Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miksi 3-vuotias

Vierailija
28.10.2005 |

leikkipuistossa lyö toisia, repii toisten kädestä lelut, sylkee jne.? Onko normaalia?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
29.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teidänkö tarhassanne annetaan lasten sylkeä toistensa päälle ja hakata toisiaan? Kuulostaa aika uskomattomalle! En haluaisi lastani moiseen tarhaan ikinä! Vaikka epäilenkin tämän jutun totuutta.. Olen itse samaa mieltä, että tutut lapset voivat vähän kinata keskenään leluista ym. mutta jos lyödään, potkitaan, raavitaan tai syljetään on aikuisen kyllä aika puuttua tilanteeseen. Semmonen ei ole sallittua! Kinastella/nahistella on aivan eri asia kuin tapella.

Vierailija
2/8 |
29.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

sti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
29.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

On normaalia, että lapsi kokeilee rajojaan mitä saa tehdä. Onkis siis sinun tehtäväsi saada tuommoinen toiminta loppumaan nopeasti. Tiukka ei kielto, otat lapsen kiinni ja laitat penkille tekojaan miettimään. Vasta sitten päästät takaisin leikkimään kun lupaa ettei tee uudestaa ja anteeksi pyydöt hoidettu. Tuo anteeksi pyytäminen voikin sitten olla melkoinen haaste, mutta niitähän lasten kanssa riittää. Ja ainakun toistaa huonoa käytöstä, heti vaan uudestaan miettimään tekojaan. Kertaus on opintojen äiti. Muista olla tiukkana ja " vihainen"

Vierailija
4/8 |
29.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset vaan on erinlaisia, toiset tuhmempia kun toiset. Ei välttämättä auta vaikka kuinka komentaisi!

Meillä on vajaa kaks vuotias joka on kanssa kova komentamaan muita ja saattaa lyödä muita. Asiasta olemme tarhassa puhunut ja he ovat vahvasti sitä mieltä että on vain ohimenevä vaihe. Tilanteeseen yritetään aina puuttua, mutta siittä ei tehdä kuitenkaan mitään suurta haloota. Tietenkin sinun lapsesi on isompi ja voisithan koitaa pitää ankaran puhuttelun hänelle??

Vierailija
5/8 |
29.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kaikki kotona hyvin taikka kasvatus ja perusasiat pahasti pielessä.

Vierailija
6/8 |
29.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarhassamme pidetään ihan normaalina että lapset välillä tappelee ja vaikka yritetään että muita ei saa lyödä niin siihen ei kauheasti puututa jos antaa vähän takaisin toiselle. Sillä he uskovat että on tulevaisuutta ajatellen parempi että osaa pitää puoliaan kun alistua toisen tahtoon. Jos koet tilenteen niin pahaksi että luulet ettei se selviä lapselle puhumalla niin kyllä sitten kannattaa ottaa yhteyyttä esim. neuvolaan. Punnitse tilannetta että kauanko on kestänyt ja totteleeko lapsi ollenkaan kun häntä kiellät tätä lyömästä muita.

Olen antanut itse tarhan tädeille luvan puuttua tähän tiukalla linjalla ja näin teen myös itse, mutta eipä tuo komentaminen paljoa auta ainakaan tuollaista vajaata kaksi vuotiasta vielä.

Meillä on toinen isompi lapsi joka on kanssa todella arka eikä lyö muita takaisin, mutta ei hän kyllä muita lapsia pelkää vaikka hänelle vähän kiusaa ulkona tehdään....

Vierailija
7/8 |
29.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hän oikeen Huutaa ja hakkaa muita lapsia ja muille äideille näyttelee kieltä ja lällättelee ja puristelee käsiään nyrkkiin yms..älytöntä, ja äiti ei komenna mitenkään, pyörittelee vaan silmiään, Kurjaa kyllä, lapsi menettää kavereita ja äiti myös tolla käytöksellä

Vierailija
8/8 |
28.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi puhua neuvolassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän yhdeksän