Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsen yökastelu + leirikoulu : APUA !

Vierailija
23.05.2011 |

MIten te muut olette nämä asiat hoitaneet lapsen kanssa?

Lapsi siis ekaluokalla ja kastelee joka yö. Lääkitys käytössä, toistaiseksi siitä ei ole apua saatu.

Ei ole aiemmin käynyt yökylässä muualla kun mummulassa mutta nyt haluaa itse ehdottomasti mennä leirikouluun joka yhden yön siis.

Siellä nukutaan lattioilla ja makuupussissa.

Poikani meinasi ettei laita ollenkaan vaippaa vaan haluaa kokeilla ilman mutta...jos ja kun se vahinko tulee, on se sitten kyllä koko makuupussi märkänä.

Pakotanko laittamaan vaipan? Vai miten tämän nyt hoitaisin?

Kun tuntuu että itseäni jännittää ja surettaa enemmän..kun jos kaverit sitten näkeekin että vahinko tuli tai..jos häntä se sitten jännittää..

Huoh.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omani on tyttö ja 6-vuotias, eikä yökastele, mutta silti ekan kerran kaverikylään mennessä mietin tuota. Lähinnä tuli mieleen, että eipä voisi päästää lasta, joka yökastelee...

En ap osaa sanoa. Vaippa on vaikea ja sillekin nauretaan. Toisaalta taas vielä pahempi on "vahinko". Valitettavasti varmaan oma lapseni jäisi vastaavassa tilanteessa kotiin. Voiko se vaipan laittaa niin, ettei kukaan huomaa?

Vierailija
2/23 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sairaudesta. Älä anna sen jättää poikaa ulkopuolelle. Ohjaaja voi illan päätteeksi näyttää pojalle paikan, missä voi vaipan laittaa ja missä sen saa huomaamattomasti aamulla pois. Minä ainakin olen kesäleireillä näitä aikanani jopa yöllä pissattanut ja vaihtanut lakanoita. Olen myös aamulla hiippaillut herättämään vaipallisen vähän aikaisemmin vessaan vaippaa pois ottamaan.

Muistat vaan pojalle ison pyjaman mukaan. Ei näy vaipat.

Leirimieltä vaan äidillekkin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos leirikoulu kestää vain yhden yön, niin onko sillä väliä jos makuupussi kostuu? Voihan sen sitten pestä.

Vierailija
4/23 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oma lapsi oli yökastelija (joka yö) vielä ekan luokan, sitten loppui ihan itsestään.

Oletko puhunut lapsen kanssa, mites sitten jos vahinko sattuukin, tietääkö opettaja?

Vierailija
5/23 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

opettaja tietää asiasta ja myös kouluavustaja. He meinasivat että mennään tilanteen mukaan ja opettaja sanoi että hän voi nukkua lapseni lähellä.

En vaan ymmärrä miten itse jännitän tätä tilannetta näin paljon :(

ap

Vierailija
6/23 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos leirikoulu kestää vain yhden yön, niin onko sillä väliä jos makuupussi kostuu? Voihan sen sitten pestä.

Kostuminen on eri asia kuin kastuminen, joka luultavasti tässäkin tapauksessa olisi tuloksena. Olen samaa mieltä ohjaajalle kertomista ehdottaneen kanssa. Niin se menee. En suosittele vaipattomuutta, jos kastelu on vähänkin joka öistä. Suurempi vahinko on se märkä makupussi, joka taastuti kaveripiirissä huomataan, toisin kuin vaippa yöhousuissa.

Tsemppiä!

Vierailija
7/23 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti saa nyt kyllä hermoilla yhden yön. Ajattele miten reipas poika sulla on. Jos opettajakin on noin yhteistyöhaluinen, niin ei ole mitään hätää. Nyt ei auta kuin kärsiä se äitien, usein niin turha, hermoilu. Hieno poika, sanon minä!

Vierailija
8/23 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos aikuiset huolehtii, että lapsesi käy vaipan laittamassa kun toiset jo nukkumassa ja herättävät ekana vessaan niin toiset eivät huomaa mitään.

Mutta jos lapsesi ehdottomasti vaippaa vastaan niin ei pakolla tietenkään.

Vierailija
9/23 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielummin pakottaisin huomaamattomasti vaipat päälle ja pois kun antaisin kiusaajille kunnon aseet koko loppuperuskoulun ajaksi...

Vierailija
10/23 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko tuplanneet 240 mikrogrammaan jo?

Vierailija
11/23 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

erillainen, mutta omaa lastani en kyllä laittaisi koekaniiniksi. Ainoa tapa hoitaa leirikoulu on, että se vaippa laitetaan salaa. Mitään pissavahinkoa ei saa päästää makuupussiin tulemaan tai edes vaippaa näyttää luokkakavereille. Hyvässä lykyssä tulee ikävä ase naljailuun vuosiksi.

Vierailija
12/23 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jos puhut lapselle että jos hän ei vaippaa laita niin silloin kaikki näkee että peti on märkä.

Vaipan voisi laittaa ihan viimeisenä veskissä ja pujahtaa makuupussiin. Aamulla ensimmäisenä käy sen vaipan ottamassa veskissä pois. Tai jos ei veskissä niin onnistuisiko se vaippa heittää siellä makuupussissa ja jättää vaikka sinne. Sinä sitten huolehdit vaipan kotona pois sieltä.

