Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä kotitöitä kuuluu mielestäsi 9-vuotiaalle?

Vierailija
22.05.2011 |

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
22.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annetaan lasten olla lapsia.

Vierailija
2/10 |
22.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siivoaa oman huoneensa (jos oikein sekaisin niin sitten yhdessä vanhempien kanssa). Lisäksi silloin tällöin vahtii pikkuveljiään tarpeen vaatiessa, vie roskat, kattaa pöydän tai esim. auttaa pyykin lajittelussa. Kyseessä siis 9 v poika.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
22.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

keskittyä koulunkäyntiin, kavereihin, leikkimiseen ja nukkumiseen. Mutta hänelle voi jo opettaa paljon. Tuonikäinen osaa käyttää imuria, pyyhkiä pölyt, lajitella pyykin (ehkä käyttää konettakin), tehdä joitakin perusruokia, tiskata, viedä roskat, haravoida jne. Pääasia, että kaikkea on tehty sen verran, että taito on olemassa.

Vierailija
4/10 |
22.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis tavarat järjestyksessä ja sänky peitettynä. Pölyt voi pyyhkiä ja äiti sitten auttaa imuroinnissa :)

Vierailija
5/10 |
22.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tietysti omien jälkien siivoaminen. Näitä harjoittelee jo meidän 3-vuotiaskin.

Vierailija
6/10 |
22.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

9-vuotias pitää oman huoneen siistinä ja sen lisäksi vie välillä roskat, imuroi kerran viikossa koko asunnon, moppaa lattiat kerran kahdessa viikossa, pesee vessan kerran kuussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/10 |
22.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. katsoo vauvaa, kun vien roskat, auttaa siivoamaan, lajittelee pyykkiä. Saa myös auttaa kivoissa kotitöissä esim. ruoanlaitossa ja harjoittelee leipomista jo aika itsenäisesti.

Vierailija
8/10 |
22.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omien pyykkien viikkaus ja kaappin vienti, joskus pikkusiskon hetkellinen vahtiminen, pöydän kattaminen, ruoanlaitto ja leivonta (viimeksi mainittuja tekee erittäin mielellään ja aloitteellisesti)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/10 |
22.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän kun on ottanut nyt oma-aloitteisesti hoitaakseen ne. Mulla aina kaikki kukat kuolee vähän ajan kuluttua, mutta nyt ollaan oikein ostettu lisääkin hänelle jotain kukkivia. Ihana pikku-puutarhuri meillä. :)



Muutoin en vaadi mitään kotitöitä, enkä tuotakaan vaadi.

Vierailija
10/10 |
22.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

9-vuotias pitää oman huoneen siistinä ja sen lisäksi vie välillä roskat, imuroi kerran viikossa koko asunnon, moppaa lattiat kerran kahdessa viikossa, pesee vessan kerran kuussa.

Itsekkö tahtoo tehdä? Jos ei ole vapaaehtoista, niin olet ilmeisesti itsellesi pikkuorjan synnyttänyt. Ei todellakaan kuulu 9v pestä lattioita, eikä ainakaan vessaa. Yök, se on asia mikä on ainakin aikuisten juttu. Hyvähän se toki on pienestä asti opettaa. Eipä mee montaa vuotta, niin saat itse maata sohvalla, kun lapsesi tekee kaiken. Se kai onkin lapsen työ eikö?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yhdeksän