Eräästä blogistista - oletteko kiinnittäneet huomiota tähän seikkaan?
Saariston lapset - ihana blogi. Tällä blogistilla on 3 lasta, 2 tyttöä ja 1 poika (keskimmäinen). Pikkuhiljaa olen alkanut yhä enemmän kiinnittää huomiota siihen, miten vähän hän sitä poikaansa siellä esittelee. Tyttöjen vaatteita ja muita juttuja enimmäkseen, aina on heille jotain ihanaa ostettu. Pojastakin löytyy (ja silloinkin usein niin, että isän kanssa ovat jotain puuhanneet), mutta jotenkin tuntuu että tuo poika jää vähän varjoon siellä.
Kommentit (12)
blogisti itsekin jossain bloggauksessaan sanoi, että "x on meidän säästölapsi", kun sille ei tartte ostaa mitään. Saakohan se sitten vastaavasti jotain muuta?
jostain syystä kävin nyt tämän ketjun innoittamana tsekkaamassa mikä tämä saariston lapset blogi on. Ja ei hitto - mä tunnen tuon naisen =)
On kyllä tosi snobi nainen. Mun näkökulmastani kulkee aina nenä pystyssä kuin olisi jotenkin parempaa kastia kuin muut. Tytöt on tällätty aina sävy sävyyn ja kaikki vaatteet kalliita merkkivaatteita. On sillä pojallakin toki merkkivaatteet päällä. Sen mies on mun mielestäni 'normaali'. Ja ei ne mitään rikkaita ole, ihan normaaleja keskituloisia ihmisiä, olen vaan joskus miettinyt, että millä rahalla ne tuota elämäntyyliänsä rahoittaa. Kai niillä on pirusti velkaa. Meidän perheellä on oikeasti suuremmat tulot kuin tuolla perheellä ja ei kyllä tuollaista kulutusjuhlaa pidetä. Tai en mä ainakaan osaisi elää niin, että jatkuvasti tilistä tiliin mentäisiin ja vähän osamaksuhankintoja päälle.
Enkä ole ymmärtänyt kuinka joku voi seota noin vaatteisiin, kai sitä nyt maailmassa tärkeämpiäkin asioita on.
Mutta eniten hilpeyttä herätti nuo ruotsinkieliset tekstit mm. kakussa ja blogin otsikoissa. Nuo vanhemmat on ihan suomenkielisiä, perus-möttösiä =) Kai se on jotenkin hienompaa kirjoittaa ruotsia?
jostain syystä kävin nyt tämän ketjun innoittamana tsekkaamassa mikä tämä saariston lapset blogi on. Ja ei hitto - mä tunnen tuon naisen =)
On kyllä tosi snobi nainen. Mun näkökulmastani kulkee aina nenä pystyssä kuin olisi jotenkin parempaa kastia kuin muut. Tytöt on tällätty aina sävy sävyyn ja kaikki vaatteet kalliita merkkivaatteita. On sillä pojallakin toki merkkivaatteet päällä. Sen mies on mun mielestäni 'normaali'. Ja ei ne mitään rikkaita ole, ihan normaaleja keskituloisia ihmisiä, olen vaan joskus miettinyt, että millä rahalla ne tuota elämäntyyliänsä rahoittaa. Kai niillä on pirusti velkaa. Meidän perheellä on oikeasti suuremmat tulot kuin tuolla perheellä ja ei kyllä tuollaista kulutusjuhlaa pidetä. Tai en mä ainakaan osaisi elää niin, että jatkuvasti tilistä tiliin mentäisiin ja vähän osamaksuhankintoja päälle.
Enkä ole ymmärtänyt kuinka joku voi seota noin vaatteisiin, kai sitä nyt maailmassa tärkeämpiäkin asioita on.
Mutta eniten hilpeyttä herätti nuo ruotsinkieliset tekstit mm. kakussa ja blogin otsikoissa. Nuo vanhemmat on ihan suomenkielisiä, perus-möttösiä =) Kai se on jotenkin hienompaa kirjoittaa ruotsia?
Jokainenhan voi antaa istestään ja elämästään juuri sellaisen kuvan kun haluaa. Aika monella taitaa olla blogit ihannekuvan puolella.
Jos ne lapset käy jotain kielikylpyä sitten, koska äitienpäiväkorttikin oli ruotsiksi..?
Jos ne lapset käy jotain kielikylpyä sitten, koska äitienpäiväkorttikin oli ruotsiksi..?
