Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä meidän perheen työnjaosta? Millainen teillä?

Vierailija
09.05.2011 |

Meillä on 2,5v ja 5kk lapset. Hoidan lapsia kotona ja mies käy töissä.

- Minä hoidan aina pyykit ja tiskit

- Hoidan yksin ison talon siivoukset, joskus mies auttaa viemällä matot ulos

- Teen aina ruuan x 2

- Kerään lelut, pidän keittiön puhtaana, vaihdan lakanat jne.. siis kaikki kodin ylläpitoon liittyvät jutut

Mies taas..

- Käy kaupassa

- Käy töissä

- Iltaisin leikkii esikoisen kanssa ja joskus vaihtaa vaipan vauvalle

?? Mitä mieltä?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

teemme kotitöitä aika tasan sillä olemme molemmat vuorotyössä. Se kumpi on kotona tekee aina mitä tarvitaan, oli kyseessä ruoka, siivous tai vaikkapa pyykinpesu. Silloin kun olin kotona lasten kanssa tein itse lähes kaiken niinä päivinä kun miehellä töitä. Mies kävi lähinnä kaupassa ja hoiti välillä lapsia, että minä sain vähän omaa aikaa.

Vierailija
2/9 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut sellainen sopimus, että se joka on kotona, tekee ruuan ja huolehtii yleisestä siisteydestä.

Illat oli sitten pelkkää perhe- ja vapaa-aikaa.

Toimi tosi hyvin aikanaan. Nyt olemme molemmat päivätyössä 40 tuntia viikossa joten työnjakokin on eri.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on taapero ja olen viimeisilläni raskaana. Mies normaalisti töissä.

Minä siistin kodin aamuisin, pyykkään, hoidan tietenkin esikoisen, vaunulenkeillä käyn samalla kaupassa. Laitan jotain helppoa ruokaa, kun mies tulee töistä. Illalla otetaan rennosti, puuhaillaan lapsen kanssa.

Viikonloppuisin mies laittaa aina ruoan, koska hän on todella hyvä kokki ja tykkää laittaa ruokaa. Olemme harkitsemassa siivouspalvelun ottamista kahdesti kuussa, kun emme oikein ole siivousintoisia, ja kahden pienen lapsen kanssa aika voi olla tiukalla.

Vierailija
4/9 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulostaa ihan ok viikolla.

Viikonloppuisin olettaisin miehen osallistuvan enemmän.

Vierailija
5/9 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppuna mies leikkii lasten kanssa, mutta ei tee mitään kotitöitä. Minusta ok. Syksyllä, kun vauva vähän isompi, etsin lastenhoitajan, joka pääsee meille pari kertaa viikossa muutamaksi tunniksi. Mies tulee niin myöhään arki-iltaisin, että haluan saada hoidettua joitain asioita rauhassa sitten päivän aikana.

Vierailija
6/9 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitten on paljon miesten töitä, kun on omakotitalo.

Vierailija
7/9 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin meillä, paitsi että mies tekee talvisin myös lumityöt ja hoitaa talon lämmityksen sekä auton. Joskus tuntuu, että minä olen se joka aina siivoaa, mutta toisaalta, jos mies sillä aikaa katsoo lapsia, niin ei haittaa.

Vierailija
8/9 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun palaat takaisin töihin, sinulla on iso urakka kasvattaa miehestä taas osallistuva.

Nyt opetat hänet siihen, että hän noukkii ns. rusinat pullasta eli leikkii lasten kanssa ja sinä teet kaikki kodin työt.

Hän menettää noiden kotonaolovuosiesi aikana oma-aloitteisuutensa. Saattaa kyllä tehdä jotain, jos erikseen pyydät, mutta ihan turha sitten ihmetellä, kun palaat töihin, että miksi mies on sellainen passattava kodin "statisti".

Sinä olet nyt äitiyslomalla, joten vastuullasi on hoitaa lapsia silloin, kun mies on töissä. Kotiakin sen ajan.

Mutta minä kyllä sinuna äkkiä reivaisin työnjakoa niin, että SILLOIN KUN MIES ON VAPAALLA, hän myös osallistuu kodin töihin. Eikä makaa sohvalla, kun sinä siivoat tai teet ruokaa.

Miehet tuppaavat kyllä oppimaan mukavuuksille, jos heille sen tilaisuuden antaa...

Vierailija
9/9 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 2 murrosikäistä ja 1 vauva/taapero, isommat koulussa ja pienin kotihoidossa. Minä käyn kokopäivätöissä ja mies tekee töitä aina, kun on jotain tarjolla. Viime aikoina onneksi aika paljonkin.

- Kaupassa käydään yleensä yhdessä miehen ja pienimmän kanssa.

- Isommat siivouksista vastaan pääsääntöisesti minä, mutta kaikki siivoaa päivittäin jotain.

- Päivittäisestä ruoanlaitosta vastataamme aika lailla tasan miehen ja murkkujen kanssa.

- Minä leivon ja teen joskus isompia määriä ruokia pakkaseen. Mies vastaavasti hoitaa lihat ja kalat pakkaseen.

- Pyykkäys on minun hommani.

- Mies hoitaa lääkäriaikojen tilaamiset, pankki- ja vakuutusasiat, minä maksan laskut.

- Mies hoitaa autoon liittyvät asiat, minä vaateasiat.