Mikä on lempimarjasi, jos vain yhden saa valita?
Siis näistä: mansikka tai metsämansikka, mustikka tai pensasmustikka, kirsikka, vadelma, puna-, valko- tai mustaviinimarja, puolukka, karpalo, karviaismarja, karhunvatukka, boysenmarja... jne. Unhtuikohan joku oleellinen..?
Minä valitsen kirsikan.
Kommentit (24)
Minun lempimarjani on ehdottomasti hilla.
Taisi olla alitajuntainen lipsahdus kun itse en voi sietää sitä :) Anteeksi! ap
ehdottomasti makuna parhain (kunhan niitä vain sais tarpeeksi vatsan täytteeksi :))
Ihana iso, mehukas, tummanpunainen puutarhavadelma!
Mansikka tai mustaviinimarja, mutta jos toisesta pitäisi luopua niin jättäisin mustaherukan:)
Mulle tulee niin himo niihin kun niitä saa. En voi lopettaa syömistä, vaikka suu on jo ihan hapoilla, niin vielä vähän pitää syödä...
Mansikka tai mustaviinimarja, mutta jos toisesta pitäisi luopua niin jättäisin mustaherukan:)
eikös kirsikka ole hedelmä?
en tiedä virallisista luokituksista. ap
mansikka, mutta se ei ole marja, joten on pakko valita puolukka
mansikka, mutta se ei ole marja
Ihan listan marjoista ja hedelmistä saat nyt valita, mun luvalla. Ja onhan tomaatti puolestaan marja eikä sitä ole listalla ollenkaan?! Enpä arvannut heittäväni näin vaikean kysymyksen... ap
unohda että valittavana on myös epähedelmä ;)
Ihan listan marjoista ja hedelmistä saat nyt valita, mun luvalla. Ja onhan tomaatti puolestaan marja eikä sitä ole listalla ollenkaan?! Enpä arvannut heittäväni näin vaikean kysymyksen... ap
unohdit puoluka..
mutta vastaan että mansikka. :)
Alkuperäiseltä listalta unohtui vielä ainakin tyrni en tiedä oliko joku jo lisännyt. Myös ruusunmarja puuttuu listalta. Tosin en tiedä onko se marja ihan siinä merkityksessä kuin nuo muut. Todella hyvää kuitenkin, harmittaa kun kaupungissa niitä ei oikein viitsi kerätä kun ovat yleensä aina niin saasteisissa paikoissa.
Ehkä kuitenkin valitsen itse karviaiset koska niitä harvemmin saa talvella ja niitä ei siis tule kovin usein syötyä vuoden mittaan (syön kotimaisia marjoja lähes joka päivä). Ovat mielestäni oikein pohjolan viinirypäleitä.
Ehkä kuitenkin valitsen itse karviaiset koska niitä harvemmin saa talvella ja niitä ei siis tule kovin usein syötyä vuoden mittaan (syön kotimaisia marjoja lähes joka päivä). Ovat mielestäni oikein pohjolan viinirypäleitä.
- suosittelen :)
Mutta muutoin ehdottomasti mustikka. Paras marja leivonnaisiin :) Siis siitä saa hyvää läpi vuoden.
voi kun niitä vielä löytäisi jostain!
mutta jos kerran yksi, niin puolukka.
Myös mustikka ja tyrni ovat suosikkejani.
Minun lempimarjani on ehdottomasti hilla.