Jutelkaa kumpiko olisi parempi ettei kaverit huomaa koko asiaa.

Vierailija
13/23 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vahvasti myös tätä mieltä. Tiedän oman tyttäreni kokemuksesta, että kiusaaminen voi olla todella pitkäkestoista. Hänen kohdallaan asia ei liittynyt kasteluun vaan hän oksensi luokan ensimmäisellä yhteisellä bussiretkeillä ekalla luokalla, pahoinvointilääkkeestä huolimatta. Ja ne luokan (ja rinnakkasiluokan) ilkiöt naljailivat asiasta koko alakoulun läpi! Käsittämätöntä aikuisen mielestä ja aivan pikkujuttu joku bussissa oksentaminen, mutta lapset ovat joukossa todella julmia. Voin vain kuvitella millaista ilkeilyä pissainen makuupussi aiheuttaisi! Sitäpaitsi märkyyden lisäksi sehän haisisi jo niin selvästi, että muut eivät kyllä voi olla huomaamatta.

Tsemppiä ap:lle. Hoida asai vain open kanssa ja selitä pojalle nätisti miksi kannattaa olla tarkkana, että muut eivät huomaa koko juttua. Yritä selittää se niin, että poika ei sen vuoksi pidä itseään huonompana vaan hoksaisi, että niitä kiusaajia on aina, ja että syy on kiusaajissa, mutta ei kannata ehdoin tahdoin antaa kiusaajille "asetta".

Vierailija
14/23 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sama on käynyt mielessä. Olen miettinyt esim. sitä, voisiko partio olla hänelle sopiva harrastus. SIellä kun on aika nopeasti yöleirejä.

Meilläkään lääkkeet eivät tee lapsesta kuivaa ja ei voi oikein muuta kuin käyttää vaippaa. AIkaisemmin hän itse koki vaipan nolona juttuna, nyt ei ole enää moksiskaan siitä. Mutta nuo leirikoulut ja muut voi olla haastavia.

Minusta ei voi kuitenkaan rajoittaa lapsen elämää yökastelun takia. Puhuisin huolestani avoimesti opettajalle ja neuvottelisin, miten asia hoidetaan. Opettaja voisi järjestää niin, että lapsi saa rauhassa jossain laittaa vaipan, tarvittaessa opettajan avustuksella. Harkitsisin myös sitä, että asiasta kertoisi lähimmille kavereille, jotta se ei herätä ihmetystä.

Siellä luokalla voi hyvin olla joku muukin yökastelija.

Vierailija
15/23 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on reipas partiolainen ja yökastelija. Hyvin ovat leirit menneet, kun ohjaajat tietävät asiasta ja vaippojen käyttö on hoidettu huomaamattomasti...

Hänen kohdallaan alkaa ongelma ollakin ohi...

ja sama on käynyt mielessä. Olen miettinyt esim. sitä, voisiko partio olla hänelle sopiva harrastus. SIellä kun on aika nopeasti yöleirejä.

Meilläkään lääkkeet eivät tee lapsesta kuivaa ja ei voi oikein muuta kuin käyttää vaippaa. AIkaisemmin hän itse koki vaipan nolona juttuna, nyt ei ole enää moksiskaan siitä. Mutta nuo leirikoulut ja muut voi olla haastavia.

Minusta ei voi kuitenkaan rajoittaa lapsen elämää yökastelun takia. Puhuisin huolestani avoimesti opettajalle ja neuvottelisin, miten asia hoidetaan. Opettaja voisi järjestää niin, että lapsi saa rauhassa jossain laittaa vaipan, tarvittaessa opettajan avustuksella. Harkitsisin myös sitä, että asiasta kertoisi lähimmille kavereille, jotta se ei herätä ihmetystä.

Siellä luokalla voi hyvin olla joku muukin yökastelija.

Vierailija
16/23 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko tuplanneet 240 mikrogrammaan jo?

Isoin mahdollinen määrä menee jo tosiaan...

Vierailija
17/23 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie hänet mielisairaalaan

Vierailija
18/23 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrot henkilökunnalle asiasta. Annat mukaan iso muovipussi mihin poikasi ja/tai henkilökunta voi laittaa makuupussi heti aamulla jos se on märkä. Silloin muut eivät ehti huomata ja pussi ei haisee jos on sattunut vahinko.

Vierailija
19/23 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuon kokoiselle saatavana housuvaippaa, joka on kuin pikkuhousut, ei näy niin selvästi kuin pelkkä vaippa. Aikuisten kroonikkovaipat ovat liian suuria, mutta ehkä niistä kuitenkin löytyy lasten kokoisinakin. Sen voisi ehkä laittaa jo kotona päälle ja vaihtaa sitten aamulla tavallisiin kalsareihin.

Vierailija
20/23 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni ollut partioryhmässä yökastelijoita ja tilanteet on saatu hoidettua aina vaipoilla niin, ettei kukaan ole muista lapsista huomannut mitään. Toivottavasti opettaja on mukava ja poika suostuisi siihen vaippaan. Tsemppiä!