Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aikuiskoulutus amk sairaanhoitaja pääsykokeet

Vierailija
23.05.2011 |

Onko tällä olleita? Meneeko siinä ihan kokopäivä? Onko ollu ryhmä vai yksittäishaastattelu?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipaisin lisää vinkkejä ryhmähaastiksista aikuispuolelle. Onko tosiaan niin että paikkaa saattaa hakea se 600 opiskelijaa ja vain 20 otetaan sisään aikuispuolella? Koskien pääkaupunkiseudun kouluja :)

Vierailija
2/14 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliopistossa oppii akateemiseksi. Ammattikorkeakoulu on vain amis. Amislaiset eivät koskaan ole akateemisia. Akateemisuuden puolesta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 23:13"]

Kaipaisin lisää vinkkejä ryhmähaastiksista aikuispuolelle. Onko tosiaan niin että paikkaa saattaa hakea se 600 opiskelijaa ja vain 20 otetaan sisään aikuispuolella? Koskien pääkaupunkiseudun kouluja :)

[/quote]

No niinhän se on, hakijoita on kauhea määrä aikuis- ja nuorisopuolelle. Helsingissä ehkä n. 8% pääsee sisään.

Vierailija
4/14 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2011 klo 08:38"]

mä olin 9 vuotta sitten pääsykokeissa. Meillä oli ensin sellaiset "palikkatestit", eli monisivuinen pällitesti. Sitten psykologin haastattelu, opettajien haastattelu ja ryhmätilanne. En tiedä miten ovat muuttuneet nuo pääsykokeet. Meiltä kysyttiin silloin et mitä on sairaanhoitajan arki? Miksi haluat sairaanhoitajaksi? Millaista luulet opiskelun olevan? Koko päivä siellä meni. Niin...ja ne kuuluisat mustetahratestit oli kans.

[/quote]

Mulla oli edellä mainitunlainen teksi lähäri pääsykokeissa. 

Saikkariksi hakiessa oli joku esseen kirjoitus ja ryhmätilanne + opettajan haastattelu. 

Ryhmätilanteessa jyvät karsitaan akanoista. Aina siellä on mukana näitä: "Mulla on itsellä kokemusta, koska olen ollut osastohoidossa 10 vuotta ja haluan auttaa muita".

Älä itse asiassa edes hakeudu alalle tällaisella historialla! Ketään toista ei voi hoitaa tai auttaa, ennen kuin on auttanut itsensä täysin kuntoon. Muiden ongelmia hoitamalla ei omat ongelmat hoidu. 

Vierailija
5/14 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 23:29"][quote author="Vierailija" time="23.05.2011 klo 08:38"]

mä olin 9 vuotta sitten pääsykokeissa. Meillä oli ensin sellaiset "palikkatestit", eli monisivuinen pällitesti. Sitten psykologin haastattelu, opettajien haastattelu ja ryhmätilanne. En tiedä miten ovat muuttuneet nuo pääsykokeet. Meiltä kysyttiin silloin et mitä on sairaanhoitajan arki? Miksi haluat sairaanhoitajaksi? Millaista luulet opiskelun olevan? Koko päivä siellä meni. Niin...ja ne kuuluisat mustetahratestit oli kans.

[/quote]

Mulla oli edellä mainitunlainen teksi lähäri pääsykokeissa. 

Saikkariksi hakiessa oli joku esseen kirjoitus ja ryhmätilanne + opettajan haastattelu. 

Ryhmätilanteessa jyvät karsitaan akanoista. Aina siellä on mukana näitä: "Mulla on itsellä kokemusta, koska olen ollut osastohoidossa 10 vuotta ja haluan auttaa muita".

Älä itse asiassa edes hakeudu alalle tällaisella historialla! Ketään toista ei voi hoitaa tai auttaa, ennen kuin on auttanut itsensä täysin kuntoon. Muiden ongelmia hoitamalla ei omat ongelmat hoidu. 
[/quote]

Mulla myös lähäriksi hakiessa samantyyppinen pääsykoe :)

Tämä olikin mielenkiintoinen aihe. Itse mietin hakua keväällä. :)

Vierailija
6/14 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimesyksynä kareliassa ennakkotehtävä, ryhmähaast. ja yksilöhaast. Tänäsyksynä eng, mat, ruot, ennakko ja haastattelut. Onneksi hain viimevuonna.

Vierailija
7/14 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klo 8-17 oli aika mihin piti varautua.

Meillä oli matikan koe, kesti noin tunnin ja opettaan haastattelu. Olin vähän ennen klo 12 ulkona. Odotteluahan tuo on suurimmaksi osaksi. Kokeen kaikki teki samaan aikaan, mutta kun oli vaan yksi opettaja haastattelemassa, niin siihen meni aikaa...

Mutta joka koulussa on erilaista, ja erilaisia tehtäviä, niistä on vaikea etukäteen sanoa että kuin kauan mihinkin. Esim. psykologisiin testeihin menee helposti 2-3h...

Vierailija
8/14 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metropoliassa oli syksyllä kirjatentti ja ryhmäkeskustelu sekä ennakkotehtävä. Päivän pituus riippui siitä, missä vaiheessa pääsi tohon ryhmäkeskusteluun.

Vierailija
9/14 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
10/14 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustetahratestit? Ei mitään hajua mitä ne on..

Vierailija
11/14 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaisia noi ryhmähaastattelut on..? Annetaanko keskustelun aihe vai pitääkö niissä kertoa itestään? Jos aihe nii. Minkä tyylisiä aiheita? En ole ikinä ollu missään ryhmähaastatteluissa joten mietityttää..

Vierailija
12/14 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ryhmähaastattelun aihe oli vanhustenhoidon kehittäminen. Yleensä ne aiheet on just jotain noin typeriä.

Vierailija
13/14 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lisäks sellanen kirjallinen tehtävä, joku essee, en muista enää tarkemmin.

Vierailija
14/14 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä niissä on annettu aihe ja jonkinlainen alustus. Omista henkilökohtaisista asioista ei tarvitse kertoa missään ryhmäkeskusteluissa.

Metropolian pääsykokeissa ennakkotehtävä oli se, missä piti kertoa aiemmasta koulutuksesta, työkokemuksesta ja miksi haluaa opiskelemaan yms.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kuusi