Niin sitä minäkin ajattelin. Ja aika moni blogisti kirjoittaa pari sanaa englanniksi väliin joten miksi ruotsi olisi sen hassumpaa.
jostain syystä kävin nyt tämän ketjun innoittamana tsekkaamassa mikä tämä saariston lapset blogi on. Ja ei hitto - mä tunnen tuon naisen =) On kyllä tosi snobi nainen. Mun näkökulmastani kulkee aina nenä pystyssä kuin olisi jotenkin parempaa kastia kuin muut. Tytöt on tällätty aina sävy sävyyn ja kaikki vaatteet kalliita merkkivaatteita. On sillä pojallakin toki merkkivaatteet päällä. Sen mies on mun mielestäni 'normaali'. Ja ei ne mitään rikkaita ole, ihan normaaleja keskituloisia ihmisiä, olen vaan joskus miettinyt, että millä rahalla ne tuota elämäntyyliänsä rahoittaa. Kai niillä on pirusti velkaa. Meidän perheellä on oikeasti suuremmat tulot kuin tuolla perheellä ja ei kyllä tuollaista kulutusjuhlaa pidetä. Tai en mä ainakaan osaisi elää niin, että jatkuvasti tilistä tiliin mentäisiin ja vähän osamaksuhankintoja päälle. Enkä ole ymmärtänyt kuinka joku voi seota noin vaatteisiin, kai sitä nyt maailmassa tärkeämpiäkin asioita on. Mutta eniten hilpeyttä herätti nuo ruotsinkieliset tekstit mm. kakussa ja blogin otsikoissa. Nuo vanhemmat on ihan suomenkielisiä, perus-möttösiä =) Kai se on jotenkin hienompaa kirjoittaa ruotsia?
Lasten vaatteiden perusteella arvostelet perhettä? Meilläkin on lasten ja aikuistenkin vaatteet sävy sävyyn, ja se ei ole rahasta kiinni, vaan mausta ja viitseliäisyydestä.
Aika monesta asiasta huomaa, että oikeasti tunne ko. perhettä. Ihan huvittaa, millaisia johtopäätöksiä olet vetänyt:) Kulutusjuhlaa, osamaksuhankintoja, perheen kotikieli ym., olet iah väärillä jäljillä. Kateellinenko?
Koska tiedän heidän tulotasonsa, ainoa mahdollisuus ostaa kasapäin merkkivaatteita perheelle ja elää muutenkin leveästi on tilistä tilee eläminen. En ole sanonut että ko perhe käyttää osamaksuja, vaan että arvelisin, että siihen täytyy turvautua, jotta heidän tulotasollaan tuon elintason pystyy ylläpitämään.
Ja ei, en ole kateellinen. Hämmästyttää vain miksi jotkut yrittävät antaa itsestään rikkaan hienostoperheen kuvan vaikka eivät sitä ole. Kuten sanoin, meidän perheellä on todella paljon suuremmat tulot, mutta arvomme ovat jossain muualla kuin vaatetangoilla roikkumassa.
Tämä blogisti vaan arvostaa pinnallisia asioita ja minä en.
jostain syystä kävin nyt tämän ketjun innoittamana tsekkaamassa mikä tämä saariston lapset blogi on. Ja ei hitto - mä tunnen tuon naisen =) On kyllä tosi snobi nainen. Mun näkökulmastani kulkee aina nenä pystyssä kuin olisi jotenkin parempaa kastia kuin muut. Tytöt on tällätty aina sävy sävyyn ja kaikki vaatteet kalliita merkkivaatteita. On sillä pojallakin toki merkkivaatteet päällä. Sen mies on mun mielestäni 'normaali'. Ja ei ne mitään rikkaita ole, ihan normaaleja keskituloisia ihmisiä, olen vaan joskus miettinyt, että millä rahalla ne tuota elämäntyyliänsä rahoittaa. Kai niillä on pirusti velkaa. Meidän perheellä on oikeasti suuremmat tulot kuin tuolla perheellä ja ei kyllä tuollaista kulutusjuhlaa pidetä. Tai en mä ainakaan osaisi elää niin, että jatkuvasti tilistä tiliin mentäisiin ja vähän osamaksuhankintoja päälle. Enkä ole ymmärtänyt kuinka joku voi seota noin vaatteisiin, kai sitä nyt maailmassa tärkeämpiäkin asioita on. Mutta eniten hilpeyttä herätti nuo ruotsinkieliset tekstit mm. kakussa ja blogin otsikoissa. Nuo vanhemmat on ihan suomenkielisiä, perus-möttösiä =) Kai se on jotenkin hienompaa kirjoittaa ruotsia?
Lasten vaatteiden perusteella arvostelet perhettä? Meilläkin on lasten ja aikuistenkin vaatteet sävy sävyyn, ja se ei ole rahasta kiinni, vaan mausta ja viitseliäisyydestä. Aika monesta asiasta huomaa, että oikeasti tunne ko. perhettä. Ihan huvittaa, millaisia johtopäätöksiä olet vetänyt:) Kulutusjuhlaa, osamaksuhankintoja, perheen kotikieli ym., olet iah väärillä jäljillä. Kateellinenko?
miettiä syvemmälle eli että mustamaalaaminen on lapsellista. Lisäksi olet varmaan oivaltanut, että tuolla äidillä saattaa olla esim. huono itsetunto ja siksi yrittää päteä vaatteilla ym. Joka tapauksessa, se on hänen asiansa eikä ole sinulta pois.
niillä kaikilla lapsilla on mustat välikausiasut. Miettikää, miten kuumia porottavan kuumassa kevätauringossa!
käy niin ettei poika halua olla enää mannekiinina eikä häntä kiinnosta yhtään vaatteet paitsi se mitä hän ei ainkaan laita päällensä.
Tytöille löytää ihania juttuja ja mäkin tykkäisin esitellä niitä netissä. Pojalle ostetaan harvemmin vaatteita, hän tuleekin vaatekauppaan vain pakon edessä.