Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Vapaamuotoinen työhakemus" - siis millainen?

Vierailija
23.05.2011 |

Millainen on vapaamuotoinen työhakemus? Kyseessä aineenopettajan paikka, johon haetaan nettihakemuksella.

Kerrotaanko siinä esim. omista loistavista luonteenpiirteistä työkokemuksen lisäksi, vai mitä ihmettä..?

Ennen olen tehnyt vain virallisia ja muodollisia hakemuksia... ja olisko se sitten paha tuohon liittää..?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

melko lailla suosia "avoimen hakemuksen" normeja.

Vierailija
2/4 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siis valmis nettihakemus, vaan vapaamuotoista tekstiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlaile mallihakemuksia. Itse laittaisin yksisivuisen "cover letterin" ja sen perään korkeintaan parisivuisen CV:n.

Cover letteriin asiaa vaikka näin:

- miksi paikkaa haen

- perustelut sille, miksi olen pätevä henkilö (ura- ja koulutustausta sekä tärkeimmät saavutukset, mikäli sopii haettavan paikan luonteeseen tällaisia sepustella)

- lisämotivaatio tai muutama hakemusta tukeva luonteenpiirre, esim. että olen (akateemisesti) erityisen kiinnostunut siitä ja siitä asiasta, tms. asia, jonka perusteella juuri sinut kannattaisi valita

- ehdotus keskustella paikasta ja profiilisi sopivuudesta haastattelun muodossa

Varmaan vapaamuotoisen hakemuksen voi tehdä niinkuin haluaa, mutta tuossa nyt vähän osviittaa. Luulen, etteivät halua sitä vanhanaikaista valtion virkoihin usein esitettävää "kunnioittavasti ilmoittaudun hakijaksi virkaan x, terveisin Sejase" ja virkaote plus tutkintotodistukset liitteeksi...

Vierailija
4/4 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro se kuvin, piirtele. Siinä on vapaamuotoinen ja jää mieleen!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kuusi