Miten pääsee pariterapiaan?
Olen kyllä tosi uusavuton, mutta pakko silti kysyä. Emme kuulu mihinkään uskontoon/kirkkoon (emmekä niitä palveluja ostaisi vaikka ulkopuolisille myisivätkin). Jos julkisella puolella on näitä palveluja niin lienevät tosi ruuhkautuneet? Ja yksityiset maksavat kamalan paljon. Miten tällainen tavallinen kädestä-suuhun elävä perhe voisi päästä pariterapiaan? Ja mitä jos terapeutin kanssa ei natsaa kemiat, voiko sitä vaihtaa?
Kommentit (14)
pariterapia mahdollisuus. Löytäisitköhän sos. viraston alta? Lapsiperheitä ottaa ilm. erityisesti, lapsettomien vaikeampi kai päästä. Enkä mä noita kirkon terapioitakaan teilaisi, olen ymmärtänyt ettei ne ole uskontolähtöisiä. Jonottaa joutuu kyllä kaikkialle.
Sinne seurakunnan terapiaan voi mennä vaikka ei kuulu kirkkoon eikä se maksa mitään. Eikä liity mitenkään uskontoon. Oon ite käyny siellä vaikka en kuulu kirkkoon. Ja oli ihan tavallista ja toimivaa, ei mitään uskontojuttuja. Muita julkisia en sitten tiedä jollei neuvolan kautta pääse.
Eivät todellakaan kysy, että uskooko tai kuuluuko seurakuntaan tai onko sen kunnan asukas! Kävin itse erotyöskentelyä tekemässä ja sain valtavasti apua! Suosittelen kokeilemaan tai ainakin ottamaan yhteyttä!
ja ihan se kaupungin perheneuvolan pareterapia kyseessä. Tai meille sanottiin, että kuukausi, mutta päästiin jo parin viikon päästä, kun oli tullut peruutusaikoja.
Ideologisista syistä emme nyt vaan halua kirkon piirissä annettavien palveluiden pariin, kiitos vain neuvoista :) Onko siis todellakin niin, että kohtuuhintaisia, "uskonnottomia" palveluita ei vain ole olemassa? :(
t. ap
vaikka sä sanoitkin, ettet halua kirkon palveluja, niin kuitenkin kerron muita mahdollisia tämän ketjun lukijoita ajatellen, että kirkon perheneuvontaan pääsee, vaikkei kuuluisi kirkkoon, ja että se on maksutonta.
Tosin edellämainittujen syiden takia ajoittain jonot ovat pitkät.
http://evl.fi/EVLfi.nsf/Documents/40D5B401E55B1785C225748000449ACD?Open…
terv diakoni Meiju
Tikkurilan seurakunta
Vantaan seurakunnat
että kun kysyit "uskonnottomia" palveluja, niin ei siellä terapiassa ole mitään esim. hartaushetkiä tai vastaavaa. Kyllä siellä puhutaan ihan vaan sen parin elämästä. Mutta viitekehys on kristillisen ihmiskuvan mukainen, jonka mukaan kirkko auttaa kärsiviä, esim, parisuhdeongelmissa.
Mutta en jankuta tästä, jotta menisit sinne, vaan oikaistakseni tietoja.
Toivottavsti löydät hyvän muun paikan! Kunnilla siis on perheneuvolat, mutta ne enemmän keskittyvät lasten ongelmiin kuin puhtasti parisuhdekysymyksiin (ehkä paikkakuntakohtaisia eroja on)
eli ainakin täällä stadissa siis sosiaaliviraston alaisuudesta.
Kirkon parisuhdeterapiakin on täysin uskonnotonta, ei sisällä mitään uskontoon liittyvää indoktrinaatiota.
Varaudu sitten siihen, että joudut selittämään puhelimessa tilannettanne, koska se terapian kiireisyys arvioidaan jo ajanvarauksen yhteydessä.
Kiireetön voi joutua odottamaan yli puoli vuotta, esim. me täällä stadissa pyydettiin aikaa viime kesäkuussa ja päästiin terapiaan vasta nyt tammikuussa.
Yksityiselle terapeutillekin voi mennä, mutta se on aika kallista. Esim. Väestöliitto velottaa 125 e per 1,5 h.
Ääk! Seuraavaksi meillä on sitten lapset huostaanotettuina, jos sossun silmätikuksi osumme. Jaahans, siihen taisi katketa terapiamatkamme :(
t. ap
Ääk! Seuraavaksi meillä on sitten lapset huostaanotettuina, jos sossun silmätikuksi osumme. Jaahans, siihen taisi katketa terapiamatkamme :(
t. ap
Se on vaan järjestetty viraston alaisuuteen, ei liity mitenkään lastensuojeluun, jos ette nyt sitten siellä yhdessä myönnä pahoinpitelevänne lapsia tai jättävänne lapset yksin, kun lähdette dokaamaan.
Ota huomioon, että päivähoitokin on sosiaaliviraston alaista toimintaa. Et sinä varmaan sitäkään kaihda siinä pelossa, että lapset vielä huostaanotetaan...
;-)
pääkaupunkiseudulla perheneuvolan kautta kunnan pariterapiaan. Kohta ei oo enää mitään paria mitä terapoida... Kiitos siis tosta kirkkolinkistä, koitan sieltäkin apua.
Ap, jos hakee apua niin ei ne nyt mitään huostaanottoa rupea laatimaan, ellette oo narkkareita tms.
sitä paitsi mulle sanottiin että tohon ilmaiseen terapiaan perheneuvolan kautta ei ees pääse jos ei oo lapsia.
?