Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

PahoInpitely koulussa

Vierailija
23.05.2011 |

Kyllä on rajuksi mennyt koulun arki.

Tyttäreni koulussa joku oppilas oli menettänyt malttinsa pesäpallopelissä ja pahoipidellyt kahta oppilasta ja kolmea opettajaa.

Kukaan ei ollut onneksi loukkaantunut vakavasti. Pahastikin olisi voinut käydä. Tyttäreni kertoman mukaan yhdellä opeista on vielä vauva mahassa.

Tämä pahoinpitelijä on kevään kotiopetuksessa ja syksyn koulupaikka on mietinnässä.

Aika pelottavalta tuntuu että tämmöistä voi tapahtua keskellä koulupäivää. Kovasti herätti keskustelua myös kotona ja lapsen kaveripiirissä.

Koulu oli ottanut mielestäni tiukan mutta asiallisen kannan tapahtuneeseen. Asiasta oli keskusteltu yhdessä ja koteihin tuli tiedote asiasta.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jos opettajat olisivat ottaneet riehujan kiinni, ja esim painaneet maahan ja pitäneet siinä, olisivat riehujan vanhemmat varmaan nostaneet syytteen, ja täälläkin sitten olisi taivasteltu, kuinka on niin kamalaa, kun lasta kiusattiin...

Vierailija
2/7 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylä- vai ala-aste?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joilla pinna katkeaa. Eli kun koko vuosi on kiusattu, ei enää jaksa ja pinna palaa. Luokka saa sen, minkä tahtoi.

Vierailija
4/7 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitsee apua ja vertaisiaan, ei eristystä.

Vierailija
5/7 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

häkkiin,ja tapelkoot siellä.

POIS IHMISTEN ILMOILTA TUOLLAISET!

Vierailija
6/7 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitsee apua ja vertaisiaan, ei eristystä.

Joku noista pahoinpitelyn uhreista tekee varmasti rikosilmoituksen ja lastensuojeluviranomaiset puuttuvat tilanteeseen. Apua on siis saamassa.

Mutta että vertaisiaan? Ei eristystä? Ööh, olisitko valmis laittamaan lapsesi näyttämään hyvää esimerkkiä tällaiselle oppilaalle ja odottamaan, koska käy käsiksi? Olisiko sinusta ihan hyvä asia, että koulu sanoisi hyi hyi ja jatkaisi niin kuin mitään ei olisi tapahtunut? Minkä viestin tuo lapsi saisi siitä käytöksestä? Että voi huitoa pesäpallomailalla eikä saa mitään seurauksia...

Minua ottaa päähän tuollaiset nössöttävät taivastelijat, joiden mielestä väkivaltaisen lapsen auttamista on se, että altistetaan kaikki muut sille väkivallalle, kunhan itse tekijä ei vain saa mitään rangaistusta. Ehkä oma lapsesi on samanlainen? Minä opettajana en taas suostu työssäni joutumaan alttiiksi väkivaltaisille lapsille. En varsinkaan näin raskaana ollessani. En halua yhtäkään väkivaltaisen taustan omaavaa lasta luokkaani. En halua yhtäkään sellaista oman lapseni luokkaankaan. Enkä halua sinun kaltaisiasi hyssyttelijöitä päättämään näistä asioista.

Ja ei, se lapsi ei säälitä minua eniten. Minua säälittää eniten ne kaksi muuta lasta, jotka joutuivat ns. turvalliseksi luulemassaan paikassa väkivallan uhreiksi. Minua säälittää myös se raskaana oleva opettaja. Mutta ei, tuo lapsi ei säälitä minua yhtään.

Vierailija
7/7 |
24.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oppilas ei jatka normaalissa luokassa.

Koulun pitää pystyä takaamaan turvallinen työpaikka niin oppilaille kuin opettajillekin. Jos sitä ei muuten pystytä takaamaan kuin eristämällä yksi oppilas se on tehtävä.

Se miksi kyseinen oppilas näin raivostui on tietenkin selvitettävä asia. Onko taustalla kiusaamista vai onko kyseessä mikä?

Tälläisiin tapauksiin pitää puuttua ja pahoinpitelijän on saatava rangaistus eikä hyssyttelyä jotta tietää tehneensä väärin.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kaksi