija
4/6 |
25.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuntojen hinnat laskisivat. Itse saisin todennäköisesti pitää kunnallisen "suojatyöpaikkani".

Vierailija
5/6 |
25.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyypillinen minä-minä-minä -ihminen..

Tällä hetkellä monet joutuu kärsimään minä-minä-ihmisten ahneudesta ja itsekkyydestä. Tietyllä kansanosalla menee lama-aikana paremmin.

Vierailija
6/6 |
25.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että valtio piti suomalaiset pankit pystyssä pankkituella silloin 90-luvun alussa. Ei varmaan auttanut isoa osaa kansalaisista se, ettei asuntolainoja jouduttu irtisanomaan taikka säästöjä menetetty?

Että näin tää persut...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän viisi